Lapsettomista häistä. Älä lue jos ärsyttää.
Meille kävi taas niin että mieheni hyvä ystävä oli menossa naimisiin ja kutsu tuli vain meille kahdelle ei lapsille jotka ovat edellisestä liitostani. Ymmärsimme että he haluavat pitää lapsettomat häät ja se oli ajtuksena ihan OK. Juhlapaikalla selvisi että siellä oli paljon lapsia myös morsiamen 5v tytär. Juhlamieli oli kyllä poissa halusin vaan kaikota paikalta mahdollisimman nopeasti.
Kommentit (50)
siten, että on vaan kuoressa Maija ja Matti Meikäläinen. Jotenkin on töykeätä lisätä ja sitten lapsia emme kutsu. Kyllä se kuoresta pitää ymmärtää, keitä kutsu koskee. Toki itse haluaisin omat lapseni ottaa tuollaisiin tilaisuuksiin oppimaan, mutta ymmärrän, etteivät kaikki viitsi järjestää häistään lasten puuhakerhoja. Meidänkään häihin éi lapsia ollut kutsuttu. (Mieheni äitipuoli kyllä kinui yhtä lapsenlastaan mukaan, mutta olin tiukkana)
Ei uskoisi!!!
Missä ne lapset oppivat käyttäytymään, jos niitä ei ikinä saa mihinkään juhliin viedä? Kun kaikki juhlat ovat vaan aikuisille??
Meillä kävi häissä niin päin, että kaikki lapset oli kutsuttu. Mutta sitten kaikki kaverit päättivät (yhteistuumin), että eivät otakaan lapsia mukaan. Suvun lapset olivat.
Olen ollut hyvin eri tyyppisissä häissä ja aina ovat lapset mahtuneet mukaan. Joissakin on ollut enemmän ja joissakin vähemmän. Ikinä eivät ole aiheuttaneet mitään suurta hämminkiä. Ei niitten häiden tarvitse niin täydellisiä olla!
Morsiamme OMA lapsi, tietty mukana häissä
vs.
Sulhasen kaverin avokin/vaimon edellisen liiton lapset
Eihän kukaan voi verrata tärkeysjärjestyksessä näitä lapsia " kutsuttuina" vieraina!
Hulluja te ootte, oikeesti!
Oli maailman kivoimmat bileet! Itselläni ei ollut vielä silloin lapsia, mutta en ikinä olisi voinut kieltää lapsia tulemasta juhliin (ts. olla kutsumatta). Joku ystävistänihän olisi saattanut joutua jäämään kotiin, ja se olisi ollut ikävää! Loppuillasta lapset olivat lähteneet nukkumaan, ja biletimme aamuun.
JOku kampauksen lätistyminen, tai hääpukuun tarttunut rasvainen kädenjälki, eivät olisi voineet missään määrin pilata päivääni.
Miksi ihmisistä tulee omissa häissään ihme kontrollifriikkejä, joiden elämä on kiinni jostain väärällä hetkellä seremoniassa päässeestä lapsen äänestä?
Voiko tuollaisissa häissä olla edes hauskaa?
Vierailija:
Vierailija:
katkeria lapsettomia jotka kuvittelee et muiden lapset on iteltä pois!Ai ketkä? Minä ainakin pidän lapsettomista häistä vaikka omiakin lapsia on. Ei kaikkien juhlien ole tarkoituskaan olla jotain satunalle-muskari-tyyppisiä kokoontumisia. Ehkä monien kotiäitien maailma on tällainen, mutta onneksi ei kaikkien.
Se, kenen hunnun ja kampauksen lapsivieraat pilasi omissa häissä
Me aikoinaan kutsuimme vain sukulaiset perheineen. Jos olisimme kutsuneet myös kavereiden lapset, olisi pitänyt varata huomattavasti isompi (kalliimpi) tila ja ruokaa myös yli 30:lle lapselle. Päätimme sitten, että kutsumme vain sukulaisten lapset. Muuten olisi tullut aikas paljon lisää kustannuksia.
Monet kaverit kiittelivät, että pystyivät hyvällä omalla tunnolla tulla kerrankin ilman lapsia. Kukaan ei jäänyt sen takia pois.
Meidän tuttavamme hoitivat asian hienosti, mainitsemalla hääjuhlaa vietämme aikuisten kesken... vihkimiseen oli koko porukka tervetullut. Ensin pidin tätä kummallisena, mutta minusta oli oikein kiva juhlia ja tanssia ilman lapsia. Hääparin oma lapsi ja morsiusneito olivat paikalla ei muita lapsia.
Kyllä minusta alaikäsiet lapset on kutsuttu PERHEJUHLIIN vanhempien seuraassa, vaikkei sitä kutsussa olis erikseen merkittykään. Muut tanssiaiset ja juhlat ovat asia erikseen.
jos siellä lapset riehuvat. Sitäpaitsi ihmiset joutuisivat lähtemään lastensa takia aika aikaisin kotiin. Meidänkin häissä oltiin kahteentoista yöllä. Järjestän sitten lastenjuhlia erikseen. Hääni ovat ainutkertainen ja vain aikuisten juhla.
Kyllä kuka tahansa tuosta hermostuisi, eihän ihmiset muissakaan juhlissa (edes niissä missä eivät itse ole juhlakaluina) halua esiintyä likaisissa vaatteissa.
Ja sitä paitsi, mulla on kyllä kirjahyllyssä Käytöksen kultainen opas, eli ei tarvi lähteä kirjastoon, mutta en kehtaa sitä tämmösessä asiassa lukea.
Meillä ei täällä " landella" vissiin ole niin tarkkaa kuin teillä hienostelevilla kaupunkilaisilla!
[/quote]
Itse olen myös maalta ja kyllä täällä osataan ja tiedetään noi käytöstavat ja etiketit, että älä yleistä kaikkiin jos et tiedä tai et viitsi opetella.
väkisin tahtoo viedä....toki ne vois tykätä- mutta se siitä hienosta juhlasta ja rentoudesta!!
Meillä oli kutsuttu tilanpuutteen takia vain vanhemmat, toki sisarusten lapset oli tervetulleita ja minun kummitytöt- mutta en ylipäätään vaikka omiakin lapsia, halunnut niitä häihin. Onhan ne suloisia kun juoksevat, itkevät ja kaatuilevat. Ja saa vanhemmat lähtemään kotiin jo ennen kakun leikkuuta. Ja kun tosiaan aina ei tilaa. En itse ole edes loukkaantunut jos häihin on tullut kutsu vain meille. Olisin joka tapauksessa mennyt ilman ;). Kyllä meidän lapset silti osaa käyttäytyä- käydään usein ravintoloissa syömässä- hotelleissa, muissa juhlissa- joten eivät ihan puun takaa tule... Niin, ja meidän häissä tulikin ongelmia näistä kutsumattomista lapsista, kun oli tosissaan juuri paikat kutsutuille. Siinä sitten stressiä pukkaamaan kun olivat ottaneet mukaansa. Ja se ruokakin, se maksaa aina. Joten kiva kun tulee ylimääräistä -eikä nämä edes lahjansa arvossa sitä ota huomioon.....Ärsyttää. Minä olen kotiäiti mutta rakastan juhlia. En juhlia lasten kanssa....Meillä muuten häät kesti aamu tunneille...
1) Häät ovat hääparin itsensä järjestämä juhla, he saavat itse päättää ja määritellä keitä häihinsä kutsuvat.
2) Pääasia häissä on hääpari
3) En olisi itse alttarilla ollessani mielelläni kuunnellut jonkun lapsen kitinää/itkua (ja huom. kaikki vanhemmat eivät tajua lähteä kirkosta ulos jos eivät saa lasta hiljaiseksi).
4) Kaikki hääpaikat eivät ole " lapsiystävällisiä" (ympäristö ym.)
5) Kokemuksesta tiedän, että häät eivät ole kovin viihdyttäviä ainakaan alle 4-vuotiaille ellei heille ole erikseen järjestetty leikkinurkkausta ja hoitajaa (maksaa myös).
6) Olet tullut siihen tulokseen, että mielummin menen häihin yksin tai mieheni kanssa ja nautin juhlasta kuin otan sinne lapsen mukaan, jonka perään pitää koko ajan katsoa.
7) Tapakasvatusta esim. häissä ehtii opettamaan lapsille vähän myöhemmälläkin iällä.
Ja oikeasti! Kyllä minä pärjäisin lapsille siinä määrin, etteivät pääsisi minua valokuvauskelvottomaan kuntoon riepottamaan. :D
Vierailija:
Kyllä kuka tahansa tuosta hermostuisi, eihän ihmiset muissakaan juhlissa (edes niissä missä eivät itse ole juhlakaluina) halua esiintyä likaisissa vaatteissa.
eivät ole välttämättä ns. perhehäät. Jokainen saa valita, miten ja missä seurassa menee naimisiin ja pitää hääjuhlansa. Minun ja mieheni häissä ei ollut lapsia; ei edes meidän 8kk vanha poikamme. Halusimme pitää ensisijaisesti bailut, joissa aikuisilla olisi hauskaa, toissijaisesti ns. häät. Vain yksi pari kieltäytyi kunniasta tulla, koska ei " saanut" tuoda lastansa mukaan. Muut pariskunnat etc. olivat vain tyytyväisiä siitä, että saivat kerrankin viettää yhteisen hauskan illan ilman lapsia. Paikalla bändi ja juhlat jatkuivat pitkään. Minä en todellakaan ymmärrä ihmisiä, joiden pitää mennä JOKA paikkaan lapsien kanssa, ja jotka vetävät herneen nenään, jos heidän ainutta elämänsä sisältöä (ilmeisesti) eli lapsia ei ole kutsuttu häihin mukaan.
Vierailija:
eivät ole välttämättä ns. perhehäät. Jokainen saa valita, miten ja missä seurassa menee naimisiin ja pitää hääjuhlansa. Minun ja mieheni häissä ei ollut lapsia; ei edes meidän 8kk vanha poikamme. Halusimme pitää ensisijaisesti bailut, joissa aikuisilla olisi hauskaa, toissijaisesti ns. häät. Vain yksi pari kieltäytyi kunniasta tulla, koska ei " saanut" tuoda lastansa mukaan. Muut pariskunnat etc. olivat vain tyytyväisiä siitä, että saivat kerrankin viettää yhteisen hauskan illan ilman lapsia. Paikalla bändi ja juhlat jatkuivat pitkään. Minä en todellakaan ymmärrä ihmisiä, joiden pitää mennä JOKA paikkaan lapsien kanssa, ja jotka vetävät herneen nenään, jos heidän ainutta elämänsä sisältöä (ilmeisesti) eli lapsia ei ole kutsuttu häihin mukaan.
Vierailija:
Ja oikeasti! Kyllä minä pärjäisin lapsille siinä määrin, etteivät pääsisi minua valokuvauskelvottomaan kuntoon riepottamaan. :D
Mitähän siinä on tehtävissä, jos olen selin lapseen ja hän tarttuu huntuuni varoittamatta ja repäisee? Tässä ei mistään pärjäämisestä tai sen puutteesta ole kysymys.
Ruoan heittely on myös minun mielestäni lapsilta huonoa käytöstä, mutta kuvittelin häissäni olevani todellakin morsian, joka nauttii juhlista enkä vieraiden lasten kouluttaja. Nämä ihanaiset vanhemmat eivät jostain syystä välittäneet katsoa jälkikasvunsa perään. On varmaan tosiaan minun syytäni, jos istun omalla paikallani viinilasi kädessä ja pari terroristiä syöksyy kirkuen suoraan minua päin, viinit kaatuu syliin...
Ei siellä oikeasti nyt NIIN hauskaa ole. Aika itsekkäältä tempaukselta nuo teidän häät kuullosti (8kuinen sitten vain hoitoon ja itse baanalle). Yöks, onneksi en tunne tuollaisia ihmisiä.
Opi jo nauramaan itsellesi. Elämä on kivempaa.
Vierailija:
Mitähän siinä on tehtävissä, jos olen selin lapseen ja hän tarttuu huntuuni varoittamatta ja repäisee? Tässä ei mistään pärjäämisestä tai sen puutteesta ole kysymys.
Ruoan heittely on myös minun mielestäni lapsilta huonoa käytöstä, mutta kuvittelin häissäni olevani todellakin morsian, joka nauttii juhlista enkä vieraiden lasten kouluttaja. Nämä ihanaiset vanhemmat eivät jostain syystä välittäneet katsoa jälkikasvunsa perään. On varmaan tosiaan minun syytäni, jos istun omalla paikallani viinilasi kädessä ja pari terroristiä syöksyy kirkuen suoraan minua päin, viinit kaatuu syliin...
Jos sinä pidät jotain " haamurajaa" 3v, niin pitäiskö sen totuuden päteä kaikilla muillakin? Sinä se tässä itsekäs olet!
Vierailija:
Ei siellä oikeasti nyt NIIN hauskaa ole. Aika itsekkäältä tempaukselta nuo teidän häät kuullosti (8kuinen sitten vain hoitoon ja itse baanalle). Yöks, onneksi en tunne tuollaisia ihmisiä.
Vierailija: