Minkä ikäisenä ostit ensimmäisen asuntosi?
Gallup! Minkä ikäisenä ostit ensimmäisen asuntosi?
Kommentit (24)
Ja jos mahdollista, lisää vielä milloin olet esim. valmistunut ammattiin?
23 v. Käteisellä, siis ilman lainaa. Kaikki säästöt siihen kyllä meni.
24v:na eli heti ammattiin valmistuttuani. En olisi muuten ostanut niin aikaisin, mutta silloin jo kolmikymppinen mieheni halusi, että ostamme asunnon ja hänellä oli vähän säästöjäkin sitä varten, joten ostimme. Ihan hyvä päätös se oli, nykyään meillä on paljon enemmän varallisuutta kuin jos olisimme kaataneet kaikki rahat vuokraan.
24.ammattiin valmistuin paria kuukautta aikaisemmin.
Vierailija kirjoitti:
23 v. Käteisellä, siis ilman lainaa. Kaikki säästöt siihen kyllä meni.
Ammattiin valmistuin 26v, eli koulu- ja opiskeluaikaisilla töillä rahoitin ensiasunnon.
t. sama
Valmistuin yliopistosta 23-vuotiaana. Talokaupat tehtiin, kun olin 25-vuotias. Ihan vaatimattomasti lähdettiin liikkeelle 300 neliön uudesta omakotitalosta. Iso laina on, juu. En vain oikein ymmärtänyt, miksi ensin pitäisi ostaa joku hikinen pikkukerrostalokämppä, ja myöhemmin vasta rakennuttaa se unelmatalo. Nythän sitä taloa tarvitaan, kun lapset ovat pieniä!
23-vuotiaana, yhdessä mieheni kanssa. Opiskelin työn ohessa, valmistuin 24-vuotiaana.
21-vuotiaana kun aloitin opiskelun. Se olikin elämäni viisain sijoitus, koska kun valmistuin asuntojen hinnat oli ihan tapissaan Suomessa ja kun myin yksiöni, sain niin ison voiton etten kehtaa sitä edes sanoa, koska monet tulevat kateellisiksi. Asunnon arvo oli kuudessa vuodessa moninkertaistunut ja sain hienon pesämunan seuraavaan asuntoon.
27 vuotiaana. Käytiin jo katsastelemassa 24 vuotiaana, mutta jänishousu jäi odottamaan ihan turhaan 3 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Valmistuin yliopistosta 23-vuotiaana. Talokaupat tehtiin, kun olin 25-vuotias. Ihan vaatimattomasti lähdettiin liikkeelle 300 neliön uudesta omakotitalosta. Iso laina on, juu. En vain oikein ymmärtänyt, miksi ensin pitäisi ostaa joku hikinen pikkukerrostalokämppä, ja myöhemmin vasta rakennuttaa se unelmatalo. Nythän sitä taloa tarvitaan, kun lapset ovat pieniä!
Nimenomaan näin! Kannattaa ostaa heti kunnonkokoinen talo ja mahdollisimman nuorena. Muuten joutuu vielä eläkeläisenäkin kituuttamaan jonkun asuntolainan kanssa. Nuorena ostettu talo on maksettu pois jo ennen kuin täyttää neljääkymmentä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi jokaisesta keskustelut pitää väkisin vääntää koulutukseen liittyvä?
Valmistuin 24-vuotiaana ja kaksion Helsingistä ostin 3/4-osavelaksi 26-vuotiaana. Viiden vuoden laina oli tiukkaakin tiukempi maksaa.
23v, mutta asunto on minun ja puolison yhteinen enkä oikeasti ole juuri senttejä tähän kiinni laittanut kun olen opiskellut ja lasta kotona hoitanut..
21v, ei opiskeltua ammattia. Samassa työpaikassa edelleen ja samassa mökissäkin edelleen. 35 v. olen nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi jokaisesta keskustelut pitää väkisin vääntää koulutukseen liittyvä?
? Eikö se nyt vaikuta aika olennaisesti asuntolainanmaksamismahdollisuuksiin, että onko opiskelija ja elää opintorahalla&lainalla, vai käykö jo kokopäivätyössä?
24, 25 ja 30 tähänastiset ostokset (ja myynnit).