Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisenä ostit ensimmäisen asuntosi?

Vierailija
29.04.2016 |

Gallup! Minkä ikäisenä ostit ensimmäisen asuntosi?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valmistuin yliopistosta 23-vuotiaana. Talokaupat tehtiin, kun olin 25-vuotias. Ihan vaatimattomasti lähdettiin liikkeelle 300 neliön uudesta omakotitalosta. Iso laina on, juu. En vain oikein ymmärtänyt, miksi ensin pitäisi ostaa joku hikinen pikkukerrostalokämppä, ja myöhemmin vasta rakennuttaa se unelmatalo. Nythän sitä taloa tarvitaan, kun lapset ovat pieniä!

Nimenomaan näin! Kannattaa ostaa heti kunnonkokoinen talo ja mahdollisimman nuorena. Muuten joutuu vielä eläkeläisenäkin kituuttamaan jonkun asuntolainan kanssa. Nuorena ostettu talo on maksettu pois jo ennen kuin täyttää neljääkymmentä.

No näinpä, perhe-elämää vartenhan tämä talo on. Mehän voidaan vaikka myydä talo saman tien silloin nelikymppisenä (ellei innostuta pyöräyttämään lisää lapsia myöhemmin), ei tälle silloin enää tarvetta ole. En oikein ymmärrä miksi jahkaillaan ja jahkaillaan, ja sitten rakennutetaan hieno talo vasta lasten ollessa teini-iässä. Ehdittiinpä asua talossa joku viisi vuotta, hieno juttu.

Vierailija
22/24 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin jo 32. Olin niin onnekas, että sain nuorempana kaupungin asunnon Helsingin keskustan liepeiltä, enkä halunnut muuttaa aiemmin pois. Ei ollut varaa ostaa asuntoa (siinä vaiheessa oli tarvetta isommalle kuin kaksio) samalta alueelta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valmistuin yliopistosta 23-vuotiaana. Talokaupat tehtiin, kun olin 25-vuotias. Ihan vaatimattomasti lähdettiin liikkeelle 300 neliön uudesta omakotitalosta. Iso laina on, juu. En vain oikein ymmärtänyt, miksi ensin pitäisi ostaa joku hikinen pikkukerrostalokämppä, ja myöhemmin vasta rakennuttaa se unelmatalo. Nythän sitä taloa tarvitaan, kun lapset ovat pieniä!

Nimenomaan näin! Kannattaa ostaa heti kunnonkokoinen talo ja mahdollisimman nuorena. Muuten joutuu vielä eläkeläisenäkin kituuttamaan jonkun asuntolainan kanssa. Nuorena ostettu talo on maksettu pois jo ennen kuin täyttää neljääkymmentä.

No näinpä, perhe-elämää vartenhan tämä talo on. Mehän voidaan vaikka myydä talo saman tien silloin nelikymppisenä (ellei innostuta pyöräyttämään lisää lapsia myöhemmin), ei tälle silloin enää tarvetta ole. En oikein ymmärrä miksi jahkaillaan ja jahkaillaan, ja sitten rakennutetaan hieno talo vasta lasten ollessa teini-iässä. Ehdittiinpä asua talossa joku viisi vuotta, hieno juttu.

Mistä päin ostitte? Meillä ei olisi ikinä ollut mahdollisuuksia 300neliön asunnon vaatimaan lainaan (eli vähintään parin miljoonan lainaan). Ostettiin 80-neliöinen rivariasunto parikymppisinä ja lyhennysvapaavuosien jälkeen lainaa on vielä jäljellä niin, että ollaan 55-vuotiaita kun se on maksettu.

Vierailija
24/24 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

25v maisteri. 4h+k+s.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kuusi