Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaverin teinityttö on ihan kiinni vanhemmissaan

Vierailija
29.04.2016 |

Kyseessä 17v teini. On todella harvoin kavereiden kanssa ja käy vaan vanhempien (lähinnä äitinsä) kanssa elokuvissa, ostoksilla, kahviloissa jne. Kaikki ostokset pitää hyväksyttää äidillä ja käyttäytyy muutenkin kuin pikkulapsi. Onko tuo teini outo tapaus vai onko nuoret nykyään vaan lapsellisempia?

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tilanteesta. Meillä on Suomessa paljon kiusaamista, joten valitettavasti vanhemmista on tullut suojelevampia lapsiaan kohtaan. On monenlaista manipulaattoria ja harhaanjohtajaa. Päihteitä ym. Jotkut nuoret varmasti osaavat välttää noita, mutta sitten on sellaisia  nuoria, jotka kehittyy myöhemmin ja se kehitys voi olla 3-5 vuotta ikäisiään "jäljessä" johtuen esim. jostain häiriöstä. On erittäin fiksua, että vanhemmat huolehtii nykyisin paremmin. 

Vierailija
22/50 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla äiti se outo tapaus, jos hänellä pitää ns. hyväksyttää asiat ja hän on syrjäyttänyt kaikki kaverisuhteetkin. Ei se lapsen suhde vanhempaan muutu tuollaiseksi ainoastaan lapsen oman toiminnan takia, yleensä juuri vanhempi aiheuttaa tämän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tuo(kin) asia kutittaa persettäsi niin osta joku karkea harja ja raavi sillä.

Vierailija
24/50 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On erittäin todennäköistä, että ollessasi teini heiluit kaupungilla kavereiden kanssa kännissä viikonloput. Osuinko oikeaan?

Vierailija
25/50 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapausta tuntematta veikkaan, että jos tyttö on aina ollut epävarma on äiti saattanut herkästi päättää asiat hänen puolestaan. 
Jos kaverillasi on hiukankaan helikopterivanhemman vikaa, tykkää  järjestää asioita ja on kontroloiva ei tytölle jää paljonkaan omaa tilaa kasvaa itsenäiseksi. Tyttö tottuu ajan kanssa kysymään kaiken äidiltään. ei joudu kohtaamaan omaa epävarmuuttaanja jos äidin asenne on enemmänkin hoputtaa jää tytön itsenäistyminen melko lapsen tasolle.
Jos he ovat luonteeltaan erilaiset lapsi on yleensä se, joka sopeutuu vanhempiensa erilaisuuteen, muuttaa itseään kuin vanhempi tekisi sitä lapsensa puolesta. 
Usein tällaisissa tapauksissa, jos vanhemmat eivät näe itsessään mitään korjattavaa, jää tytön itsenäistyminen pahasti kesken. Se näkyy sitten parisuhteissa, opiskeluissa, oman elämän rakentamisessa ja voi tuntua tytöltä pelkästä epäonnistumiselta.
Suuntaan aina katseeni vanhempiin tällaisissa tapauksissa.

Vierailija
26/50 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi noin kuin jonkun vessaharjatukkaisen pa ntavana

Vierailija
27/50 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän koti voi kamala olla, jos lapsi viihtyy omien vanhempiensa seurassa. On paljon niitäkin, joiden vanhemmat ovat eronneet ja lapset ovat olleet heittopusseja eksien ja nyksien sekä sisarpuolten viedessä jopa läksyjen lukurauhan ja turvallisuuden tunteen. 

Vierailija
28/50 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

18v. poika saa asua ylläpidolla kotona ainakin niin kauan kuin opiskelut jatkuvat. En edes haluaisi, että muuttaa pitkiin aikoihin, mutta on itse jotain lähitulevaisuuteen suunnitellut. Käydään usein perheenä esim. syömässä ulkona, mutta leffoissa tai muissa viihdykkeissä käy kuitenkin vain kaverin kanssa. En tiedä, millainen suhde lapsella ja vanhemmalla on, jos tuntee tarvetta heittää lapsi mahdolllisimman pian pois kotoa. Minusta meillä on hyvä suhde edelleen.

Vierailija
29/50 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma teinityttö viettää paljon aikaa kanssani. Ihan siitä syystä, että meillä on paljon samoja mielenkiinnonkohteita. Harrastaa vielä samaa lajia kuin minä nuorena, joten vietetään paljon aikaa myös kisareissuilla.

On sillä kavereita myös, mutta koulukavereilla on omat muut harrastukset ja aikataulut ja urheilukavereita näkee treeneissä. 

Vierailija
30/50 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huh, tulee mieleen yksi tuntemani opiskelijapoika. Vanhemmat pyykkää ja tekee ruoat ettei Viljo-Petteri vahingossakaan rasitu tai näe nälkää. Ihmetteli kerran miten osaan käyttää uunia ja mistä tiedän miten kauan sen ruoan pitää olla siellä :DD

Vittuako Vanhapiika  mäiskytät muiden lapsista...vieläkö Jari raukka  on hengissä?

Vierailija
31/50 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On erittäin todennäköistä, että ollessasi teini heiluit kaupungilla kavereiden kanssa kännissä viikonloput. Osuinko oikeaan?

Osuiko sormesi paperin läpi persreikääsi.

Vierailija
32/50 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parempi noin kuin jonkun vessaharjatukkaisen pa ntavana

Sinä läski et kelpaa edes puikon pantavaksi. 

Vierailija
33/50 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osuiko sormesi paperin läpi persreikääsi.

Sulla taitaa olla asiasta kokemusta.

No ap on juuri sen ikäinen, että tuollainen on mahdollista ja erittäin todennäköistä. Ja varsinkin kun alkaa mollata kaverinsa lasta joka on normaali nykyteini. Ei juo, eikä polta.

Vierailija
34/50 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverisuhteet voi olla myös haitallisia, etenkin jos kaveri kiusaa tai yrittää johdatella esim. päihteitä käyttämään. Suojeleva äiti ei aina ole huono asia. Mun äiti oli ihan liian sinisilmäinen ja mulla oli kiusaava kaveri, äidin mielestä hän oli niin herttaisen oloinen. Todellisuudessa kiusasi ja näin hänen mm. vielä teini iässä/18 vuotta täytettyään lyövän omaa äitiään. Kyllä saa olla kiinostunut siitä missä seurassa oma lapsi kulkee. Tyhmyyttä on luottaa liikaa siihen, että kaikki saa helposti hyviä kavereita. 

Vierailija
35/50 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoinen oletus, että teini on riippuvainen. Ehkä se onkin ylisuojeleva äiti.

Tai äidillä on joku muu ongelma. 

Oma äitini ei ole ylisuojeleva, mutta luulee meidän olevan bestiksiä. Hänellä on paljon ystäviä ja on menevä, itse olen rauhallinen ja minulla on vain pari ystävää, joka on itselleni riittävästi. 

Voin kyllä käydä joskus äidin kanssa lounaalla tai ostoksilla, mutta hän ei ymmärrä etten ole yksinäinen enkä tarvitse jatkuvasti ohjelmaa.

Vierailija
36/50 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuo ole juuri ihanaa. Nuorella ihmisellä on hyvät ja läheiset välit vanhempiinsa. En tiedä miksi ihmisen pitäisi olla heti mahdollisimman pian yksin ja pärjätä omillaan. Läheiset ihmiset ovat tärkeitä kaikille, perhe on tärkeä ja pidetään yhtä.
Minä jäin omien vanhempieni kanssa etäisiksi kun piti jo lapsena olla itsenäinen ja hoitaa itse asiansa. 

Vierailija
37/50 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

kavri äiti on paras äiti!

Vierailija
38/50 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn mun 17-vuotiaan kanssa leffassa ja syömässä ja leivotaan usein yhdessä ja nyt odotetaan kovasti että mökkikausi alkaa. En mitenkään miellä että hän roikkuisi minussa tai minä hänessä. 

Vierailija
39/50 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oma ajokortti maksoi silloin 1200e ja asuminen vei saman osan kuin nytkin. Nuoret halusi ennen irrottautua vanhemmista ja elää omaa elämää. Tämä ei poissulje sitä etteikö ennenkin olisi voitu viettää aikaa vanhempien kanssa. 

Mutta itse maksettiin omat ostokset ja oli myös muuta seuraa. 

Itsellä nousee niskakarvat pystyyn kun joku äiti kehuu että tytär on paras ystävä. Siinä on moni asia menny pieleen

Vierailija
40/50 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai hitto, mun 16v tyttö tykkää käydä mun kans leffassa ja shoppailemassa. Joku sen kaverin äiti varmaan kirjoittaa tänne kohta, että se on lapsellinen, kun on roikkuu äidissään, kun hänen tyttö se sentään nytkin on jo häipynyt kaveriporukan kans ryyppäämään kotibileisiin.

Eli teinit joko ryyppää kotibileissä tai hengaa vaan vanhempien kanssa? Joo.

Jep, yksinkertaiset ihmiset näkee vain ne kaksi selvää ääripäätä ja olkiukkoilevat sitten niiden voimin. Eipä ihme, että keskustelu täällä on lähinnä öyhötystä ja jankkaamista. 

Vaikka todellisuudessa ne, jotka esim ap:n tuttavien menoa ihmettelevät eniten, ovat luultavasti niitä kultaisen keskitien kulkijoita. He kun näkevät paremmin, että jollain toisella perheellä ei ole kykyä pysyä kohtuudessa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kuusi