Kertokaas nyt "maalaiset", miksi se, että ostan torilta pajunkissoja jne
Esim lehtinupulla olevia koivunoksia, pajunkissoja, vihtoja jne aiheuttaa osassa työkavereita käsittämättömiä ihmetyspuuskia. Mitä se on heiltä pois. Kauppias hyötyy ja minä saan haluamani tuotteen parilla eurolla.
Olen asunut ikäni kaupungissa ja lähes kaikki tuttunikin asuu kaupungissa. Ei ole mitään mökkiä mistä näitä hakea. Eikä kai oksia saa metsästä taitellakaan ilman lupaa.
Kommentit (15)
ööö... mä asun kaupungissa ja silti ihmettelen. Etkö käy koskaan missään lenkkipolulla tms.?
Vierailija kirjoitti:
ööö... mä asun kaupungissa ja silti ihmettelen. Etkö käy koskaan missään lenkkipolulla tms.?
Lenkkipolkuni on kaupungissa, ei täältä puistoista ja istutuksista voi koivunoksia katkoa vihtaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei niiltä lenkkipoluiltakaan saa katkoa pajunoksia. Me ostimme kukkakaupasta lapsille koristeltavat pääsiäisoksat.
Missä sä oot töissä jos sun työkaverit on maalaisia?
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niiltä lenkkipoluiltakaan saa katkoa pajunoksia. Me ostimme kukkakaupasta lapsille koristeltavat pääsiäisoksat.
Paju kasvaa sellaista vauhtia, että se on ihan yksi lysti saako vai eikö. Aivan voikukan poimimiseen verrattava juttu. Rikkakasvi.
Minä ostan valmiiksi kasvatettua rairuohoakin pääsiäisenä... Joten minä kai olen vielä hullumpi.
Vierailija kirjoitti:
Iso firma, yritys keskustassa. Osa kulkee kauempaa omalla autolla. Ei kai ne maaseudulla asu, mutta ei keskustassakaan, joten pääsevät omalta pihalta metsään
Ihmettelisin kyllä työkaveria joka kertoo sen mistä on esim. pajut hankkinut kotiinsa.
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paju kasvaa sellaista vauhtia, että se on ihan yksi lysti saako vai eikö. Aivan voikukan poimimiseen verrattava juttu. Rikkakasvi.
Itse asiassa kaupungilla ei edes näe pajukkoa missään
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelisin kyllä työkaveria joka kertoo sen mistä on esim. pajut hankkinut kotiinsa.
Kyllä minä ainakin puhun avoimesti esim. Eilen kun hain pajunkissat torilta, niin samalla huomasin sitä sun tätä. En nyt erityisesti siitä kerro, tulee ilmi keskustelussa.
Itse asun maalla ja teen vihtani itse, mutta en kyllä tuossakaan mitään väärää näe. Sehän on vaan hyvä, että maassa missä ei ole kaikille töitä joku keksii hankkia vähän hiluja myymällä pajunkissoja ja joku toinen vielä tukee sitä! Eihän tuo edes mitenkään ole ympäristöllekään huonoksi kun ei pajunkissoja mihinkään muoveihin pakata, tai valmisteta teollisesti. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iso firma, yritys keskustassa. Osa kulkee kauempaa omalla autolla. Ei kai ne maaseudulla asu, mutta ei keskustassakaan, joten pääsevät omalta pihalta metsään
Eli jos ei asu ihan keskustassa, asuu metsän vieressä? Joopa joo.
No tämähän on sama kuin siivouspalveluiden tullessa. Paheksuttiin syvästi ihmisiä, jotka eivät viitsi tai osaa edes kotiaan siivota. Tai kai tuota edelleen on, mutta nykyisin myös ns. tavisperheissä voi käydä siivooja. No, kaiken kaikkiaan olen sitä mieltä, että on hyvä osata tehdä asioita itse, mutta en ymmärrä tätä MORAALISTA paheksuntaa, jos joku ei halua näännyttää itseään joulusiivouksella, kerätä itse pajunkissoja tai leipoa mokkapaloja lasten urheiluseuran/koululuokan hyväksi. Naiset on mestareita tällaisessa syyllistämisessä, mikä onnistuu hyvin hämärtämään sen, mikä on elämässä oikeasti tärkeää...
Minä en ainakaan parin euron takia ala liikkumaan jonnekin pajunoksien luo ja katkomaan niitä. Eri asia jos asuisi sellaisessa paikassa missä niitä olisi suunnilleen kun astuu ovesta pihalle. Eli siis ostan myös.
Miksi sä niitä pelkkiä pajunkissoja ostat?