Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Introvertti: tunnetko huonommuutta ekstrovertin rinnalla?

Vierailija
29.04.2016 |

Tuntuuko sinusta että myös sinun pitäisi olla sosiaalinen vaikka viihdyt paremmin yksin?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne. Koen ihan aidosti, että olen arvokas ihminen tällaisenani. Ei kenenkään minusta PIDÄ olla mitään mitä ei ole, vaan saa olla ihan sellainen kun on. Ja jokaisella on oikeus olla omana itsenään.

Vierailija
2/35 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne. Minä olen sosiaalinen, ystäväpiirini on laajempi ja suhteet läheisempiä kuin ekstroverttimiehelläni. Riittää, että saan latautua yksinäisyydessä välillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain lähinnä silloin kun tekee kovasti mieli pesää ja tietää ettei sitä heru koska ei ole sosiaalinen että toimeentuisi minnekään kuppilaan sitä metsästämään.

Vierailija
4/35 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne. Olen täysin ok tällaisena kuin olen. Niin ovat ekstrovertitkin, paitsi heistä se osa, joka ei anna muiden olla rauhassa ja arvostelematta omanlaisiaan.

Vierailija
5/35 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tunne. Minä olen sosiaalinen, ystäväpiirini on laajempi ja suhteet läheisempiä kuin ekstroverttimiehelläni. Riittää, että saan latautua yksinäisyydessä välillä.

Sä et ole mikään introvertti.

Vierailija
6/35 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Eikä introverttius tarkoita sitä ettei tykkää sosiaalisista tilanteista, niitä vain ei jaksa pitkään tai jatkuvasti. Minusta sellaisen ekstrovertin elämä, jossa ollaan ihan joka päivä menossa ja pakko nähdä toisia kuulostaisi aika painajaismaiselta enkä olisi kades, koska tuollaisella tyylillä en saisi ikinä mitään kotona tehtyä.

Vierailija
7/35 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voimme joko alkaa vängätä siitä tai voin vastata, että enköhän itse tiedä paremmin. Vastaan, että enköhän itse tiedä paremmin.

Vierailija
8/35 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Eikä introverttius tarkoita sitä ettei tykkää sosiaalisista tilanteista, niitä vain ei jaksa pitkään tai jatkuvasti. Minusta sellaisen ekstrovertin elämä, jossa ollaan ihan joka päivä menossa ja pakko nähdä toisia kuulostaisi aika painajaismaiselta enkä olisi kades, koska tuollaisella tyylillä en saisi ikinä mitään kotona tehtyä.

Tähän. Pidän töissä lyhytaikaisista kontakteista esim. pientä hulluttelua mutta en jaksa pitkiä keskusteluja ja tauot haluan olla omissa oloissa. Vapaa-ajalla en harrasta kyläilyä vaan viihdyn kotosalla.

Vierailija
9/35 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, koska itsetuntoni on niin hyvä :-)

Vierailija
10/35 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voimme joko alkaa vängätä siitä tai voin vastata, että enköhän itse tiedä paremmin. Vastaan, että enköhän itse tiedä paremmin.

Onko sun mielestä "latautuminen välillä yksinäisyydessä" joku introvertin erityispiirre?

Vierailija
11/35 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ekstroverttikin haluaa olla välillä yksin. 

Eli miten ylipäänsä määrittelet intro/ekstrovertin?

Vähän nyt mättää, jos olet sosiaalinen, sinulla on laaja ystäväpiiri jne.... 

Vierailija
12/35 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti suunapäänä meuhkaavat lähinnä huvittavat ja käyvät ehkä vähän sääliksikin.

En tosin pidä itseäni introverttinä, enkä etenkään extroverttinä. Tässä elämässä näin.

Sinkkumies

Vierailija
13/35 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnet itsesi paremmin, mutta koska et näytä tuntevan introvertin määritelmää, et voi vedota itsetuntemukseen.

Vierailija
14/35 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena tunsin, kun tuntui että muilla on kavereita ja menoja yms. Tunsin että jää jostain paitsi. Nyt yli 30 en todellakaan kadehti, saa olla rauhassa epäsosiaalinen

Vierailija
15/35 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko määritelmä introvertti viihtyy paremmin kotona paikallaan? 

Kerran otettiin kaverin luona kaljaa, joka totesi vanhoista huonekaluistaan, että koti on lähinnä nukkumista varten, kun muutenkin viettää päivät muualla. 

Totesin vain, että juujuu.

Sinkkumies

Vierailija
16/35 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koe. Minulla on pari introverttiä ystävää joita näen n. 2x puoleen vuoteen. Ahdistun liiasta kontaktista ja välillä ajelen autolla yksin metsän keskelle mökille, kun tarvitsen hengähdystaukoa jopa aviomiehestäni. :D Töissä hoidan pakolliset small talkit, mutta olen onnellinen omassa pienessä kuplassani.

Vierailija
17/35 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne. Lähinnä alan pohtimaan tämän yhteiskunnan sosiaalisten normien hauskuutta.

Vierailija
18/35 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän. Pidän töissä lyhytaikaisista kontakteista esim. pientä hulluttelua mutta en jaksa pitkiä keskusteluja ja tauot haluan olla omissa oloissa. Vapaa-ajalla en harrasta kyläilyä vaan viihdyn kotosalla.

Mulla tuohon liittyy myös se, etten halua kertoa omista asioistani esim. töissä, en esitellä lomakuvia tai edes kertoa, missä olen käynyt. Ehkä tämä ei ole varsinaisesti introverttiä, vaan päässä on muutakin vikaa :D

ps. vastaus ap:lle: ei, en koe olevani millään tavalla huonompi kuin muut persoonallisuustyyppini vuoksi

Vierailija
19/35 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ekstroverttikin haluaa olla välillä yksin. 

Eli miten ylipäänsä määrittelet intro/ekstrovertin?

Vähän nyt mättää, jos olet sosiaalinen, sinulla on laaja ystäväpiiri jne.... 

Olen introvertti, eli ihmisten kanssa oleminen vie minulta energiaa, ei anna sitä. Minulla on paljon ystäviä ja tapaan heitä usein, mutta tarvitsen sitten vastaavasti kokonaisia viikonloppuja aivan itsekseni, ja useamman tunnin päivässä omaa aikaa. Ei tässä ole mitään ristiriitaa. Ystävien kanssa on kivaa, vaikka jälkeenpäin väsyttäisikin.

Vierailija
20/35 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan panna extroperttiä