Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä lapsuuden lempiruuokaasi syöt tänäkin päivänä

Vierailija
28.04.2016 |

paistetut perunat
se tuoksu,aaah

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauhelihakastike + perunat, lisäksi punajuuriviipaleita.

Hernekeitto, itse tehty.

Vierailija
22/39 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalakohokasta, se on hyvää! Toinen herkku on paistetut silakat ja muusi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudet perunat ja kunnon silli( ei mikään abban purkkisilli). Kaali-ja maksaruoat.

Sultsinat ovat myös todella hyviä,mutta niitä en oikein osaa tehdä.

Vierailija
24/39 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merimiespihvit

Munakas

Lammaskaali (keitto)

Siskonmakkarakeitto

Janssoninkiusaus

Kaalikeitto

Omenariisipuuro

Nämä nyt ensimmäisinä tuli mieleen. Omenariisipuuroa en ole tehnyt yli vuoteen, mutta pidän siitä todella paljon :)

Vierailija
25/39 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsuuden herkkuruokaa oli koulun keittiön valmistama kanaviilokki ja riisi mustaherukkahyytelöllä. Tätä söisin varmasti edelleenkin hyvällä ruokahalulla, mutta itse en jaksa/viitsi/osaa ruveta tekemään ja eipä tuota ole enää juuri missään tarjollakaan.

Perunavelliä nakin- tai makkaranpalasilla syön toisinaan. Ei enää ehkä niin herkkua kuin oli muinoin, mutta maistuu kyllä.

Mustamakkaraa.

Makaronilaatikkoa.

Kanaa ei ilmeisesti saa Suomessa enää lainkaan kaupasta, mutta lähes koulun kanaviillokin tapaista sain sairaala-ateriana.

Vierailija
26/39 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsuuden herkkuruokaa oli koulun keittiön valmistama kanaviilokki ja riisi mustaherukkahyytelöllä. Tätä söisin varmasti edelleenkin hyvällä ruokahalulla, mutta itse en jaksa/viitsi/osaa ruveta tekemään ja eipä tuota ole enää juuri missään tarjollakaan.

Tämä olis herkkua, mutta mistään ei saa enää. Jauhelihakastiketta ja kuoriperunoita syön edelleen.

Vierailija
27/39 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä syön toisinaan pelkkää pastaa oivariinilla ja ketsupilla. Se on niin hyvää, ja niin oli lapsenakin.

Niin hyvää! Tämä meikäläisenkin lemppari.Toinen on vaniljajäätelö O'boy-kaakaojauheen kanssa.Sitä herkkua syöty jo melkein 40v.

Vierailija
28/39 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauhelihakeittoa, johon laitetaan makaronia sekaan. Siis perunaa, juureksia, jauhelihaa ja makaronia. 

Vierailija
29/39 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lemppari lapsena oli kalakeitto ja on se kyllä edellen top-vitosessa. Toki lapsena äiti teki seitiin ja maitoon. Itse teen lohesta ja kermasta :)

Vierailija
30/39 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kananmunakastike ja potut! Ja potut ja kastike pitää muussata ja sekottaa semmoseksi mössöki niinku lapsena 😁

Vierailija
31/39 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähelle autenttista kanaviillokkia pääsee, kun ostaa kaupasta pakastebroilerin, keittää sen ja sitten siitä liemestä ja kanasta (eli siis tässä tapauksessa broilerista), vehnäjauhosta ja currystä tekee kastikkeen. Parasta mustaherukkahilloa on muuten Meritalon mustaherukkahillo. Teen tätä aina kun teen kanalientä pakastebroilerista. On se vaan niin hyvää. Sitä lientä tulee muuten aika reippaasti ylimääräistä, sen voi laittaa tölkkiin ja jääkaappiin. Sitä voi sitten käyttää milloin mihinkin ruokaan, kastikkeisiin, keittoon...

Vierailija
32/39 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spagettia oivariinilla (lapsuudessa se oli tietty vielä voimariini), lihapullia, jauhelihakastiketta, perunamuusia, makaronilaatikkoa, hampurilaisia, pitsaa. Olen aina rakastanut valkoista vehnää ja jauhelihaa, mikään kovin terveellinen ei tainnut lapsena kuulua lempiruokiini.

Vierailija
33/39 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hernekkeitto

Vierailija
34/39 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paistettua thüringerin makkaraa, hapankaalia ja paistettuja perunoita.

Haudutettua sipulipihviä ja muussia

No tietenkin - merimiespihvi ja hernekeitto unohtui, samoin lihapullat ja mureke

Vierailija
35/39 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinaattikeitto. Äiti ei ikinä tehnyt ruokaa ja isä oli aina töissä. Isä osti usein pinaattikeittoa pakkaseen ja opetti tekemään sitä. Vaikka suunnilleen elin pinaattikeitolla alakouluikäisenä niin kyllä se edelleen maistuu.

Vierailija
36/39 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö mitään lapsuuteni ruokia enää. Söimme kotona usein pinaattikeittoa, perunakeittoa, nakkisoppaa, nakkikastiketta, makaronilaatikkoa, lasagnea, jauhelihakastiketta perunoilla ja lasagnea. Lapsuudenkodista jäi sellaiset traumat etten ole sieltä muutettuani syönyt keitettyjä perunoita yhtäkään kertaa, puhumattakaan iljettävistä nakki/lihaviritelmistä vaaleanruskeassa limakastikkeessa.

Vierailija
37/39 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Spaghetti, pinaattikeitto

Siis pelkkä spaghettiko? Ei mitään kastiketta/maustetta?

Vierailija
38/39 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaronilaatikko

Vispipuuro

Savustetut ahvenet

Kesäkeittoa en ole syönyt aikoihin, täytyisi joskus tehdä.

Vierailija
39/39 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tehdyt veriletut