Mitä lapsuuden lempiruuokaasi syöt tänäkin päivänä
Kommentit (39)
kaalilaatikkoa
hiukan palanut päältä pitää olla
Vierailija kirjoitti:
kaalilaatikkoa
hiukan palanut päältä pitää olla
Täytyy todella olla pää palanut.
Kaalikääryleet, jauhemaksapihvit, lindströmin pihvit, silakkapihvit.. nämä myös estävät mun vegeyden. Ei noita ilman voi olla.
Karjalanpiirakoita munavoilla tai voisulalla. Muut lapsuuden lempparit esim kalapuikot, lihapullat, pinaattiletut ym ei enää uppoa.
Tarhassa sai joskus helmipuuroa ja toinen tarha ajan lemppari, maitokiisseli :3
Paistettua thüringerin makkaraa, hapankaalia ja paistettuja perunoita.
Haudutettua sipulipihviä ja muussia
Paistettuja perunoita, nakkeja, sipulia ja valkosipulia. Nam! Päällä ehkä vielä kananmuna. Ja ketsupin kanssa tietty!
Myös perinteinen lihapullakastike ja muusi maistuu. Piparjuuritahnaa kylkeen ja säilykepunajuuria. :P
Keitetyt perunat voilla. Harvoin vain löytyy hyvänmakuisia ja hyvälaatuisia perunoita tähän
Perinteinen maksalaatikko ja puolukka hillo!!
Mä syön toisinaan pelkkää pastaa oivariinilla ja ketsupilla. Se on niin hyvää, ja niin oli lapsenakin.
Jauhelihakeittoa, se on vieläkin yksi lempiruokani :) Varsinkin talvella on ihana syödä lämmintä keittoa.
Lapsuuden herkkuruokaa oli koulun keittiön valmistama kanaviilokki ja riisi mustaherukkahyytelöllä. Tätä söisin varmasti edelleenkin hyvällä ruokahalulla, mutta itse en jaksa/viitsi/osaa ruveta tekemään ja eipä tuota ole enää juuri missään tarjollakaan.
Perunavelliä nakin- tai makkaranpalasilla syön toisinaan. Ei enää ehkä niin herkkua kuin oli muinoin, mutta maistuu kyllä.
Mustamakkaraa.
Makaronilaatikkoa.
Lapsena lemppari oli makaronilaatikko. Vieläkin yksi lemppareista :) isän tekemänä tietty, oma ei läheskään yhtä hyvää.
Keitetyt perunat ja käristemakkara, sotkettuna sekaisin keskenään ja sekaan voita. Onkohan pitkä ja terve elämä vielä edessä?!? :D
Spagettia, jossa on pastan lisäksi vain oliiviöljyssä kuullotettuja valkosipulilastuja ja päällä parmesania. Tätä ahmin jo 3-vuotiaana mummojen suureksi ihmeeksi.