Tekeeköhän kukaan muu töissä näin? :D
Leikin töitä! Muistan, kuinka lapsena leikin olevani konttorissa töissä ja kirjoittelin numeroita äitini työstään tuomiin tyhjiin käteiskuitteihin. Meillä oli kirjoituskone ja rämppäsin sitä. Nyt kun oon oikeasti töissä toimistossa, kuvittelen olevani se sama pikkutyttö ja leikkiväni töitä. Kuvittelen työkaveritkin lapsiksi. On hauska kirjoittaa tietokoneella, täyttää lomakkeita ja kantaa tärkeitä kansioita ympäriinsä. Tällä konstilla työpäivät menee kuin siivillä! Oonko ihan pöpi? Oon kuitenkin melkein 40 :D
Kommentit (29)
No ei varmaan ole kyse kovin tärkeästä tai merkityksellisestä työstä. Aivot ei varmaan rasitu kikatellessa.
Mä kokeilen heti tuota samaa! Jos tämä koneenrassaus kävisi vähän mukavammin...
Minäkin välillä larppaan aikuista töissä. Mukavaa piristystä puurtamisen keskellä :)
Juu, ei tämä mitään rakettitiedettä ole. Oon toimistosihteeri. Helppoa työtä ja tämä on mun konsti selvitä muuten puuduttavasta työstä. Ap
Ihana sä ainakin olet! Pitääpä testata samaa. Tiedossa siis tavallista viihdyttävämpi johtoryhmän palaveri huomenna: Täytyy yrittää muistaa olla puhuttelematta niitä pojiksi. Saa myös jännätä viekö Mikko Jarin lapion tai lyökö Timo Erkkiä päähän lapiolla, ei kun siis kahvilusikalla.
Kyllä joskus jos olen menossa palaveriin tekeydyn oikein tärkeän näköiseksi. Sellaiseksi että "minulla on nyt tässä vähän kiire". Ja vaikka se palaveri olisi jotain ihan turhaa tai hölmöä niin jos istutaan sellaisessa akvaarioneukkarissa niin istun hyvin tärkeänä siinä, ajattelen että ihmiset ulkopuolelta katsoo että nyt tuolla tapahtuu jotain tärkeää. Ja siis ihan tietoisesti teen näin ja tosiaan voi sanoa että leikin. :D Ikää 39 ja esimiesasemassa vielä, apua :)
Vierailija kirjoitti:
Minäkin välillä larppaan aikuista töissä. Mukavaa piristystä puurtamisen keskellä :)
Mä en ole koskaan larpannut, voitko antaa vihjeitä. Esim. tuohon johtoryhmän palaveriin, miten larppaus kannattaisi siellä suorittaa.
t. 9
Vierailija kirjoitti:
Tämä :D
ja en ole kokeillut tuota leikkimistä tai leikkimisen kuvittelua, mutta ihan parasta, aloitan sen heti.
ja tunnen tosiaan päivittäin larppaavani töissä aikuista kunnollista ihmistä :D
Vierailija kirjoitti:
Mitä muut tuumaavat jos leikit?
No en mä muille sitä paljasta;) Leikki alkaa jo aamulla kun puen rooliasun eli työvaatteet päälle. Olin jossain vaiheessa todella kyllästynyt koko työhön ja nyt odotan viikonloppunakin uutta työviikkoa innoissani siitä, että pääsen taas leikkimään:D Ap
Joskus sitä myös joutuu palavereihin joihin ei välttämättä oikein kuuluisi, mutta ei halua näyttää tyhmältä tai istua vaan tuppisuuna. Olen omaksunut sellaiset palaveritavat että nauran kun muut nauraa vaikken tajuaisikaan mitään, ja aina välillä toistan jonkun juuri sanoman lauseen kysymyksenä. Eli kun joku sanoo että "nähdäkseni meidän ainoa vaihtoehtomme on purkaa sulakepolttimo kardaaniakselista" niin kommentoin siihen että "niin, voisiko olla niin että meidän ainoa vaihtoehtomme tosiaan on sulakepolttimon purkaminen kardaaniakselista?" ja sitten katson ympärilleni kysyvänä, mutta innostuneena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole koskaan larpannut, voitko antaa vihjeitä. Esim. tuohon johtoryhmän palaveriin, miten larppaus kannattaisi siellä suorittaa.
t. 9
kuvittele että olet suuri luontainen henkinen johtaja, jolla on erityiskykyjä. Ne erityiskyvyt voi liittyä johonkin konkreettiseen työnkuvassa. Sitten kun ihmiset tekee palaverissa jotain, esim kaataa kahvia, kuvittelet että teit sen erityiskyvyilläsi. Voit myös larpata itsellesi tämän suuren henkisen johtajan itsetunnon, jolloin mikään ei satuta sinua. Keksi itsellesi amuletti, esim työavaimet. Mielikuvitus rajana! :D
Vierailija kirjoitti:
Ihana sä ainakin olet! Pitääpä testata samaa. Tiedossa siis tavallista viihdyttävämpi johtoryhmän palaveri huomenna: Täytyy yrittää muistaa olla puhuttelematta niitä pojiksi. Saa myös jännätä viekö Mikko Jarin lapion tai lyökö Timo Erkkiä päähän lapiolla, ei kun siis kahvilusikalla.
Vai pitäisköhän vaihteeksi kokeilla leikkiä lastentarhanopettajaa?
Mä olen oikeastikin välillä alkanut pukeutumaan töihin huolitellummin ja seurannut miten ihmisten asenteet muuttuvat mua kohtaan verrattuna siihen, jos on farkut ja neule. Ja mun tehtäväni on sellainen, että voin kertoa sen siten, että kuulostan joko hyvin tärkeältä tai pelkältä apulaiselta. Hauska leikkiä välillä uusien ihmisten seurassa tietämätöntä ja välillä taas tulla vakavasti otetuksi.
t. 9
Olet ihan pöpi, mutta tuo asetelma on huvittava.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä j7oskus jos olen menossa palaveriin tekeydyn oikein tärkeän näköiseksi. Sellaiseksi että "minulla on nyt tässä vähän kiire". Ja vaikka se palaveri olisi jotain ihan turhaa tai hölmöä niin jos istutaan sellaisessa akvaarioneukkarissa niin istun hyvin tärkeänä siinä, ajattelen että ihmiset ulkopuolelta katsoo että nyt tuolla tapahtuu jotain tärkeää. Ja siis ihan tietoisesti teen näin ja tosiaan voi sanoa että leikin. :D Ikää 39 ja esimiesasemassa vielä, apua :)
Haha, teen just tuota samaa! On hienoa sanoa miehelle aamulla, että "oon sitten aamupäivällä palaverissa enkä ole puhelimen ääressä"... Mietin myös miltä se näyttää neukkarin ikkunasta kun istun siinä tärkeänä!😂 Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. 9
kuvittele että olet suuri luontainen henkinen johtaja, jolla on erityiskykyjä. Ne erityiskyvyt voi liittyä johonkin konkreettiseen työnkuvassa. Sitten kun ihmiset tekee palaverissa jotain, esim kaataa kahvia, kuvittelet että teit sen erityiskyvyilläsi. Voit myös larpata itsellesi tämän suuren henkisen johtajan itsetunnon, jolloin mikään ei satuta sinua. Keksi itsellesi amuletti, esim työavaimet. Mielikuvitus rajana! :D
Tuata. Toimiskohan tua täälä trasselin korjaamolla? Vai poraisko ne mua heti takahuoneessa jos nuan alkaas tekemään?
Jotenkinhan se päivä on saatava kulumaan :)