Kamalan kalliit linssit :(
Kävin silmäasemalla ja pelkät linssit yli 300e. -2.5 ja paljon hajataittoa molemmissa silmissä.
Ilmeisesti perus linssit ei käy? Myyjä selitti että kosmeettisesti parhaat linssit eikä näytä pullonpohjilta.
Kommentit (27)
Ammattilaiset hoi.
Miksi perkaleessa käytetään epätarkkaa termiä/termejä "kerran ohennettu" jne kun kyse on kuitenkin linssimateriaalin taitekertoimesta joka on eksakti?
Ärsyttävää epämääräisyyttä. Jos matskua vaihtuu ei siinä mitään kertoja ohenneta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järkyttäviä ovat hinnat... itse jouduin maksamaan viime vuonna 400 e uusista rilleistä kun on hajataittoa ja -7,5 molemmissa silmissä. Olivat halvimmat mitä löysin.Aika kova hinta työttömälle mutta minkäs teet. Siihen silmälääkärikulut päälle... en tiedä miksi ei silmälaseihin saa jotain avustusta (en saa toimeentulotukea joten sitä en tarkoita). Ne ovat välttämättömät terveydelle ja työkyvylle. Miten niistä saa nyhtää markkinahintoja? Vähän sama kuin pyörätuoli tai kävelykeppi.
Jep. Minäkin kyhjöttäisin koko ajan neljän seinän sisällä, ulos en uskaltaisi mennä. Tämänhetkisestä asunnosta en edes pääsisi ulos, koska asun hissittömässä talossa kolmannessa kerroksessa, ja taatusti jossain vaiheessa jalka lipsahtaisi portaissa, koska en näkisi, mihin astun. Miinuslinssien vahvuudet minulla -7 ja -9.25, ja vasemman silmän hajataittoisuus aika hurjalla tolalla. Minulla pystytään rahastamaan reilusti enkä saa itseäni vammaiseksi sanoa, vaikka sellainen olenkin. Minulla on ollut likinäköisvamma syntymästäni saakka.
19
Samassa veneessä. Näillä vauhdeilla pitäisi jo saada jotain vammaisavustusta/apuvälinekorvausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älkää nyt hyvät ihmiset Suomesta ostako.
Niin että Suomen taloudella menisi vieläkin huonommin? Riigghhtt...
Maksakaa extraa jos ehdoin tahdoin haluatte: siinä tapauksessa on enää turha itkeä linssien hinnoista jos tekee tietoisen valinnan ostaa Suomesta.
Kai te nyt siis tiedätte sen, että Suomi ON yksi EU:n kalleimmista maista?
Vierailija kirjoitti:
Älkää nyt hyvät ihmiset Suomesta ostako.
Mistä ostaa ulkomailta? Ja puhutaan erikoislinsseistä ei varastovahvuuksina, onko oikeasti merkittävää hintaeroa lopulta? Ja kehyksetkn pitäisi sovittaa sekä tsekata etäisyydet jne. Isoilla vahvuuksilla pintavälin merkitys on kriittinen! En halua maksaa turhasta mutta arveluttaa sokkona tilata. Etenkin jos hintaero on pieni.
Niin, miten ne ulkomailta ostetut lasit sovitetaan?
Vierailija kirjoitti:
Niin, miten ne ulkomailta ostetut lasit sovitetaan?
Ainakin lenswaylla OLI sellainen käytäntö että tilatessa mittaat itse itseltäsi (kuvallisella ohjeella) samat jutut mitä mittaisivat optikolla. Valmiit lasit postitetaan ja sovitat, jos tuntuu huonolta niin lähetät takaisin. Tätä ruljanssia voi pari kierrosta pelata.
Tietysti myös optikolla voi käydä ruuvauttamassa "harmaatuotuja" laseja.
Jep. Minäkin kyhjöttäisin koko ajan neljän seinän sisällä, ulos en uskaltaisi mennä. Tämänhetkisestä asunnosta en edes pääsisi ulos, koska asun hissittömässä talossa kolmannessa kerroksessa, ja taatusti jossain vaiheessa jalka lipsahtaisi portaissa, koska en näkisi, mihin astun. Miinuslinssien vahvuudet minulla -7 ja -9.25, ja vasemman silmän hajataittoisuus aika hurjalla tolalla. Minulla pystytään rahastamaan reilusti enkä saa itseäni vammaiseksi sanoa, vaikka sellainen olenkin. Minulla on ollut likinäköisvamma syntymästäni saakka.
19