Auttakaa, mies jätti neljän vuoden jälkeen täysin yhtäkkiä!
Mieheni jätti minut reilun neljän vuoden yhdessäolon jälkeen täysin yhtäkkiä, vajaa kuukausi ennen häitämme. Olemme olleet siis reilu neljä vuotta yhdessä, joista puolitoista vuotta kihloissa. Mies ilmoitti minulle eilen että on miettinyt asioita, ja hän ei enää näekään minua loppuelämän kumppaininaan, ja haluu erota minusta. Hän selitti,miten tämä suhteemme ei tunnukaan hänestä enää oikealta ja että hän haluaa olla mieluummin yksin kuin minun kanssani!! Hän ei ole tavannut ketään toista eikä pettänyt minua, hän vain ei haluakaan enää elämältään naimisiinmenoa eikä suhdetta kekenkään kanssa vaan olla yksin. Ja tätä ennen hän on siis ollut maailman rakastavin ja luotettavim mies koskaan.
En ymmärrä yhtään, mieshän itse oli vielä reilu viikko sitten ihan innoissaan suunnittelemassa tulevaisuuttamme ja tulevia häitämme, joita hän itse halusi paljon enemmän kuin minä. mm.Yli 200 vierasta, kaikki kermakakkupuvut, massiiviset koristelut, kirkko jne... Ja nyt hän yhtäkkiä peruuttaa kaiken ja pistää suhteemme poikki noin vain!! Sentään selitti kaiken kunnolla pitkään hartaasti mutten silti tohdi uskoa tätä... Mitä teen, olen aivan hukassa ja shokissa?
Kommentit (103)
Vierailija kirjoitti:
Maksaako mies kaikki kulut? Eihän rahalla tuossa tilanteessa loppupeleissä ole mitään väliä, mutta aika kalliiksi tulee peruuttaa juhlapaikat, pitopalvelut sun muut tuossa vaiheessa. kai hän ne maksaa?
Mies saa kyllä maksaa, ja onhan hän suurimmaksi osaksi maksanutkin kaikki kulut. Hänhän niitä isoja kermakakkuhäitä halusi, en minä joten hän maksakoon. Minulle olisi riittänyt paljon pienemmätkin juhlat.
Vierailija kirjoitti:
Jo on vastauksia!! Mies leimataan oitis pettäjäksi, piilohomoksi ja mitä vielä? Siis eikö miehellä ole oikeutta lopettaa suhdetta haluamastaan syystä? Mikä olisi kelvannut palstamammoille eron syyksi? Jos mies oikeasti tunsi ettei kyseinen nainen olekaan se oikea hänelle, niin mitä olisi pitänyt sanoa?
Ei tuosta ole kyse, vaan monet näyttää olevan sitä mieltä, että on melko harvinaista että mies on niin kypsä ja vastuullinen että ymmärtää ennen naimisiinmenoa oikeasti miettiä mitä on tekemässä, ja päätyä jopa eroon ilman että asiaan liittyy muita osapuolia ja vieläpä ryhdikkäästi ilmoittaa päätöksestä naiselle.
Monilla on kokemuksia miehistä jotka vaan jotenkin tahdottomasti ajautuu naimisiin ja jopa isiksi ikäänkuin ilman omaa päätöstä, lahnana. AP.n mies ei ole tällainen, jos tarina on tosi. Ja hyvä niin.
Kuulostaa kyllä siltä että ero on miehen osalta ollut suunnitteilla jo pidemmän aikaa. Vaikka syy oikeastikkin olisi se että haluaa olla yksin, niin mielestäni olisi ollut reilua sanoa sinulle että nyt tuntuu tältä eikä antaa sinun suunnitella häitä. Tsemppiä!
Ihan kuin ex kihlattuni. Just tuota haluan-olla-yksin -tarinaa. No, hän sai vapautensa ja kahden viikon kuluttua seurusteli uudelleen, naisen kanssa jonka kanssa petti minua.
No, minun kohdalla loppu hyvin kaikki hyvin, tapasin elämäni miehen tuosta muutaman vuoden kuluttua ja elämäni on ollut mahtavaa siitä lähtien. Ex puolestaan erosi siitäkin naisesta ja käsittääkseni ei ole onnistunut pysyvää parisuhdetta saamaan sen koomminkaan.
Miehillä on nykyään helposti toinen nainen /naisia netin välityksellä. Ei tarvitse olla fyysisesti samalla paikkakunnalla edes kun sovitaan ja suunnitellaan vaikka mitä. Siksi luullaan ettei ketään ole ja helppo niin uskotella kun missään ei käy. Yhteydenpidot hoidetaan silloin kun kumppani ei ole näkösällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin sinä tarkkaan ottaen kaipaat meiltä apua?
No että miten minä voisin helpottaa tätä tuskaani kun itken koko ajan enkä saa edes syötyä tai tehtyä mitään.
Etpä juuri mitenkään. Aika parantaa haavat, niin kylmältä kuin se nyt kuulostaakin. Puolen vuoden päästä voit jo paljon paremmin.
En jaksa lukea vastauksia, mutta itselle tuli kaksi vaihtoehtoa mieleen; joko oikeasti tajusi nyt yhtäkkiä häiden kynnyksellä että ei helvetti, en olekaan valmis tähän, tai sitten on ehkä pettänyt sua, ei halua kertoa koska ei halua satuttaa muttei pysty enää jatkamaan yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Miehillä on nykyään helposti toinen nainen /naisia netin välityksellä. Ei tarvitse olla fyysisesti samalla paikkakunnalla edes kun sovitaan ja suunnitellaan vaikka mitä. Siksi luullaan ettei ketään ole ja helppo niin uskotella kun missään ei käy. Yhteydenpidot hoidetaan silloin kun kumppani ei ole näkösällä.
Siinäpä sitä onkin löperöä turinointia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tsemppiä. Tuntuu varmaan raskaalta nyt mut ajattele että tällä on joku tarkoitus. Ei ollu sun miehesi vaan sun ihana prinssi oottaa sua jossaan tulevaisuudessa.
Tarkotus on housussas. Tarkoitus tässä on vain miehellä ja se on lähteä kun vielä voi.
Aina voi lähteä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksaako mies kaikki kulut? Eihän rahalla tuossa tilanteessa loppupeleissä ole mitään väliä, mutta aika kalliiksi tulee peruuttaa juhlapaikat, pitopalvelut sun muut tuossa vaiheessa. kai hän ne maksaa?
Kutsuja maksaa. Näinhän palstalla opetetaan. Eli jos ap on kutsut postiin laittanut, ap maksaa.
Miksi miehen kuuluisi muutenkaan maksaa mitään? Eiköhän se ole jo tarpeeksi rahaa ja materiaa aloittajalle kantanut.
Yhteisesti sovitun homman (= häät) peruminen on täysin eri asia eikä ole verrattavissa sosiaaliseen käytäntöön, jossa treffeille pyytänyt maksaa. Jokainen normaaliälyinen ymmärtää eron.
Eli rusinat-pillulla-pullasta sosiaalisen käytännön mukaan? Ihan itsekö olet nämä normit määrittänyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
en tiedä missä tynnyrissä elät vai oletko joku +50 mies mutta tätä se nykyään on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
en tiedä missä tynnyrissä elät vai oletko joku +50 mies mutta tätä se nykyään on.
No eikä ole. Sinä se vaan pitäydyt ennakkoluuloisissa ja ihmisvihamielisissä käsityksissäsi.
Ei ole välttämättä pettänyt, mutta ehkä ihastunut toiseen syvästi. Minä ihastuin syvästi toiseen ollessani kihloissa silloisen exäni kanssa. Tunnetasolla vaan klikkasi ihan täysillä heti ja tajusin, etten voi enää olla exäni kanssa ja päätin erosta hyvin äkkiä. No seukkasin sitten hetken tämän toisen kanssa, jonka takia jätin eksäni, mutta tämä jätti minut aika pian. Ero oli silti oikea ratkaisu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies hoitakoot juhlien peruutuksen. Asutteko yhdessä?
Mies on jo hoitanut kaikkien perumisen. Meillä on tämä yhteinen asunto, josta mies muuttaa kaikki loput tavaransa pois uuteen asuntoonsa perjantaina.
Nopeasti asunto järjesty!!!! Hälytyskellot hoi! Se on sellanen juttu että äijä on miettiny eroon jo kauan mutta nyt sai sanottua. Piti sut tyytyväisenä viimeiseen asti. Täysin harkittu teko!
No eikös eron kuulukin olla harkittu teko eikä mikään hetken mielenjohde?
No mutta äijähän hehkutti ja suunnitteli häitä vielä viikko sitten!
Minkälainen valehtelija niin tekee?
Olisi niitä epäröintejä voinut tuoda julki viimeistään siinä vaiheessa kun alkoi suunnitella toista asuntoa .
Onko sinulla ystävää, kenen luokse voisit mennä? Haluatko tulla meille syömään ja itkemään pahaa oloasi pois? Asun pk-seudulla ja tein just mansikkavispipuuroa.
Vierailija kirjoitti:
Jo on vastauksia!! Mies leimataan oitis pettäjäksi, piilohomoksi ja mitä vielä? Siis eikö miehellä ole oikeutta lopettaa suhdetta haluamastaan syystä? Mikä olisi kelvannut palstamammoille eron syyksi? Jos mies oikeasti tunsi ettei kyseinen nainen olekaan se oikea hänelle, niin mitä olisi pitänyt sanoa?
Ilman muuta oli parempi ettei häitä tullut kun tilanne kerran oli tuo.
Mutta jos hän on vielä viikko sitten täysillä suunnitellut häitä, niin valehteliko hän aplle jo pitkään?
Vai tuliko täysin äkillinen päähänpisto?
Tuttavan mies teki saman 1,5viikkoa ennen häitä. Oli ITSE kosinut ja halunnut häät ja naimisiin. Muutti sitten mielensä.
Morsiamella oli hääpuku vaatekaapissa valmiina ja sormukset ostettuna. Aika karua.
Mies halusikin toisenlaisen vaimon. Tasokkaamman.
Oli lähtenyt ura nousuun ja kunnianhimoisena kovana kilpailutykkinä alkoi tuntua että vaimo pitäisi olla näyttävämpi, yhtä ura-suuntautunut ja muutenkin kovempaa tekoa.
Nykyinen oli liian kiltti.
Niinhän se sitten mailin jonkun langanlaihan blondin myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kutsuja maksaa. Näinhän palstalla opetetaan. Eli jos ap on kutsut postiin laittanut, ap maksaa.
Miksi miehen kuuluisi muutenkaan maksaa mitään? Eiköhän se ole jo tarpeeksi rahaa ja materiaa aloittajalle kantanut.
Yhteisesti sovitun homman (= häät) peruminen on täysin eri asia eikä ole verrattavissa sosiaaliseen käytäntöön, jossa treffeille pyytänyt maksaa. Jokainen normaaliälyinen ymmärtää eron.
Eli rusinat-pillulla-pullasta sosiaalisen käytännön mukaan? Ihan itsekö olet nämä normit määrittänyt?
Tajuatko lainkaan miten ala-arvoisen kuvan annat itsestäsi tuolla kielenkäytöllä ja hyökkäävyydelläsi? Pahoin pelkään, että et tajua.
Minulle on alkanut soitella pari vuotta vanha poikaystäväni kosittuaan tyttöystäväänsä joulukuussa. Haluaisi tavata. Olen monta kertaa sanonut, että vain kaveripohjalta voin jutella puhelimessa. (Me olimme ennen seurusteluamme kavereita). Meillä on hauskaa puhelimessa jne. Mutta jotain väärää siinä on. On salannut asian naiseltaan. Olemme jo yli 30 joten en ymmärrä miksi mies vielä epäröi. Heillä on lapsikin.
Olisiko APn miehellä ollut jotain tällaista?
Ei "toinen nainen" silti välttämättä miestäsi huoli, vaikka eroaisittekin..