Auttakaa, mies jätti neljän vuoden jälkeen täysin yhtäkkiä!
Mieheni jätti minut reilun neljän vuoden yhdessäolon jälkeen täysin yhtäkkiä, vajaa kuukausi ennen häitämme. Olemme olleet siis reilu neljä vuotta yhdessä, joista puolitoista vuotta kihloissa. Mies ilmoitti minulle eilen että on miettinyt asioita, ja hän ei enää näekään minua loppuelämän kumppaininaan, ja haluu erota minusta. Hän selitti,miten tämä suhteemme ei tunnukaan hänestä enää oikealta ja että hän haluaa olla mieluummin yksin kuin minun kanssani!! Hän ei ole tavannut ketään toista eikä pettänyt minua, hän vain ei haluakaan enää elämältään naimisiinmenoa eikä suhdetta kekenkään kanssa vaan olla yksin. Ja tätä ennen hän on siis ollut maailman rakastavin ja luotettavim mies koskaan.
En ymmärrä yhtään, mieshän itse oli vielä reilu viikko sitten ihan innoissaan suunnittelemassa tulevaisuuttamme ja tulevia häitämme, joita hän itse halusi paljon enemmän kuin minä. mm.Yli 200 vierasta, kaikki kermakakkupuvut, massiiviset koristelut, kirkko jne... Ja nyt hän yhtäkkiä peruuttaa kaiken ja pistää suhteemme poikki noin vain!! Sentään selitti kaiken kunnolla pitkään hartaasti mutten silti tohdi uskoa tätä... Mitä teen, olen aivan hukassa ja shokissa?
Kommentit (103)
Mulle on käynyt vähän noin - ei sentään häiden alla. Kolme vuotta on nyt kulunut, ja sekä minä että mies ollaan oltu sinkkuna koko tuo aika. Voihan se olla, että hänellä kuitenkin oli joku nainen kuvioissa erotessamme, vaikka hän sanoi, ettei ollut. Kuka tietää. Tunteet vain kuitenkin yhtä äkkiä loppuivat, vaikka tosiaan vielä edellisenä viikonloppuna oli kertonut rakastavansa ja jättänyt viestilapun täynnä sydämiä lähdettyään käymään kaupungilla minun nukkuessa pitkään aamulla. Sait sentään pitää asunnon, minut mies vaati etsimään viikon kuluessa uuden kämpän, vaikka asunto oli vuokrattu yhdessä. En tiedä edelleenkään, vuosien pohdinnan ja ammattilaistenkin kanssa käsittelyn jälkeen, mitä oikein tapahtui. Jätti aika pahat traumat, enkä tiedä, miten pystyn luottamaan kenenkään tunteisiin enää samalla lailla kuin ennen. Toivottavasti sinulle käy paremmin, ja ehkä minäkin vielä tästä nousen!
Vai muuttaako peräti uuden naisen luo Terv #20
Vierailija kirjoitti:
Tsemppiä. Tuntuu varmaan raskaalta nyt mut ajattele että tällä on joku tarkoitus. Ei ollu sun miehesi vaan sun ihana prinssi oottaa sua jossaan tulevaisuudessa.
Tarkotus on housussas. Tarkoitus tässä on vain miehellä ja se on lähteä kun vielä voi.
Ikävä sanoa, mutta minulle kävi samalla tavalla, mutta ei oltu naimisiin menossa kuitenkaan. Maailman ihanin mies muuttui ensin ahdistuneeksi ja sulkeutuneeksi, parin päivän kovistelun jälkeen uskalsi sanoa, että haluaakin erota. Ei tiennyt mitä elämältä haluaa ja haluaako olla kanssani ja sellaista. No, vuosi erosta sain toista kautta tietää, että miehellä olikin ollut useampia yhden illan juttuja juuri ennen eroamme ja oli sitten ilmeisesti näistä niin ahdistunut ja poti syyllisyyttä, että halusi erota. Tsemppiä kuitenkin ap, kyllä sinä siitä selviät! Alku on helvettiä, mutta kyllä se helpottuu!
Voi tsemppiä, niin kuin täällä on todettu, niin hae jostain keskusteluapua!
Yhdelle kaverilleni kävi niin, että miehensä oli perumassa häitä paria kuukautta aikaisemmin. Syy oli, että ei ollutkaan enää varma. No jotenkin sitten kävi niin, että häät kuitenkin pidettiin, saivat lapsia ym. Myöhemmin selvisi, että miehellä on ollut suhde ennen häitä. Kaverini ei oikein toipunut tästä, vaan oli/on tosi onneton ja katkera pitkään. Myöhemmin mies jäi kiinni pettämisestä uudestaan, kun oli kuulema ollut vaan kaverifiiliksiä vaimoa kohtaan jo pitkään ja liitto kaatui siihen.
Toivottavasti teidän tapauksessanne ei ole ollut pettämistä. Asiat on kuitenkin mielestäni hyvä selvittää ennen häitä kunnolla, että mistä oikein on kyse lopulta. Uskon, että olisi ollut parempi kaverini kohdalla hänen hyvinvointinsa takia tietää, vaikka sitten olisivatkin päättäneet jatkaa yhdessä ja mennä naimisiin.
Mihin sinä tarkkaan ottaen kaipaat meiltä apua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies hoitakoot juhlien peruutuksen. Asutteko yhdessä?
Mies on jo hoitanut kaikkien perumisen. Meillä on tämä yhteinen asunto, josta mies muuttaa kaikki loput tavaransa pois uuteen asuntoonsa perjantaina.
Nopeasti asunto järjesty!!!! Hälytyskellot hoi! Se on sellanen juttu että äijä on miettiny eroon jo kauan mutta nyt sai sanottua. Piti sut tyytyväisenä viimeiseen asti. Täysin harkittu teko!
Kyllähän toi saa jo epäilemään, että voi olla toinenkin nainen kuvioissa ja mies pelannut varman päälle.
Minusta tuntui häitteni alla, että tämä ei ehkä ole sellainen liike jonka kanssa olen aivan sinut. Menimme kuitenkin naimisiin, mutta viittä vuotta myöhemmin ero koitti. Olisi näin jälkikäteen arvioiden kannattanut kuunnella sydäntään ennen häitä ja peruuttaa häät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies hoitakoot juhlien peruutuksen. Asutteko yhdessä?
Mies on jo hoitanut kaikkien perumisen. Meillä on tämä yhteinen asunto, josta mies muuttaa kaikki loput tavaransa pois uuteen asuntoonsa perjantaina.
Nopeasti asunto järjesty!!!! Hälytyskellot hoi! Se on sellanen juttu että äijä on miettiny eroon jo kauan mutta nyt sai sanottua. Piti sut tyytyväisenä viimeiseen asti. Täysin harkittu teko!
No eikös eron kuulukin olla harkittu teko eikä mikään hetken mielenjohde?
Miehellä on aina toinen nainen tai mies kuvioissa, kun haluaa irtautua suhteesta. Sama koskee harvoja treffailuja, tapaamisten perumisia tai liukenemista jäljettömiin. Naisten olisi vaan hyvä myöntää tämä itselleen.
Olen pahoillani puolestasi Ap. En osaa sinua auttaa tai sanoa lohduttavia sanoja, mutta toivon sinulle kaikkea hyvää. <3
Vierailija kirjoitti:
Miehellä on aina toinen nainen tai mies kuvioissa, kun haluaa irtautua suhteesta. Sama koskee harvoja treffailuja, tapaamisten perumisia tai liukenemista jäljettömiin. Naisten olisi vaan hyvä myöntää tämä itselleen.
Kun ei ole. En tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa jos jollain aikuisella ihmisellä on noin vajaa ja mustavalkoinen kuva miehistä.
Löytyykö aloittajan lähettyviltä peiliä? Vikaahan sieltä ei tietenkään löydy, miesvihapalstalla kun ollaan.
Hupsista vaan saatana, pahat miehet ja nainen on A-I-N-A uhri.
Maksaako mies kaikki kulut? Eihän rahalla tuossa tilanteessa loppupeleissä ole mitään väliä, mutta aika kalliiksi tulee peruuttaa juhlapaikat, pitopalvelut sun muut tuossa vaiheessa. kai hän ne maksaa?
Jo on vastauksia!! Mies leimataan oitis pettäjäksi, piilohomoksi ja mitä vielä? Siis eikö miehellä ole oikeutta lopettaa suhdetta haluamastaan syystä? Mikä olisi kelvannut palstamammoille eron syyksi? Jos mies oikeasti tunsi ettei kyseinen nainen olekaan se oikea hänelle, niin mitä olisi pitänyt sanoa?
Vierailija kirjoitti:
Jo on vastauksia!! Mies leimataan oitis pettäjäksi, piilohomoksi ja mitä vielä? Siis eikö miehellä ole oikeutta lopettaa suhdetta haluamastaan syystä? Mikä olisi kelvannut palstamammoille eron syyksi? Jos mies oikeasti tunsi ettei kyseinen nainen olekaan se oikea hänelle, niin mitä olisi pitänyt sanoa?
Kerrankin järkevä kommentti !
Vierailija kirjoitti:
Maksaako mies kaikki kulut? Eihän rahalla tuossa tilanteessa loppupeleissä ole mitään väliä, mutta aika kalliiksi tulee peruuttaa juhlapaikat, pitopalvelut sun muut tuossa vaiheessa. kai hän ne maksaa?
Kutsuja maksaa. Näinhän palstalla opetetaan. Eli jos ap on kutsut postiin laittanut, ap maksaa.
Miksi miehen kuuluisi muutenkaan maksaa mitään? Eiköhän se ole jo tarpeeksi rahaa ja materiaa aloittajalle kantanut.
Vierailija kirjoitti:
Mihin sinä tarkkaan ottaen kaipaat meiltä apua?
No että miten minä voisin helpottaa tätä tuskaani kun itken koko ajan enkä saa edes syötyä tai tehtyä mitään.
Tsemppiä. Tuntuu varmaan raskaalta nyt mut ajattele että tällä on joku tarkoitus. Ei ollu sun miehesi vaan sun ihana prinssi oottaa sua jossaan tulevaisuudessa.