Veikkauksia / kokemuksia kuinka parisuhteen nyt käy?
Tapasimme syksyllä ja joulun aikaan suhde vakavoitui. Tammikuussa jäin työttömäksi, miehellä taas vakituinen työ ja hommia ollut kokoajan. Nyt nämä viimeiset 4kk olemme asuneet yhdessä ja minä olen hoitanut miehen lemmikit, siivonnut ja tehnyt ruokaa yms; eli täysin kaikki kotityöt. Työpaikkoja olen hakenut aktiivisesti ja käynyt haastatteluissa. Miehen reaktio näihin on aina ollut sama "huono työ, ei kannata". Eli miehen puolelta ei ole herunut kannustusta työnhakuun.
Nyt kuukausi takaperin kävin jälleen haastattelussa ja sain työpaikan. Työt alkavat toukokuussa. Kerroin innoissani miehelle, että sain töitä... reaktio oli pettymys: "kuka täällä nyt tekee ruokaa ja siivoaa?!" ja muutenkin mies päivittäin keksii uusia negatiivisia puolia siitä, että menen töihin. Mies siis tottunut siihen, että kotona on paikat tiptop ja palvelija paikalla.
Eli mitenköhän arki nyt lähtee rullamaan, kun olen sitten töissä ma-pe, joskus myös la ja olen sitten iltaisin kotona monta tuntia myöhemmin, kuin mies...? Varmaan illat menee siivoillessa. Kyseessä ei ole mikään nuori mies, vaan 30+. Epäilen, että kova vääntö edessä...
No voi voi, miesparka joutuu nyt sitten ihan itse siivoamaan ja laittamaan ruokaa. Kovin surullista hänelle.