Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äiti aikoi avustaa mt-ongelmaista siskoani hänen velkojen maksussa

Vierailija
27.04.2016 |

Velkaa oli nyt n. 5000€ ja sisko ei niistä selviä, hyvä kun selviää elämisestä. Onko teistä nyt ihan oikein? Meitä sisaruksia on kuitenkin 4, ja vaan yhtä autetaan. Ei mullakaan hyvin mene, kolme lasta, auto pitäis huoltaa ja viisi tonnia menisi ihan hurauksessa mullakin arjen kuluihin. Sisko taas varmasti saisi tuos 5000€ säästettyä jos nyt vain viitsisi edes yrittää.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa ulkopuolisena, mikä on oikein. Itse uskon niin sanottuun kristilliseen tasa-arvoon eli sille, joka eniten tarvii. 

Jos velkojen maksu auttaisi sisartani selviämään ongelmistaan, niin soisin sen siskolleni. Jos taas ajattelisin, että se syventää siskon ahdinkoa eikä auta häntä mihinkään suuntaan, olisin paljon varautuneempi. Juttele äitisi kanssa. 

Vierailija
2/31 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin on siitä varmasti sille apua, ja äiti laittoi ehdoksi sen että sisko asettaa itselleen luottokiellon. Joka siis on hyvä, mutta entäs me muut? Siskolla ei ole toivoakaan sen paremasta elämästä, niin eikö se periaatteessa ole ihan sama onko sillä mitenkä paljon velkaa? Mulla sentään on lapset, kuten kahdella muullakin sisaruksellani.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin on siitä varmasti sille apua, ja äiti laittoi ehdoksi sen että sisko asettaa itselleen luottokiellon. Joka siis on hyvä, mutta entäs me muut? Siskolla ei ole toivoakaan sen paremasta elämästä, niin eikö se periaatteessa ole ihan sama onko sillä mitenkä paljon velkaa? Mulla sentään on lapset, kuten kahdella muullakin sisaruksellani.

ap

Niin, sulla sentään on lapset, siskolla ei mitään.

Vierailija
4/31 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinä ap olet varmasti kaikin puolin parempi ihminen kuin siskosi, kun onhan sinulla sentään lapset.

Vierailija
5/31 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä äiti päätti auttaa sitä joka on vähiten onnellinen?

Vierailija
6/31 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekee siitä ennakkoperintöpaperit, niin te muut saatte sitten kuolinpesästä.

Vierailija
7/31 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin rahat=Äidin päätös

Vierailija
8/31 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

en usko että tuo 5000 e on muuten vaan jaossa. jos siskolla ei olisi ongelmia, en usko että kukaan teistä saisi rahaa. ja miksi sinun pitäisi saada 5000e siskosi sijasta :D? entäs ne muut lapset, sinun sisaruksesi? unohda vaan koko juttu ja anna äidin itse päättää rahoistaan. ja miten siskosi saisi 5000 e säästettyä jos ei nytkään selviä elämisen kuluista? 

Vierailija
9/31 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Siis on apua, mutta siskolla ei ole toivoakaan paremmasta elämästä? Eiköhän velkojen pois maksaminen jo yhden stressitekijän poista. Voisit itse kadehtimisen sijaan tukea siskoasi.

Kun äitisi avustaa veloissa, siskollasi on mahdollisuus jatkossakin vuokra-asuntoon ja jos ja kun hän parantuu ja menee töihin, hänen ei tarvitse kituuttaa vuosia ulosotossa. Hän voi myös ottaa asuntolainan jne. Miksi et halua siskollesi tätä?

Vierailija
10/31 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kamala ja kylmä ihminen. Toivottavasti olet provo.

Vierailija
11/31 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Ymmärtäsin harmituksesi paremmin, jos siskosi olisi elänyt kuin mikäkin "Martina" . Eli  sama suomeksi Jos siskoso olisi saanut velkansa aikaan lähinnä siksi, että ei välitä velkojen syntymisestä ja kuvittelee, että kyllä muut maksavat hänenkin ylivarojen elämisensä ja vielä yrittäsi vieritää syyt velkojen syntymisestä muiden niskoille. - Toisaalta jos kovin kirvelee, niin voithan ottaa puheeksi, että jos äitisi ja siskosi tekisivät jonkinlaisen sopimuksen rahojen takaisin maksusta, jolloin rahojen antaminen muuttuisi lainaksi. - Kyllä siaraskin ihminen haluaa usein tehdä osuutensa, eikä oleta että voisi elää muiden kustannuksella.  

Vierailija
12/31 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ap hävytön!

Vierailija
13/31 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensiksi, ne on sinun äitisi rahoja, ei sinun ja sisaresi.

Koetko että äitisi rakastaa enemmän sitä, jota hän nyt auttaa? Luulen että te saatte kuitenkin kaikenlaista muuta apua ja huomiota, lastenhoitoapua ym. Ehkä teidän lapsille on annettu lahjoja, ehkä olette saaneet apuja taloremonttiin tms. Jos tuo mt-ongelmainen sisaruksesi ei saa remonttiapua, lastenhoitoapua, ym. niin ehkä äitisi kokee että tämä on yksi tapa auttaa häntäkin.

Ettehän te sisarukset ole muutenkaan samalla viivalla, miksi tämä nyt on yhtäkkiä se asia jossa kaikkien pitää saada yhtä paljon. Ei sinun mt-ongelmainen sisaruksesikaan saa yhtä paljon kuin te, muissa asioissa.

Jos äitisi vaatii että tämän jälkeen ei luottoja oteta, niin on ihan oikeilla jäljillä. Jos haluat niin voithan vaatia äidiltä että teette siitä ennakkoperintöpaperit. Sitten ei tarvitse tämän jälkeen kenellekään tuosta asiasta kiukutella. Jos olisi äitisi niin voisin kyllä olla vähän surullinen siitä, että näet minut vain perintönä, ja lastenhoitoavut ja muuttoavut tai marjanpoiminnat eivät ole mitään. Minulla voisi tulla kiire matkustella ne rahat ettei niistä sitten tarvitse tapella.

Vierailija
14/31 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerä ja sydämetön olet. Auta sinäkin osaltasi siskoasi. Kyllä äitisi auttaa sinuakin kun oikein tiukka paikka tulee. Tuo on kyllä katkeruutta huipussaan.

Vierailija
15/31 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna, ap, äidin auttaa siskoa nyt. Sinä saatat tarvita apua joskus myöhemmin.

Vierailija
16/31 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ihanko tosi teistä on ok että yhtä tuetaan? Kyllä munkin pitää maksaa sairauksistani aiheutuvat kulut ihan itse? Miksi tän yhden sairaus on sitten muka niin paljon pahempi? 

Takaisinmaksusta voi vain haaveilla kun sisko tuskin tulee kuntoutumaan. Ja äiti korosti ettei anna ennakkoperintönä, vaan haluaa vaan AUTTAA kun toinen on tipahtamassa yhteiskunnan ulkopuolelle. Olisko vähän kannattanut miettiä ja puuttua asiaan aiemmin niin ei olisi tässä tilassa? Kyse on kuitenkin mun ISOSISKOSTA, jonka pitäisi kyllä tietää paremmin.

Ap

Vierailija
17/31 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku voi olla omalle sisarukselleen noin kateellinen?

Jos omat sisarukseni olisi samanlaisissa vaikeuksissa, vakavasti sairas yms niin todella hyppisin riemusta jos ja kun vanhempani maksaisivat edes velat pois. Jokainen meistä varmasti toivoo omalta elämältään onnellisuutta, joten miksi et toivoisi sitä myös siskollesi?

Vierailija
18/31 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin eli mun siskon ei tarvitse kantaa vastuuta omasta elämästään, mun täytyy? Ei voi kyllä muuta sanoa kuin että olette te sekaisin. 

ap

Vierailija
19/31 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei löydy enää sanoja..... ap on kamala

Vierailija
20/31 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis ihanko tosi teistä on ok että yhtä tuetaan? Kyllä munkin pitää maksaa sairauksistani aiheutuvat kulut ihan itse? Miksi tän yhden sairaus on sitten muka niin paljon pahempi? 

Takaisinmaksusta voi vain haaveilla kun sisko tuskin tulee kuntoutumaan. Ja äiti korosti ettei anna ennakkoperintönä, vaan haluaa vaan AUTTAA kun toinen on tipahtamassa yhteiskunnan ulkopuolelle. Olisko vähän kannattanut miettiä ja puuttua asiaan aiemmin niin ei olisi tässä tilassa? Kyse on kuitenkin mun ISOSISKOSTA, jonka pitäisi kyllä tietää paremmin.

Ap

Mietipä nyt hetki. Jos tulevaisuudessa tulisi tilanne, että yksi lapsistasi olisi syrjäytymässä ja tipahtamassa yhteiskunnan ulkopuolelle sairauden vuoksi, niin etkö itse auttaisi? Antaisitko oman lapsesi sotkea asiansa entistä pahemmin, jos sinulla olisi mahdollisuus auttaa tätä niinkin vähäpätöisellä asialla kuin raha?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yksi