Onko oikeasti olemassa erikseen tyttö- ja poikasiittiöitä?
Kommentit (28)
Miten muuten sukupuoli määräytyisi?
(Fyysisen) sukupuolen määräävä X- tai Y-kromosomi on siittiösolussa.
Taivahan totta. Siitiö määrää syntyvän lapsen sukupuolen. Eli siittiö tuo yhteiseen soppaan jommankumman, x tai y. Munasolu antaa sen x. Vaihtoehdot : xx tai xy.
Muut poikkeukset harvinaisia esim xyy.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Ne ovat joko henkilösiittiöitä tai ns. entiteettejä.
Ei kannata sotkea sukupuolta lisääntymiseen. Se on patriarkaatin tapa alistaa.
Huoh. Joku ei taas ole käynyt kouluja loppuun. Ei entiteettejä, vaan homunculuksia.
Poikasiittiöt ovat sinisiä, tyttösiittiöt vaaleanpunaisia. Ne voidaan näin erottaa toisistaan mikroskooppisesti. Terveisiä sperma-analyysilaboratoriosta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoh. Joku ei taas ole käynyt kouluja loppuun. Ei entiteettejä, vaan homunculuksia.
Entiteetti (lat. entitas) on kirjaimellisesti tulkittuna sama kuin olio (lat. ens, oleva). Entiteettiä on käytetty myös oliota yleisempänä käsitteenä, jonka ajatellaan sisältävän olioiden lisäksi muun muassa oliojoukot ja olioiden ominaisuudet. Tällöin käsite soveltuisi kaikkeen, minkä olemassaolo oletetaan jossain ontologiassa. Entiteetin olemassaolon ei tarvitse olla aineellista. Esimerkiksi lukuja voidaan sanoa aritmeettisiksi entiteeteiksi.
On, eniten on Matti nimisiä poikasiittiöitä ja Ritva nimisiä tyttösiittiöitä.
Minkä ikäinen kysyjä? Sitä vaan ihmettelen, että onko käynyt koulunsa ennen y- ja x-kromosomien löytymistä, vai onko lintsannut biologiantunnit.
Tämä kuva vastannee kysymykseesi: http://www.darwinharmless.com/thoughts_and_comments/wp-content/uploads/…
Olenkohan minä joku piiloaspergeri, kun en ikinä tiedä onko kirjoituksessa kyseessä joku vitsi/sarkasmi, vai puhtaasti erityisen omituinen väittämä? Onko näkemykseni jotenkin vääristynyt, kun olen tavannut ihmisiä, jotka oikeasti saattaisivat tehdä yhtä ihmeellisiä väittämiä?
Ei näköjään tarvi käydä kouluja loppuun, riittää kun osaa copypastata wikistä.
Kyllä, olen henkisesti jälkeenjäänyt ja enkä ole eskarin jälkeen käynyt muita kouluja.
Lähemminkin pohdin, että onko näillä siittiöillä sitten erilaisia ominaisuuksia? Olen lukenut, että "tyttösiittiöt" olisivat kestävämpiä, kun taas "pojat" nopeampia. Onko kellään kokemuksia siitä, että on internetissä löydyneiden kikkojen avulla saanut tiettyä sukupuolta edustavan lapsen?
AP
Vierailija kirjoitti:
Onko kellään kokemuksia siitä, että on internetissä löydyneiden kikkojen avulla saanut tiettyä sukupuolta edustavan lapsen?
AP
No mä katselin aikanaan kikkoja internetistä ja lehdistä ennen kuin pääsin kokeilemaan naisen kanssa. Ja kun sitten syntyi lapsi, niin olihan sillä tietty sukupuoli.
Islamin profeetta Muhammed opetti, että lapsesta tulee poika, jos isä saa orgasmin ennen äitiä. Lapsesta tulee tyttö päinvastaisessa tapauksessa. Koska islamilaisessa kulttuurissa arvostetaan poikaa enemmän kuin tyttöä, on muslimimiehellä tavoitteena saavuttaa oma orgasminsa ennen kuin vaimonsa ehtii saada omansa (jos saa).
Vierailija kirjoitti:
Ei ole olemassakaan muuta kuin fyysinen sukupuoli.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, olen henkisesti jälkeenjäänyt ja enkä ole eskarin jälkeen käynyt muita kouluja.
Lähemminkin pohdin, että onko näillä siittiöillä sitten erilaisia ominaisuuksia? Olen lukenut, että "tyttösiittiöt" olisivat kestävämpiä, kun taas "pojat" nopeampia. Onko kellään kokemuksia siitä, että on internetissä löydyneiden kikkojen avulla saanut tiettyä sukupuolta edustavan lapsen?
AP
Tämä taas perustuu siihen, että x kromosomi on suurempi ja siten painavampi. Siten tyttösiittiö olisi painavampi ja fysiikan lakien mukaan kulkisi hitaammin kuin poikasiittiö. Tätä tuskin on osoitettu, kun aika monet muutkin tekijät vaikuttavat siittiöiden kulkuun kohti munasolua ..
No ei, ei ne oikeasti ole tyttö- tai poikasiittiöitä, koska tytöt ja pojat on kokonaisia lapsia ja siittiössä on vain puolikas. On X- ja Y-siittiöitä ja joskus harvoin virheellisiä siittiöitä joissa onkin kaksi sukupuolikromosomia tai ei yhtään.
Vierailija kirjoitti:
AP
Näitä kikkoja kyllä mainostetaan, minäkin olen kuullut/lukenut että poikasiittiöt kuolevat nopeammin ja uivat nopeammin eli jos ennen ovista olisi pidempi tauko seksistä/itsetyydytyksestä niin tulisi varmemmin tyttö, samoin jos seksiä on vähän ennen ovista niin tyttösiittiöitä voisi olla vielä jäljellä.
Kuulemma voi olla myös joissain tapauksissa että määrällisesti on vain enemmän poikasiittiöitä, mutta en tiedä onko/voiko sitä tutkittu/tutkia.
Kaveri yritti aikanaan kikkailla itselleen tyttöä mutta sai vain poikia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole olemassakaan muuta kuin fyysinen sukupuoli.
Fyysinen sukupuoli eli onko kohtu/vagina vai penis (koska on mahdollista, että sulla on miehen kromosomin mutta naisenyt sukupuolielimet vaikka jonkun mutaation johdosta ), biologinen sukupuoli eli mikä kromosomi sattuu olemaan ja henkinen se miksi ihminen itsensä kokee.