Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äiti aikoi avustaa mt-ongelmaista siskoani hänen velkojen maksussa

Vierailija
27.04.2016 |

Velkaa oli nyt n. 5000€ ja sisko ei niistä selviä, hyvä kun selviää elämisestä. Onko teistä nyt ihan oikein? Meitä sisaruksia on kuitenkin 4, ja vaan yhtä autetaan. Ei mullakaan hyvin mene, kolme lasta, auto pitäis huoltaa ja viisi tonnia menisi ihan hurauksessa mullakin arjen kuluihin. Sisko taas varmasti saisi tuos 5000€ säästettyä jos nyt vain viitsisi edes yrittää.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis ihanko tosi teistä on ok että yhtä tuetaan? Kyllä munkin pitää maksaa sairauksistani aiheutuvat kulut ihan itse? Miksi tän yhden sairaus on sitten muka niin paljon pahempi? 

Takaisinmaksusta voi vain haaveilla kun sisko tuskin tulee kuntoutumaan. Ja äiti korosti ettei anna ennakkoperintönä, vaan haluaa vaan AUTTAA kun toinen on tipahtamassa yhteiskunnan ulkopuolelle. Olisko vähän kannattanut miettiä ja puuttua asiaan aiemmin niin ei olisi tässä tilassa? Kyse on kuitenkin mun ISOSISKOSTA, jonka pitäisi kyllä tietää paremmin.

Ap

Mietipä nyt hetki. Jos tulevaisuudessa tulisi tilanne, että yksi lapsistasi olisi syrjäytymässä ja tipahtamassa yhteiskunnan ulkopuolelle sairauden vuoksi, niin etkö itse auttaisi? Antaisitko oman lapsesi sotkea asiansa entistä pahemmin, jos sinulla olisi mahdollisuus auttaa tätä niinkin vähäpätöisellä asialla kuin raha?

Tai mitä mieltä olisit, jos terveet lapsesi alkaisivat kateellisina kinuta itselleen samaa rahasummaa, puhua ennakkoperinnöistä tai muuta älytöntä? Eikö tämä ennen kaikkea ole äidin ja tyttären välinen asia?

Vierailija
22/31 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 3 sisarusta ja olen aina ajatellut, että niitä kuuluu auttaa, jotka sitä eniten tarvitsevat. Mun sisko on yksinhuoltaja ja tietenkin vanhemmat ovat hoitaneet hänen lapsiaan enemmän kuin minun jolla on mies ja miehen vanhemmatkin auttamassa (siskon lasten isän vanhemmat eivät ole mukana heidän elämässään).

Ja miten niin ei paranna siskosi elämää? Totta kai parantaa, jos välttyy ulosotolta? Ja kertaluonteinen 5000 nyt on vielä pieni raha, jos antaisi yhdelle kymmeniä tuhansia ja muille ei mitään niin sitten alkaisi kuulostaa kohtuuttomalta. Ja vielä kun siskosi on selkeästi sairas eikä esim elämäntapalaiska.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis ihanko tosi teistä on ok että yhtä tuetaan? Kyllä munkin pitää maksaa sairauksistani aiheutuvat kulut ihan itse? Miksi tän yhden sairaus on sitten muka niin paljon pahempi? 

Takaisinmaksusta voi vain haaveilla kun sisko tuskin tulee kuntoutumaan. Ja äiti korosti ettei anna ennakkoperintönä, vaan haluaa vaan AUTTAA kun toinen on tipahtamassa yhteiskunnan ulkopuolelle. Olisko vähän kannattanut miettiä ja puuttua asiaan aiemmin niin ei olisi tässä tilassa? Kyse on kuitenkin mun ISOSISKOSTA, jonka pitäisi kyllä tietää paremmin.

Ap

Ymmärrätköhän sä nyt oikeasti, millainen sairaus skitsofrenia on? Siskosi ei todellakaan ole samalla viivalla kuin tavalliset ihmiset elämänhallinnan suhteen.

Vierailija
24/31 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ymmärrätköhän sä nyt oikeasti, millainen sairaus skitsofrenia on? Siskosi ei todellakaan ole samalla viivalla kuin tavalliset ihmiset elämänhallinnan suhteen.

Hupsista - ei ollutkaan skitsofreniaa - sorry.

Vierailija
25/31 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään tämäkin päivä piti nähdä, että joku on kateellinen mielenterveysongelmista. Voi luoja.

Vierailija
26/31 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa ymmärrän, että autetaan sitä, joka eniten apua tarvitsee. Mutta jos itse on myös taloudellisesti tiukilla, niin tuntuuhan se kurjalta, että vain yksi saa. Inhimillistä.

Vierailija
27/31 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä nyt alkajaiseksi sisäistää mikä mielenterveysongelma on. Se ei tarkoita että siskosi ei "ota vastuuta", hän on ihan oikeasti (ainakin ollut) sellaisessa tilassa jossa vastuuta ei voi ottaa. Hän ei voi vain ryhdistäytyä- mt-ongelmissa aivojen rakenne ja kemia muuttuu. Vaatimuksesi on siis samaa tasoa kuin vaatisit että kaameassa flunssassa oleva ihminen vain päättää lakata pärskimästä sillä perusteella että pitäisi sen onnistua kun vaan ryhdistäytyy. Siskosi voi ihan hyvin "tietää" mikä hänen tilanteensa on, mutta hän ei esimerkiksi pysty käyttäytymään normaalisti. Ei kukaan halua olla mieleltään sairas, eikä kysymys ole mistään luonteenviasta jonka voisi moralisoimalla parantaa.

Äitisi tekee oikein auttaessaan siskoaan sen verran että hän välttyy totaaliselta syrjäytymiseltä ja selviää niin että sitten kun hänen kuntonsa paranee, hänellä on normaalin elämän puitteet mihin palata.

Ovatko sinun lapsesi syrjäytymisvaarassa? (No okei, ehkä ovat kun äiti on noin tunnevammainen). Haluaisitko ihan todella itsellesi siskosi sairauden jos äitisi maksaisi siitä hyvästä viisi tonnia. Tuskin sittenkään. 

Vierailija
28/31 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ensinnäkin sellaista käsitettä ei ole olemassakaan kuin ennakkoperintö siinä vaiheessa kun perinnönjättäjä on hengissä, vaikka lahjoitus usein kääntyykin kansankielellä ennakkoperinnöksi. Toisekseen on ihan sama, mitä äitisi sanoo siitä, onko se perinnönjaossa huomioitavaa vai ei. Jos yksi saa rahalahjoituksia, voivat muut kuolinpesän osakkaat perinnönjaossa tuoda esille nämä lahjoitukset ja pyytää niiden huomiota jaossa. Kolmanneksi minusta kuulostat katkeralta ihmiseltä. Jos tarvitset apua äidiltäsi ja olet vaikeassa tilanteessa, voithan sinäkin pyytää sitä apua. Pakko ei ole antaa, mutta siihen, huomioidaanko lahjoitukset perinnönjaossa ni siihen ei vaikuta sitten se, mitä perinnönjättäjä nyt ajattelee. Sen ratkaisee siinä kohtaa jo virkamiehet.

Vierailija
29/31 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ensinnäkin sellaista käsitettä ei ole olemassakaan kuin ennakkoperintö siinä vaiheessa kun perinnönjättäjä on hengissä, vaikka lahjoitus usein kääntyykin kansankielellä ennakkoperinnöksi. Toisekseen on ihan sama, mitä äitisi sanoo siitä, onko se perinnönjaossa huomioitavaa vai ei. Jos yksi saa rahalahjoituksia, voivat muut kuolinpesän osakkaat perinnönjaossa tuoda esille nämä lahjoitukset ja pyytää niiden huomiota jaossa. Kolmanneksi minusta kuulostat katkeralta ihmiseltä. Jos tarvitset apua äidiltäsi ja olet vaikeassa tilanteessa, voithan sinäkin pyytää sitä apua. Pakko ei ole antaa, mutta siihen, huomioidaanko lahjoitukset perinnönjaossa ni siihen ei vaikuta sitten se, mitä perinnönjättäjä nyt ajattelee. Sen ratkaisee siinä kohtaa jo virkamiehet.

Lisään vielä, että tuosta pitää tehdä jo lahjaveroilmoitus, joten jäähän tuo kirjoihin ja kansiin, jos laillisesti asian hoitavat, kuten toivon.

Vierailija
30/31 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itse olisit äitinä tilanteessa jossa yksi lapsistasi on ahdingossa, etkö auttaisi tätä apua tarvitsevaa lastasi? 

Kuulostaa minusta järkevältä tuo luottokielto-ehto. 

Varmasti äitisi auttaa teitä kutakin tarpeen vaatiessa. Jos teistä joku tarvitsee lapsenvahtia, niin pitäisikö äidin auttaa vain siinä tilanteessa että pystyy tarjoamaan prikulleen saman kaikille muillekin? 

Kuulostat ap vain kateelliselta tuosta viidestä tonnista. 

Vierailija
31/31 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä oot sekaisin ap. Kamalan kuuloista! Mun siskolla on mielenterveysongelma ja vanhempani maksoivat hänen lainansa aikoinaan. Suunnilleen sama summa kyseessä. Ei tullut mieleenkään vaatia itselleni samaa.