Katsooko lastensuojelu vanhemman
potilastiedot lastensuojelun kartoituksessa? Itselläni muutaman vuoden takainen madennusjakso ja kiinnostaa tämä.
Kommentit (50)
No sinun pitäisi itse se kertoa. Vanhempana.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä pitäisi? Kerrotko esim vuosien takaisen syövän tai hiivatulehduksen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä pitäisi? Kerrotko esim vuosien takaisen syövän tai hiivatulehduksen?
Totta.
Kertoisivatko he mikäli asian tarkistaisivat tai eikö minun pitäisi olla asiasta tietoinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska vanhemman sairaus vaikuttaa lapseen. Ja kyllä, kertoisin syövästä.
Entä jos atustalla olisi toistuvia psykooseja, eikä lastensuojelun tarvitsisi niistäkään tietää? JOs lastensuojelun asiakkaaksi joutuu/on päässyt, joku juttu perheessä arveluttaa/tarvitaan tukea. Kannattaisiko olla ihan rehellinen, se varmaan viisainta. Lasten etuahan lastensuojelun pitää ajatella.
Luultavimmin eivät katso, mutta vaikea sanoa 100% totuutta, koska en tiedä sinun tapaustasi.
Vierailija kirjoitti:
Entä jos atustalla olisi toistuvia psykooseja, eikä lastensuojelun tarvitsisi niistäkään tietää? JOs lastensuojelun asiakkaaksi joutuu/on päässyt, joku juttu perheessä arveluttaa/tarvitaan tukea. Kannattaisiko olla ihan rehellinen, se varmaan viisainta. Lasten etuahan lastensuojelun pitää ajatella.
Itselläni ei onneksi mitään tälläistä taustalla. Lastensuojeluilmoitus on oikeastaan tehty miesystäväni vuoksi, ei minun. Mietin vain voiko tuo minun menneisyyteni jotenkin kääntyä minua vastaan. Tottakai olen rehellinen asian suhteen mikäli puheeksi tulee. Noihin aikoihin elämäntilanteeni oli sellainen, että masennuin monen asian johdosta ja se on nyt menneisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Luultavimmin eivät katso, mutta vaikea sanoa 100% totuutta, koska en tiedä sinun tapaustasi.
Tuossa tosiaan aikaisemmin jo mainitsin, että ilmoitusta ei oikeastaan ole edes tehty minun Vuoksen vaan miesystäväni takia. Pohdin vain voiko tuollainen menneisyys kääntyä minua vastaan tässä kohti. Masennus tosiaan selätetty ja tästä tapauksesta aikaa jo kolme vuotta.
Oletko sen juopon vaimo? Masennus on sairaus joka usein näkyy kiintymyssuhteessa. Ja masennus usein toistuu. Eli epävakaata on lapsen kannalta. Ja jos olet se juopon vaimo, arviokykysikään ei ihan pelitä. Kaikki asioita joihin lastensuojelun pitäisi puuttua.
Vierailija kirjoitti:
Oletko sen juopon vaimo? Masennus on sairaus joka usein näkyy kiintymyssuhteessa. Ja masennus usein toistuu. Eli epävakaata on lapsen kannalta. Ja jos olet se juopon vaimo, arviokykysikään ei ihan pelitä. Kaikki asioita joihin lastensuojelun pitäisi puuttua.
En ole juopon vaimo. :D Mikä juttu tämä on?
No miksi siitä poikaystävästä on tehty lastensuojeluilmoitus? Minkäikäinen lapsi?
Mitä se miesystävä on tehnyt jos ilmoitus on siitä tehty?
No ei sosiaalityöntekijät voi kenenkään potilastietoja katsoa tietenkään.
Jos lääkäri katsoo aiheelliseksi, voi tehdä lastensuojeluilmoituksen, mutta muutoin eivät mitenkään saa tietoonsa jos et itse kerro
Kyllä se sossu saa pyytämällä ne tiedot. Ja jos äidillä on masennustaustaa ja nyt nurkissa häärii miesystävä, jonka käytös on saanut huolen heräämään lapsesta niin kyllä äidin pitäisi nyt miettiä sitä lasta, eikä itseään. Masennus ei ole hiivatulehdus. Ja jokinhan siellä nyt pielessä on.
Vierailija kirjoitti:
Jos lääkäri katsoo aiheelliseksi, voi tehdä lastensuojeluilmoituksen, mutta muutoin eivät mitenkään saa tietoonsa jos et itse kerro
Oletko varma? Onko heillä oikeus pyytää ne?
Aloittaja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos lääkäri katsoo aiheelliseksi, voi tehdä lastensuojeluilmoituksen, mutta muutoin eivät mitenkään saa tietoonsa jos et itse kerroOletko varma? Onko heillä oikeus pyytää ne?
Olen varma.
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos lääkäri katsoo aiheelliseksi, voi tehdä lastensuojeluilmoituksen, mutta muutoin eivät mitenkään saa tietoonsa jos et itse kerroOletko varma? Onko heillä oikeus pyytää ne?
Olen varma.
Kyllä, olen varma. Samaten sossu voi ottaa yhteyttä päiväkotiin ja kouluun ja pyytää lapsen ja sinun kaikki tiedot neuvolasta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se sossu saa pyytämällä ne tiedot. Ja jos äidillä on masennustaustaa ja nyt nurkissa häärii miesystävä, jonka käytös on saanut huolen heräämään lapsesta niin kyllä äidin pitäisi nyt miettiä sitä lasta, eikä itseään. Masennus ei ole hiivatulehdus. Ja jokinhan siellä nyt pielessä on.
Ei pääse sossu potilastietoihin, lääkärin on aloite jos näitä tietoja joudutaan antamaan, eli hoitava taho tekee silloin sen ls- ilmon, ja sen tekemisestä pitää informoida k.o. Ihmistä. Selän takana ei tehdä mitään.
Saavat tiedon, jos katsovat tarpeelliseksi.