Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko vielä sellaisia, jotka eivät halua tietää lapsen sukupuolta ennen synnytystä?

Vierailija
27.04.2016 |

Olen itse synnyttänyt viimeisen lapseni -96 ja harva silloin tiesi sukupuolta raskaana ollessaan. Lähinnä se tuli esiin lapsivesiseulonnoissa. Ultrassa sitä ei käsittääkseni edes kerrottu, vaikka olisi kysynyt.

Tekniikka oli sen verran kai huonompaa, että erehtymisen riski oli suuri.

Itse en ole halunnutkaan tietää ja silloin oli monia, jotka lapsivesitutkimuksenkin yhteydssä kieltäytyivät tiedosta. Asia liitettiin ikään kuin synnytyksen yhteyteen.

Mutta miten te uudemmat synnyttäjät koette asian?

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole halunnut tietää. Ja viimeisimmästä raskaudesta kätilöystävä tiesi kumpa tulossa☺ Mulla kaikki kolme syntyneet 2000 luvulla.

Vierailija
2/46 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksei ihmiset halua tietää. Kyllä minä halusin poikani sukupuolen tietää heti kun oli mahdollista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja mieheni emme halunneet viisi vuotta sitten tietää sukupuolta. Sitä pidettiin silloin jo poikkeuksellisena. Tai ainakin osa kavereista luuli, että me itse tiedetään sp, mutta ei vaan kerrota julkisesti.

Vierailija
4/46 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme lasta ja kenekään kohdalla en kysynyt kumpi on tulossa. Ehtiihän tuon saada selville syntymän jälkeenkin. Lapset syntyneet 2000-luvulla. Aika monet oli ihmeissään kun ei kyselty ultrissa sukupuolen perään.

Vierailija
5/46 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en halunnut tietää, koska pelkästään ultraamalla se ei kuitenkaan ole 100% varmaa tietoa. Jos olisikin sanottu ultrassa että tyttö tulee, oisin ostanut ja sisustanut kaiken pinkkinä ja synnärillä olisikin ollut ylläri, poikahan teille tuli. Paljon mieluummin elin jännityksestä ja ostin neutraaleja vaatteita.

Vierailija
6/46 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksei ihmiset halua tietää. Kyllä minä halusin poikani sukupuolen tietää heti kun oli mahdollista.

Se on jotenkin perinne. 

Ikänsä on leffoistakin katsonut synnytyksiä, joissa kohokohta on "poika/tyttö tuli". Eli kuuluu siihen hetkeen. Näin minulla, vaikkei sukupuoli ole ollutkaan mikään merkittävä tekijä sinänsä. 

Vierailija
7/46 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei myöskään haluttu tietääsukupuolta kummankaan lapsen kohdalla. Halusimme yllättyä :-)

Moni tosiaan luuli, että me tiedettiin, mutta ei haluttua muille kertoa.

Vierailija
8/46 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen juuri nyt raskaana, enkä halua tietää ennen synnytystä. Miestä kyllä olisi kiinnostanut, mutta taipui tässä minun tahtooni :) Kavereiden ja nuorempien sukulaisten on ollut vaikea uskoa, että sukupuoli ei ole tiedossa.

Vierailija
9/46 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei me ainakaan haluttu tietää silloin vajaa yhdeksän vuotta sitten, miksi olisimme? Sieltä oli tulossa lapsi. Ei tyttö tai poika, vaan lapsi.

Vierailija
10/46 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi? Olisitko tyttösi sukupuolen halunnut tietää?

Vanhanajan synnyttäjä minäkin, kun ei minulle ollut syntyvän lapsen sukupuolella mitään merkitystä.

Sitä paitsi, mitä väliä biologisen sukupuolen tietämisellä on ennen syntymää, jos vielä 20-vuotiasta ihmettelee, mikä hänen sukupuolensa tai sukupuolinen suuntautumisensa oikeastaan on?

Vierailija
11/46 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen synnyttänyt 2011 ja 2014, enkä halunnut tietää. Mies olisi ensimmäisellä kerralla halunnut tietää, mutta mä en. Halusin säilyttää yllätyksen. Ensimmäisellä kerralla "tiesin", että lapsi on poika, ja hän olikin, toisella kerralla taas "tiesin", että nyt olisi tyttö sitten tulossa, mutta taas tuli poika :)

Vierailija
12/46 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytin 2014. Emme halunneet mieheni kanssa tietää vauvan sukupuolta etukäteen, koska sillä ei ollut mitään merkitystä meille. Tuleva lapsi on kuitenkin yksilö sukupuolestaan, hiusten väristään ym. huolimatta.

Vierailija
13/46 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulle kerrottiin-97 ja -98. Kaikki ultraajat eivät tosiaan halunneet kertoa, mutta meillä oli sellainen joka oli työssään mielestään niin hyvä ettei erehdy :D

Olen saanut kuopukseni -13, enkä halunnut tietää. Koska sillä ei ollut minkään valtakunnan merkitystä, ja oli ihan hauska säilyttää yllätyksenä.

Vierailija
14/46 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ei myöskään haluttu tietääsukupuolta kummankaan lapsen kohdalla. Halusimme yllättyä :-)

Onhan se sukupuoli yllätys ultrassakin kerrottuna.

Vierailija
15/46 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme lasta, nuorin syntyi viime vuonna, eikö yhdenkään sukupuoli ollut etukäteen tiedossa. Ja tosiaan, ihmiset pyörittelivät silmiään, että "ettekö te muka oikeasti tiedä??" No ei tiedetty, mutta omat tuntemukset ja veikkaukset osui joka kerta oikeaan :)

Vierailija
16/46 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen syntyi -13, eikä haluttu tietää sukupuolta, oli mukava pitää yllätyksenä. Toinen on nyt tulossa, ja ajateltiin ensin, ettei kysytä tälläkään kertaa, mutta sitten näin hassun unen, ja mulle tuli jotenkin sellainen olo, että tekisi mieli kysyä, rakenneuä oli tulossa. Lääkäri ei kuitenkaan nähnyt mitenkään varmasti, kumpiko on kyseessä, joten saimme suuntaa, kumpiko luultavasti, mutta pieni yllätysmomenttihan on aina. :)

Vierailija
17/46 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se tietenkin, mutta mulle se sikiö ei vielä tuntunut niin konkreettiselta asialta, että se olisi tuntunut kovin tunnepitoiselta. Mulla oli myös sellainen ajatus, että en halunnut muodostaa vauvasta ennakkokäsitystä.

11

Vierailija
18/46 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolme lasta ja kenekään kohdalla en kysynyt kumpi on tulossa. Ehtiihän tuon saada selville syntymän jälkeenkin. Lapset syntyneet 2000-luvulla. Aika monet oli ihmeissään kun ei kyselty ultrissa sukupuolen perään.

Ehtii, mutta voi siinä toisinaan mennä pitkäänkin. Jokainen lapsi kun ei kasva ja aikuistu alkuperäisen biologisen sukupuolen mukaan, vaan "yllätyksiä" voi tulla aikuisenakin.

Vierailija
19/46 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haluttu tietää. Pari vuotias on nyt nuorin ja lapsiluku täynnä. Osa oli luullut että tiedetään sukupuoli etukäteen, ja että oltasiin sitä jopa kerrottu lähimmille. Siis näin oli läheisten ostoksista päätelleet. Todellisuudessa läheisetkin oli ostellu sokkona.

Vierailija
20/46 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se oo samalla tavalla. Sä saat sen lapsen ja ilon siinä samalla, kun ne tulee vasta synnytyksessä. Eikä meistä kaikille ole ne vaaleanpunaiset vaatteet ja vaaleansiniset tapetit se pääasia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme