Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi pelaajat/pelien puolustajat eivät hyväksy minkäänlaista kritiikkiä?

26.04.2016 |

En ole koskaan kohdannut ihmisryhmää, joka eläisi yhtä vahvasti omassa kuplassaan.

Monet fitness-ihmiset puhuvat avoimesti elämäntavan/ilmiön ns. negatiivisista piirteistä (joita en itse allekirjoita). Monet poliitikot pyrkivät saamaan aikaan vuoropuhelua eri mieltä olevien kanssa. Monet uskovaiset keskustelevat avoimesti ja rakentavasti ateistien kanssa. Jopa osa läskeistä myöntää, että roskaruoka on epäterveellistä.

Mutta pelaajat eivät hyväksy mitään tieteellistä tutkimusta, joka ei sovi täysin yhteen heidän maailmankuvan kanssa. He eivät suostu myöntämään peleihin liittyvän mitään lieveilmiöitä ja pitävät päätään puskassa haukkuen kaikki eri mieltä olevat.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

?

Vierailija
2/48 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

?

Argumentaation taso on taas kerran päätähuimaava!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai mua nyt ei kiinnosta mitä mieltä muut on. Tehdään nyt yleensäkin kaikki asiat niin kuin tykätään.

Vierailija
4/48 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko antaa esimerkin siitä, ettei faktoihin perustuvaa kritiikkiä hyväksytä.

Vierailija
5/48 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiväthän pelien vastustajatkaan hyväksy faktoihin perustuvaa kritiikkiä, vaan hylkäävät tutkimukset väittäen niitä "pelifirmojen tilaamiksi."

Vierailija
6/48 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinkö? Ehkä keskustelet väärillä palstoilla. Minä olen viime vuoden aikana lukenut montakin asiallista keskustelua, jossa on m.m. ruodittu online-peleissä esiintyvää seksuaalista häirintää ja monia muita ilmiöitä.

Vierailija
7/48 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku sanoisi fitnesin harrastajien muuttuvan väkivaltaiseksi niin myötäilisit vaan ?  :)

Vierailija
8/48 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukahan se täällä on pää puskassa, jos noilla alkusanoilla saatellaan tuollainen määrä paskapuhetta.

Vierailija
9/48 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelaajat? Pelit? Siis mitkä pelit? Lätkäpelit? Lautapelit? Tietokonepelit?

Vierailija
10/48 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annas nyt jotain esimerkkejä.

Totta on, että nettipelit vievät aikaa. Totta on, että jotkut jäävät koukkuun ja on totta, että pahimmat peliaddiktiot voivat viedä hengen.

On myös totta, että pelit aktivoivat aivoja paremmin kuin kirja. Pelit myös kehittävät muistia ja tarkkaavaisuutta. Moni pelaaja oppii englanninkielen tosi hyvin ja lapsille on paljon opettavaisia pelejä, jotka tekevät opettamisesta hauskaa ja näin ollen helpompaa.

Pelatessa voi myös tutustua uusiin ihmisiin ja saada kavereita ja jopa puolison voi tavata pelissä.

Ei pelaaminen ole mikään mörkö, jota pitäisi välttää. Moni pelaaja elää normaalia elämää. Käyvät töissä, urheilevat, tapaavat kavereita, harrastavat musiikkia...

Vierailija
11/48 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korttipelit ovat syntiä.

Vierailija
12/48 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on tämä sama trollitoope. Aina uusi aihe. Ilmeisesti pakkomielteinen tarve päästä sättimään ihmisiä jostain. Kai se oli mammapalstalla trollailu tai kouluammuskelu, joten varmaan ihan hyvä että on täällä.

Vierailija
13/48 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmekös tuo kun pelaajia syytetään milloin mistäkin ja harrastusta haukutaan tyhmäksi/turhaksi ja pelaajia hikisiksi läski nörteiksi. Vertaa suhtautumista vaikka siihen kun joku kertoo harrastavansa mainitsemaasi fitnessiä. Molemmat tekee vaan sitä millä saa ajan kulumaan mukavasti, mutta vain toisesta kommentoidaan ikinä positiivisesti. Pelaaja joutuu vähän peittelemään harrastustaan tuntemattomien parissa, koska ei huvita taas kuulla kuinka joku ihmettelee miten joku voi tuhlata aikaansa johonkin peleihin. Kunnollisessa maailmassa pelejä verrattaisiin elokuviin, musiikkiin ja kirjoihin, joiden harrastamisessa ei nähdä mitään pahaa. Eikä kuulu nähdäkään.

Mainitsemistasi pelaamiseen liittyvistä tutkimuksista tai niihin suhtautumisesta en tiedä mitään. Missä sellaisia voi lukea? Kiinnostaisi. Olen törmännyt lähinnä pieniin artikkeleihin joissa mainitaan pelaamisen kehittävän kielitaitoa ja koordinaatiokykyä, yms. itsestäänselvyyksiä.

Vierailija
14/48 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taasko sinä jaksat vinkua toisten pelaamisesta? Siis joka päivä? Alkaa vähitellen tuntua, että pelaaminen sulle ongelma, hakeutuisit hoitoon tällä palstalla kitisemisen sijaam.

Vierailija
15/48 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmisten pitää olla kummallisia ja tehdä omituisia asioita? Miksei kaikki voisi olla samanlaisia kuin minä, niin olisi asiat paremmin ja maailma olisi helpompi minun ymmärtää?

Vierailija
16/48 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen itse joukkohypnoosia, joka vallitsee junnumestaruudesta.

Jos lätkää pelataan 6 maassa niin hirveä hypetys ja tottahan se on, että kukaan ei saisi mitään negatiivista sanoa näistä.

En tiedä, tulisiko noottia itse pelaajilta, mutta suomalaisten yhteisöltä. Näistä on pakko fanittaa.

No sanon kuitenkin. En siis ymmärrä, ei kiinnosta ja tottakai olen pari naamaa nähnyt lööpeissä. Ja vaikka minua ei koskaan kiusattu, enkä muitakaan huomannut kiusattavan, niin se naama joka näkyy lööpeissä, kuuluisi oman kokemuksen perusteella sille luokan tyypille, jolla oli aina naama virneessä ja nauramassa muille ja valtavan iso suu josta kuuluu paljon mölinää mutta pää on tyhjä.

Ei millään pahalla, ja jos tuo naama kuuluisi tuttaviini tottakai saisi mahdollisuuden ja olisin kohtelias ja ystävällinen, mutta en vaan ymmärrä miksi suomessa saa olla vain yhtä mieltä mutta eihän tämä koske vain lätkää vaan ihan kaikkea muutakin, keskustelukulttuuria ei ole.

Vierailija
17/48 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kera_ems kirjoitti:

En ole koskaan kohdannut ihmisryhmää, joka eläisi yhtä vahvasti omassa kuplassaan.

Monet fitness-ihmiset puhuvat avoimesti elämäntavan/ilmiön ns. negatiivisista piirteistä (joita en itse allekirjoita). Monet poliitikot pyrkivät saamaan aikaan vuoropuhelua eri mieltä olevien kanssa. Monet uskovaiset keskustelevat avoimesti ja rakentavasti ateistien kanssa. Jopa osa läskeistä myöntää, että roskaruoka on epäterveellistä.

Mutta pelaajat eivät hyväksy mitään tieteellistä tutkimusta, joka ei sovi täysin yhteen heidän maailmankuvan kanssa. He eivät suostu myöntämään peleihin liittyvän mitään lieveilmiöitä ja pitävät päätään puskassa haukkuen kaikki eri mieltä olevat.

Kysymyksesi siis on miksi peleistä pitävät eivät hauku pelaamista. Hmmm... pistitpä pahan...

Vierailija
18/48 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsotaan sitten kun puhutaan edes asioista oikeilla nimillä ja eksaktisti. Mitähän pelaamisella taas tässäkin tarkoitetaan. Pelillisyys ja pelit ovat aikas iso kenttä kuitenkin. Muistisairaalla läheiselläni on tabletilla jotain pelejäkin, ihan palvelutalon puolesta, kun niillä on kuulemma saatu niin loistavia tuloksia sairauden hoidossa ja etenemisen hidastamisessa. Onko sekin tätä samaa kategoriaa esimerkiksi? Tai lasten lautapelit, pajatsot, ristikot, roolipelit ja larpit, hippa, rosvo ja poliisi- leikit tai vaikka seksileikit.

Vierailija
19/48 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

-

Vierailija
20/48 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, eli siis aloittaja on sitä mieltä , että pelaamisessa on jotain haittoja (jotka ap on tainnut itse kuvitella omassa päässään), mutta kiistää/kyseenalaistaa kuitenkin fitness-harrastuksen haitat, vaikkei itse sitä edes harrasta ja vaikka niistä kertoisi joku oikeasti fitness-ihminen? :D

Ei taida aloittaja olla mikään penalin terävin kynä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme