Kuka päätti, että pieni nenä on kaunis?
Mulla on isohko nenä ja myös isot silmät, leveä hymy ja korkeat poskipäät aika pienessä päässä.
On aika luonnollista että kaikki piirteet ovat suhteessa keskenään.
Mutta miksi iso nenä on sitten ruma?
Satuin lukemaan keskustelua eräästä todella kauniista missistä, jolla on kuulemma liian iso nenä eikä siten mitään asiaa maailmalle.
Itse näyttäisin varmaan oikeastaan aika kauniilta pienemmän nenän kanssa (siis muiden silmissä) mutta toisaalta tämä isompi nenä tekee ilmeestäni vähemmän "söpön" ja enemmän seksikkään.
Miehillä pidän myös hieman vahvemmista piirteistä, en ymmärrä miten jonkun miehen nenä voisi muka olla iso/ruma jonkun silmissä.
Kommentit (63)
Nenän pitää olla pieni. Rintojen suuret. Vatsa pieni. Peppu iso. Pienennystä ja isonnusta. Hohhhoijakka.
Jumalan luomana jokaisen nenä on yhtä kaunis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan, se nyt vaan on niin että iso nenä yleensä rikkoo kasvojen symmetrian. Symmetrisyys on kaunista kaikessa.
Nenä on kasvojen osa, symmetria on sitä että kasvojen vasen ja oikea puoli ovat samanlaiset. Kaksi ihan eri asiaa, iso nenä ei riko kasvojen symmetriaa, jos se nenä on suora ja kasvoihin muuten sopiva. Toki jos se on vino, niin sitten se rikkoo sen symmetrian.
Minusta (t. Eri) on vaikuttanut siltä että kasvojen symmetrialla tarkoitetaan yleensä kasvojen sopusuhtaisuutta eikä kirjaimellisesti symmetriaa. Esim. sitä, etteivät otsa ja leuka kumpikaan erotu kasvojen muista osista esim. leveydellään tai kapeudellaan vaan että eri osat ovat ”samaa mallia”. Selitystä ei tosin ole missään näkynyt.
Ei kukaan ole päättänyt sellaista! Pieni nenä voi pilata muuten kauniit kasvot.
Pieni nenä voi näyttää ihan avuttomalta. Saada kantajansa infantiilin oloiseksi.
Iso nenä on kaunis jos se on linjakas ja sopii kantajalleen. Esim. Ivan Puopolo
Suomessa valitettavasti iso nenä tarkoittaa yleensä leveää kärsää isoilla sieraimilla ala Timo Soini
Ottakaapas selvää saaatana mitä sillä nenällä tehdään.
Mun mielestä sellainen tasakapea ja pitkä nokka, jollaisen näyttelijät leikkaavat itselleen on ihan järkyttävän ruma.
Jos mitä pienempi sitä kauniimpi, niin tää mahtaa olla ihan miss universum-ainesta?
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/f6108526-b7a9-4ab5-a322-b80f3e…
Vierailija kirjoitti:
Ottakaapas selvää saaatana mitä sillä nenällä tehdään.
Niin! Sitä kaivetaan! Mitä isompi kärsä, sitä kätevämpi kaivella. Leveydestä plussaa.
Pidin nuorena omaa nenääni isona ja rumana. Kaveri kerran tunnusti että on kateellinen minulle kauniista nenästäni.
Nykyisin olen tyytyväinen nenääni, ei minulle sopisi muunlainen. Onneksi nuoruudessani Suomessa ei harrastettu nenäleikkauksia. Olisin tehnyt itsestäni mitättömän näköisen jos olisi ollut mahdollisuus.
Vierailija kirjoitti:
Jos mitä pienempi sitä kauniimpi, niin tää mahtaa olla ihan miss universum-ainesta?
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/f6108526-b7a9-4ab5-a322-b80f3e…
Hei nyt ihan oikeesti. Kuinka sairaita jotkut ihmiset voivat olla.
Oikeastaan nuo linkkaamani nenäkuvat ovat sellaisia, että jos en olisi koskaan nähnyt TOSI ISOA nenää livenä, luulisin noita muokatuiksi. Luulen, että valtaosa jättinokkaihmisistä on leikkauttanut nenänsä ja jotkut ehkä elelevät erakkona, ainakaan itse en törmää usein TODELLA isonenäisiin ihmisiin.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni isonenäisyys on etu kasvojen vanhetessa. Suomi on nykerönenävyöhykkeellä joten emme edes tajua, että meikäläisittäin isot nenät on jopa keskikokoista pienempia kun mennään vähän etelään päin.
Osalla menee se nuoruuden söpö pikku pystynenä aika erikoiseksi kun ikää ja massaa kertyy. Syntyy ns. töpselinokkaefekti.
Vierailija kirjoitti:
Sydämeni läpättää kauniille naisille joilla on iso/epätäydellinen nenä. Varsinkin isojen huulien kanssa<3 Rihanna esim on mulle ulkonäöllisesti täydellisimmän mahdollisen naisen ilmentymä.
Itse olen pieninenäinen nainen, en tiiä johtuuko tää siitä.
Ei Rihannalla ole todellakaan mikään iso nenä. Sehän on sivulta katsottuna aika matala. Aavistuksen leveä se on, mutta harvalla tummaihoisella ei ole. Kaunis nenä eikä mitenkään poikkeava.
Liian pieni nenäkin näyttää omituiselta. Itse en uskaltaisi mennä nenäleikkaukseen, jos silvottaisiinkin vahingossa liian pieneksi.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä taas jos on esim leveä/pyöreähkö naama ja siinä pienenpieni nenä niinkun jollain Elsa Hoskilla, niin se näyttää jotenkin "kummalliselta". Vähän siltä että siitä puuttuisi jotain. Nojoo, mutta tiedän siis niin isonenistä kuin pikkunenistäkin komeita ja kauniita ihmisiä. Omaa silmää miellyttävät miehistä useimmiten ne joilla on vähän isompi klyyvari ja myös naisilla tykkään semmoisista pitkistä hyppyrinenistä. Siskollani on sellainen ja olen kade, oma nenäni on pieni pottu. Semmoinen uusiperuna. :D
Elsa Hoskilla on minusta normaali nenä mutta nenän ja suun väli on pieni.
Mm Karolina Kurkova. Hän on hyvin kaunis, ja persoonallisen näköinen. Hänelle sopii juuri sellainen "kyömynenä"