Ystävän elämän järkyttäminen (hyvällä tavalla)
En oikeen parempaakaan otsikkoa keksinyt, mutta tämmöistä suunnittelin:
Minulla on rakas ystävä, mutta hän on kovin hiljainen ja ujo. Viihtyy omissa oloissaan. Ja ajattelin että nyt repäistään kerralla ihan kunnolla ja järjestetään hänelle jymy-yllätys.
Kerään kaveriporukan kasaan ja mennään hänen kotiinsa salaa odottamaan kun tämä ystävä palaa perjantaina töistä. Saisin vara-avaimen siskolta. Sitten siitä alkaisi bileet ja lähdettäisiin yhdessä yllätysmatkalle etelä-eurooppaan pitkälle viikonlopulle. Mulla on muutamia räävittömiä ystäviä joiden kanssa ei tälläisellä reissulla varmasti tule tylsää hetkeä.
Mitä mieltä olette? Aurinkoa, lämpöä, yhdessäoloa, kreisibailausta, maailmanparannusta viinin kera, huutonaurua, rantaa, merta, hyvää ruokaa ja ehkä jopa lomaromanssi? Pääsisi vähän tuulettumaan tämänkin ystävä :D
Kommentit (25)
Minä olen ystäväsi kaltainen, ja heittäisin sinut ja juhlijat hittoon kotoani häiritsemästä. Oletko tullut mieleen, että ystäväsi nimenomaan VIIHTYY omissa oloissan, eikä halua ehkä teidän bileitänne ja matkojanne, ainakaan yllättäen?
Ei jumalauta teitä ekstroverttejä, jotka ette millään ymmärrä, että toisenlaiset ihmiset ei vaan halua eikä kaipaa sitä "tuulettumista", ja yritätte tuputtaa omia juttujanne meille introverteille.
Kuka kaverin matkan maksaa?
Ihanko tosi luulet, että hän tykkäisi, että hänen kodissaan olisi vieras porukka ilman hänen lupansa? Mä repisin totaalisesti pelihousuni ja ajattelisin ettet edes ole mun Ystävä, koska teet jotain niin kamalaa mulle.
No mun mielestä kauhea ajatus. Siis jos ystäväsi on sellainen, miten häntä kuvasit...
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ystäväsi kaltainen, ja heittäisin sinut ja juhlijat hittoon kotoani häiritsemästä. Oletko tullut mieleen, että ystäväsi nimenomaan VIIHTYY omissa oloissan, eikä halua ehkä teidän bileitänne ja matkojanne, ainakaan yllättäen?
Ei jumalauta teitä ekstroverttejä, jotka ette millään ymmärrä, että toisenlaiset ihmiset ei vaan halua eikä kaipaa sitä "tuulettumista", ja yritätte tuputtaa omia juttujanne meille introverteille.
Just näin.
Samaa mieltä. Hyi, että ois varmaan viikonloppu pilalla. Ap, entä jos sut puristettais johonkin muottiin, mitä et ole?!! Tai josta et tykkäääääää.
Olen kuvailemasi ystävän kaltainen ja olisin itse varmaankin ihan iloinen jos muita ihmisiä on vain pari kappaletta ja he eivät ole mitään huutajakännääjäsekoilijoita vaan ihan tavallisia ihmisiä. Mutta on kuitenkin sen verran riskialttiin kuuloinen suunnitelma että kehottaisin perumaan, varmaan suuri osa meistä ujoista introverteista ei ilahtuisi tuollaisesta.
Vierailija kirjoitti:
Introverttiystäväsi saa vähintään sydärin. En usko, että ylläri on hissukalle ollenkaan sopiva.
Introvertti ei ole sama kuin hiljainen hissukka, osaan olla tarvittaessa äänessä ja jopa aika suulaskin mutta luonteeni on silti introverttinen, en hirveästi tykkää ihmisistä, pakko myöntää. Mikään misantroopikko en kuitenkaan ole.
Pitäisin loukkauksena, jos asuntooni mentäisiin lupia kyselemättä. Lomalle lähtisin mielelläni, mutta haluaisin kuitenkin pakata rauhassa.
En tykkää, että muut huseraa kotonani ilman lupaa.
Pihalle lähättäisin. Pitäkää bileenne.
Tavallaan kiva idea, mutta olettehan täysin varmoja, että tämä ujo ystävänne tykkää yhtä paljon krebaamisesta ja muusta aktiviteetista, eikä koe oloaan epämukavaksi tai ulkopuoliseksi joukossa, joka on täynnä ekstrovertteja bailaajia? :)
Tän on pakko olla provo. Toivon että tää on provo. Ei kukaan voi olla noin ajattelematon. Avaus kertoo ihan kauhistuttavasta kykenemättömyydestä asettua toisen asemaan ja täydellisestä sosiaalisen älyn puutteesta.
Toisaalta kyllähän maailmassa riittää näitä ekstrovertteja, joiden mielestä pitää väkisin repiä introvertti "ulos kuorestaan" ja mennä "pitämään hauskaa" ekstrovertin valitsemalla tavalla. Yrittää kaivaa esille toisen "sisäinen ekstrovertti" (jota ei ole) ja saada hänet "vapautumaan" ja "rentoutumaan" (mikä ei todellakaan tule tapahtumaan jos hänet revitään väkisin jonnekin ibizalle kreisibailaamaan…!)
Varaudu siihen, että tämän tempauksen jälkeen hän on entinen ystäväsi.
Kyllä, tämä todellakin oli provo. Ei edes kauhean hyvä kun minäkin sen huomasin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Introverttiystäväsi saa vähintään sydärin. En usko, että ylläri on hissukalle ollenkaan sopiva.
Introvertti ei ole sama kuin hiljainen hissukka, osaan olla tarvittaessa äänessä ja jopa aika suulaskin mutta luonteeni on silti introverttinen, en hirveästi tykkää ihmisistä, pakko myöntää. Mikään misantroopikko en kuitenkaan ole.
Ap:n kertoman mukaan ystävä on sekä ujo, että omissa oloissaan viihtyvä. Eli introvertti ja hissukka.
Mistä päättelet sun ystävän pitävän tällaisesta yllätyksestä? Ehkä sillä on sovittuna omia menoja? Kämppä siivoamatta viikon jäljiltä? Suunnitelmissa relata, kietaista pullo punkkua ja palstailla?