Ystävän elämän järkyttäminen (hyvällä tavalla)
En oikeen parempaakaan otsikkoa keksinyt, mutta tämmöistä suunnittelin:
Minulla on rakas ystävä, mutta hän on kovin hiljainen ja ujo. Viihtyy omissa oloissaan. Ja ajattelin että nyt repäistään kerralla ihan kunnolla ja järjestetään hänelle jymy-yllätys.
Kerään kaveriporukan kasaan ja mennään hänen kotiinsa salaa odottamaan kun tämä ystävä palaa perjantaina töistä. Saisin vara-avaimen siskolta. Sitten siitä alkaisi bileet ja lähdettäisiin yhdessä yllätysmatkalle etelä-eurooppaan pitkälle viikonlopulle. Mulla on muutamia räävittömiä ystäviä joiden kanssa ei tälläisellä reissulla varmasti tule tylsää hetkeä.
Mitä mieltä olette? Aurinkoa, lämpöä, yhdessäoloa, kreisibailausta, maailmanparannusta viinin kera, huutonaurua, rantaa, merta, hyvää ruokaa ja ehkä jopa lomaromanssi? Pääsisi vähän tuulettumaan tämänkin ystävä :D
Kommentit (25)
Minä olen ainakin perjantaina viimeisen työpäivän jälkeen niin naatti, että jos kotiin palatessa olisi kämppä täynnä "räävittömiä" ihmisiä ja bileet pystyssä niin palaisi käämit aivan täydellisesti. Todellakin tarvitsen latautumis- ja palautumisaikaa ja siihen ei kuulu minkäänlaiset räävittömien ihmisten bileet. Koittakaa tajuta, että siinä missä ekstrovertit saavat lisää energiaa muiden ihmisten seurasta ja tällainen voisikin olla heille aivan ihanteellista rentoutumista työviikon jälkeen, niin sen sijaan introverteiltä kuluu energiaa sosiaalisissa tilanteissa. Varsinkin jos joutuu viettämään monta päivää ylisosiaalisten ekstroverttien keskellä. Eli rentouttavan irtioton sijaan vain uuvuttaisit ystäväsi täysin. Jos minut raahattaisiin tuollaiselle reissulle niin tarvisin sen jälkeen useamman päivän hermoloman.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ainakin perjantaina viimeisen työpäivän jälkeen niin naatti, että jos kotiin palatessa olisi kämppä täynnä "räävittömiä" ihmisiä ja bileet pystyssä niin palaisi käämit aivan täydellisesti. Todellakin tarvitsen latautumis- ja palautumisaikaa ja siihen ei kuulu minkäänlaiset räävittömien ihmisten bileet. Koittakaa tajuta, että siinä missä ekstrovertit saavat lisää energiaa muiden ihmisten seurasta ja tällainen voisikin olla heille aivan ihanteellista rentoutumista työviikon jälkeen, niin sen sijaan introverteiltä kuluu energiaa sosiaalisissa tilanteissa. Varsinkin jos joutuu viettämään monta päivää ylisosiaalisten ekstroverttien keskellä. Eli rentouttavan irtioton sijaan vain uuvuttaisit ystäväsi täysin. Jos minut raahattaisiin tuollaiselle reissulle niin tarvisin sen jälkeen useamman päivän hermoloman.
*viikon viimeisen työpäivän jälkeen siis...
järkyttävää! Nuorena en ehkä olisi osannut panna vastaan tarpeeksi. Nyt heittäisin lauman vaan ulos. Menkää keskenänne. Kauheinta mitä voin kuvitella. Mulla pari ystävää yritti lasten syntymän jälkeen piristää kutsumalla vähän väkisin jonnekin illanistujaisiin... eivät ehkä tajunneet että minä olen ihan onnellinen ja pirteä oman perheeni seurassa ;)
ja noi sun käyttämät sanat, apua: kreisibailaus, maailmanparantaminen, lomaromanssi jne...
Jos haluat viedä ystäväsi tuulettumaan niin mitä jos kysyisit häneltä itseltään, miten hän haluaisi mieluiten tuulettua? Vastaus voi yllättää. Minulle introverttinä sinänsä tuollainen reissu voisi olla kivakin, MUTTA vain jos voisin rauhassa valmistautua siihen ja lisäksi vaikuttaa siihen, keitä sinne lähtee. Jos mukaan tulee pari sellaista ihmistä, jotka tunnen ja joiden kanssa tiedän voivani saada järkevän keskustelun aikaiseksi, niin mikä ettei. Maailmanparantaminen jossain Etelä-Euroopassa hyvän viinin kanssa ja siitä tanssimaan, kyllä houkuttelisi varsinkin näillä ilmoilla.
Mutta EI ikinä noin, että kotiini tullaan kutsumatta joidenkin randomeiden kanssa ja pakotetaan jonnekin kreisibailuihin sekoilemaan!
Suuttuisin, jos kotiini oltaisiin tultu salaa ilman lupaani. Koti on ainoa suojapaikkani maailmalta ja minulle hyvin intiimi ja yksityinen asia. En todellakaan arvostaisi. Saattaisi mennä jopa välit. T: introvertti