Miksi susia pelätään?
Vaikka pihalla autoa peruuttava vanhempi on lapselle moninkertaisesti suurempi turvallisuusriski?
Kommentit (15)
Vierailija kirjoitti:
Tulehan tänne käymään, mennään yhdessä susimetsään.
Minähän tulen. Tuletko sen jälkeen tänne, niin mennään yhdessä parkkipaikalle.
Koska pelkosanomat pelottelee meitä kaikesta.
Aloittajalla on tainnut jäädä punahilkka näkemättä
Susi vs peruuttava auto? Ontuva ja ilkeä vertaus.
Susien kanssa tulee olla valpas (pelokas ei). Sudet ovat villejä ja tottuneet toimimaan vaaran tulkittuaan oitis ja teholla. Laumana ihan huippuraatelijoita!
Eikä ne koiratkaan aina "pysy nahoissaan". Mutta suden suuhun päätyvät jos sattuu susi kohdille.
kannattaa lueka kirja Lauma. Saa perspektiivia satujen kivoihin susihukkasiin…
En tiedä. Maalla ollessa ei kyllä sudet pelota, sen sijaan vapaana olevat koirat pelottavat.
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä sama metsä, missä me suunnistajat juostaan joka viikko iltarasteilla? Onhan se.
Ihmiset, jotka Suomessa eniten liikkuu metsissä: suunnistajat, luontokuvaajat ja metsästäjät.
Ihmiset, jotka eivät kohtaa susia: suunnistajat, luontokuvaajat ja metsästäjät.
Yksi tuttu luontokuvaaja oli 20 vuoden uransa aikana saanut kaksi (2) kuvaa villistä sudesta, ilman haaskalta kuvaamista. Molemmissa kuvissa suden karvainen perse ja häntä, kun juoksee pakoon.
Huvittaa aina kun joku maalla asuva huutaa että tulkaa tänne maalle katsomaan niin näette. Seuraavaksi haluan siihen kommentin lisäksi ihan kuvia, missä susi on hyökännyt maalla kimppuun tai häirinnyt. Sellanen video ei riitä, missä susi kävelee jossain pellolla 10km päässä ihmisestä. Olen nimittäin itsekin asunut maalla vuosia, eikä susista ole koskaan ollut ihmiselle haittaa. Kerran hävisi kissa pihasta, mutta se oli todennäköisesti Ilves, joka sen vei.
En minä pelkää, en pelkää mitään eläimiä. En ole ikinä kohdannut eläintä, jota minun pitäisi pelätä ja olen nähnyt paljon, montaa lajia. Joten, ehkä typeryys, tietämättömyys, ihminen ei tunne itseään ja sisintään niin ulkoistaa omat tunnemöykkynsä ja suoraan sanoen omaan pahuutensa vaikkapa sitten viattomaan luontokappaleeseen. Kun ei tajua itse olevansa se ongelma, eikä sitä ole yksikään eläin.
Joidenkin ihmisten typerä päähänpinttymä. Ja koiria sitten ei pelätä, vaikka ne vähän väliä hyökkäävät lastenkin kimppuun.
Vierailija kirjoitti:
Joidenkin ihmisten typerä päähänpinttymä. Ja koiria sitten ei pelätä, vaikka ne vähän väliä hyökkäävät lastenkin kimppuun.
Ja jos koira lampaiden tai lasten kimppuun käy, se on useimmiten ensin uutisoitu sutena... hups olikin naapurin husky
Niinpä. Feministinaiset ovat paljon vaarallisempia ja tuhoisampia kuin herttaiset valtionkoirat.