Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä hyvää arkista kasvisruokaa?

Vierailija
26.04.2016 |

En vain keksi mitään järkevää ja kohtuullisen helppoa ja nopeaa ruokaa. Olisiko sinulla ehdottaa jotain hyvää? :)

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaaliraastetta. Se on halpaa.

Vierailija
22/45 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut sellaista kikkaa, että ostat perunoita kaupasta ja laitat kiehuvaan veteen siksi aikaa, että ne muuttuvat pehmeiksi ja sitten ne syödään? Olen itse aivan rakastunut tähän kasvisruokaohjeeseen, jonka kaveri mulle vinkkasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahhah, oma lapsi haki subin kasvispihvillä ja se maistu kuulemma kamelin paskalle 😂. Juu, ei tullut kasvissyöjää.

Vierailija
24/45 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teinini alkoi 3kk sitten kasvissyöjäksi ja se on ok, mutten todellakaan ala hankkimaan hänelle kanan makuisia soijanugetteja tai makkaran makuisia nakkeja. Haloo!

Kasvisruoka on hyvää. Eilen tein pinaatti -härkäpapuletut jotka maistuivat koko perheelle.

Hm, miksi et voisi hankkia? Ihan mielenkiinnosta kysyn. Moni kuitenkin kaipaa jotain tuttua ja turvallista makua tai suutuntumaa vaikkei varsinaisesti itse lihaa kaipaisikaan. 

Vierailija
25/45 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hahhah, oma lapsi haki subin kasvispihvillä ja se maistu kuulemma kamelin paskalle 😂. Juu, ei tullut kasvissyöjää.

Voin uskoa. Einespihvit (mitä oletan tuonkin olleen) eivät ole sitä kaikkein maukkainta ruokaa myöskään kasvisversiona.

Vierailija
26/45 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa täällä on gratiinin vihaajia.

Vierailija
27/45 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti tulee pikaisesti tehtyä pinaattimunakas. Keitettyjä pottuja ja porkkanoita (keitän niitä usein varta vasten isomman satsin kerralla että jää seuraavalle päivälle tätä varten), sipulia, valkosipulia, papuja (eli mitä nyt sattuu kaapista löytymäänkään) paistaa pannulla öljyssä ja mausteeksi perus; pippuria, paprikajauhetta, currya ja suolaa, heitä sekaan muutama köntti pakastepinaattia, anna sulaa sekaan ja lisää vielä muna tai pari. Lautaselle vielä jos lisää päälle jotain juustoa mitä sattuu kaapista löytymään (esim. feta, raejuusto, parmesaani) niin on kyllä hyvää ja tuhtia!

T. Sekasyöjä

Vierailija
28/45 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin. Joku kysyy kasvisruokavinkkejä, lopulta päädytään taas vääntämään siitä, onko kasvissyönnissä järkeä vai ei. Tai ainakin joku kovasti yrittää saada sitä vääntöä aikaiseksi pilkkaamalla. Oikeasti, antakaa jo ihmisten olla. 

Vierailija
29/45 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan melkein mitä vaan ruokalajiahan voi tehdä kasvisversiona kun vähän käyttää mielikuvitusta. Kasvilasagne, kasvisfajitakset ja esim. kasvispyttipannu on tosi hyviä!!

Vierailija
30/45 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teinini alkoi 3kk sitten kasvissyöjäksi ja se on ok, mutten todellakaan ala hankkimaan hänelle kanan makuisia soijanugetteja tai makkaran makuisia nakkeja. Haloo!

Kasvisruoka on hyvää. Eilen tein pinaatti -härkäpapuletut jotka maistuivat koko perheelle.

Haloo itelles. Mitä pahaa niissä muka on? Maku ei ole kuitenkaan kovin lähellä lihaa ja minulle kasvissyöjänä nuo kyllä maistuvat. Tosin olen aina tykännyt liharuoista, eettisistä syistä niistä luovuin. Joskus tekee mieli esim nakkeja ja silloin on kiva, että kasvisversio on olemassa. Eri asia tietysti on että noissa on aika paljon suolaa ja lisäaineita, joten kovin usein ei kannata syödä. 

Vierailija
31/45 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
32/45 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hm, miksi et voisi hankkia? Ihan mielenkiinnosta kysyn. Moni kuitenkin kaipaa jotain tuttua ja turvallista makua tai suutuntumaa vaikkei varsinaisesti itse lihaa kaipaisikaan. 

Jos kerran päättää ettei syö lihaa, mutta kuitenkin täytyy saada pitkälle prosessoitua kasvisruokaa joka maistuisi lihalle...

Vierailija
33/45 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kerran päättää ettei syö lihaa, mutta kuitenkin täytyy saada pitkälle prosessoitua kasvisruokaa joka maistuisi lihalle...

Niin..? Itse luovuin eläinperäisestä ruoasta eettisistä syistä, en maun vuoksi. Sitäpaitsi esimerkiksi soijanakit eivät oikeastaan maistu lihalta, ne maistuvat nakeilta. Ei liha itsessään juurikaan edes maistu miltään, "lihaisan" maun tekevät mausteet ja suutuntuma.

Vierailija
34/45 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän ne oikeasti lihalta maistu. Oletko koskaan syönyt? En tajua mikä tässä nyt on se ongelma. Kasvisruoan pitää näyttää kasviksilta eikä saa vahingossakaan muistuttaa mitään lihaa millään tavalla? Jos nakkikastikkeesta tykkää ja kasvisnakki on olemassa, niin miten se nyt voi olla joku valtava rikos jos silloin tällöin tekee itselleen nakkikastikkeen. Prosessoituja ne kyllä ovat eikä kovin terveellisiä. Mutta eipä ne liharuoatkaan mitään terveyspommeja usein ole, varsinkaan einekset. 

Vierailija
35/45 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kana salaatti ilman kanaa

Vierailija
36/45 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bataattikeitto jonka teen näin.1 iso bataatti,3-4 porkkanaa,1 sipuli,pari valkosipulin kynttä.leikkaa lohkoiksi ja vettä päälle.pari kasvisliemikuutiota.kiehuu n.15-20min.soseuta, takas levylle ja 200g koskenlaskijaa,sulatejuustoa tms.sairaan hyvää,helppoa ja halpaa.ja hyvää leipää kyytipojaksi.

Vierailija
37/45 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tofuwokki on ehkä kaikkein iisein ruoka mitä voi olla. Vihanneksetkin saa valmiina pakasteina, jos ei itse jaksa pilkkoa. Maustaa vaan kunnolla soijalla, sitruunalla, makealla chilikastikkeella ja yrteillä.

Toinen hyvä ja helppo on tomaattilinssikeitto tai perunapurjolinssikeitto. Edellinen maistuu jopa mun lihansyöjä miehelleni.

Vierailija
38/45 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mika kirjoitti:

Kana salaatti ilman kanaa

Tämä onnistuu soijasuikaleilla ja on muuten todella herkullista. 

Vierailija
39/45 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linssikeittoa, nam! Joku mainitsikin jo mutta voisin jakaa myös oman reseptin. Tää nyt on tosi samanlainen mutta siinä toisessa oli kookosmaitoa mistä en itse välitä niin siksi :D

Ota ensin punaiset linssit likoamaan kulhoon kylmään veteen. Sillä aikaa laita pieneen kattilaan kasvisliemi tekeille, n. litra.

Pilko sitten random aineksia, esim. perunaa, porkkanaa (suht pieniksi paloiksi että kypsyy äkkiä), sipulia, valkosipulia, paprikaa... Ota isompi kattila ja heitä nokare voita pohjalle, kuullota kasviksia siinä. Heitä sekaan vielä jotain jos haluat, esim kikherneitä tai papuja. Lisää muutama rkl tomaattipyrettä ja -murskaa purkillinen, mausta pippurilla, suolalla (maltillisesti suolaa koska tulee myös kasvisliemi) ja sokerilla. Kaada sekaan liemi ja siivilöidyt linssit, anna kiehahtaa. Anna muhia ~20min, maista ja tarvittaessa mausta vielä miten tykkäät.

Nauti halutessasi smetanan/partajugurtin/ranskankerman kera.

Aika hyvää <3

Vierailija
40/45 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän ne oikeasti lihalta maistu. Oletko koskaan syönyt? En tajua mikä tässä nyt on se ongelma. Kasvisruoan pitää näyttää kasviksilta eikä saa vahingossakaan muistuttaa mitään lihaa millään tavalla? Jos nakkikastikkeesta tykkää ja kasvisnakki on olemassa, niin miten se nyt voi olla joku valtava rikos jos silloin tällöin tekee itselleen nakkikastikkeen. Prosessoituja ne kyllä ovat eikä kovin terveellisiä. Mutta eipä ne liharuoatkaan mitään terveyspommeja usein ole, varsinkaan einekset. 

Nimenomaan, EN ala ostamaan jotain kanan makuisia soijanugetteja, emme osta edes kananugetteja. Jokainen saa itse päättää, mitä syö. Olen nyt opetellut ja tehnyt sitä kasvisruokaa ilman mitään soijachorizoita tai leikkeitä tai jotain vitun nakkeja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi viisi