Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuuluuko yleissivistykseen tietää Jamiroquai, Toto ja Pet Shop Boys?

Vierailija
26.04.2016 |

Kaverini levyhyllyssä oli nuo ja kysyin, minkälaista musiikkia ne on. Kaverin mielestä olen tynnyrissä kasvanut, kun en ollut noista edes kuullut.

Olen 32-vuotias, kuuntelen ihan tavanomaisesti radiota, en enää nykyään osta mitään levyjä (Spotify, YouTube ja iTunes..), mutta nuo ovat menneet minulta ihan ohi. En ole mikään friikki, joka kuuntelisi jotain goottiräppiä tai muuta, ihan tavallista mielestäni.

Olenko tyhmä :(

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain määrin joo.

Vierailija
2/26 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä bändejä kyllä mutta eivät kuulu yleissivistykseen ellet ole opistomuusikko. Kaverisi on elitisti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minusta on outoa, jos ei Totoa ja Pet Shop Boysia tunne...

Toki eihän tuo nyt niin vakavaa ole, se on vaan musiikkia!

Vierailija
4/26 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän nuo kaikki. Jamiroquai on yksi suosikkibändeistäni, Totosta en ole koskaan tykännyt (mutta joutunut puolisoni takia pakkokuuntelemaan), Pet Shop Boysista olen toki kuullut, muttei nyt ihan heti tule kuin yksi hittibiisi mieleen (joku western girls..?).

Vierailija
5/26 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ainakin vähän outoa ettei 32-vuotiaalle ole Jamiroquai tuttu, tuli kuitenkin jatkuvasti mm. MTV:llä 90-luvulla

Vierailija
6/26 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi vähän outona, jos ei ole noista kuullutkaan

Vierailija
7/26 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän nuo kaikki. Jamiroquai on yksi suosikkibändeistäni, Totosta en ole koskaan tykännyt (mutta joutunut puolisoni takia pakkokuuntelemaan), Pet Shop Boysista olen toki kuullut, muttei nyt ihan heti tule kuin yksi hittibiisi mieleen (joku western girls..?).

..niin ja olen 34v, klassista pianoa musiikkiopistossa lapsena 10 vuotta soittanut nainen. Nykyään kuuntelen vain Spotifysta ihan mitä sattuu.

Vierailija
8/26 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nuo vähintään nimeltä pitäisi tietää ja mielellään osata nimetä pari hittiä.

Vierailija
9/26 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, eihän noilla ole yhtään sellaista megahittiä, joka olisi pyörinyt joka ikisellä radiokanavalla niin, ettei olisi voinut välttyä kuulemasta.

Jamiroquai on vähän sellaista funkimpaa, jota ei ehkä maakuntaradiot soita. Toto taas oli 90-luvulla suosittu, sen jälkeen ollut pienemmän porukan fanituksen kohde (tai vain niiden entisten fanien..), ei ole mikään tämän päivän suosikkibändi. Pet Shop Boys on sekin niin vanha, että onkohan jäsenetkään enää tolpillaan..?

Vierailija
10/26 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttuja nimiä kaikki kolme. Ja pidän itseäni aika yleissivistyneenä.

Vierailija
11/26 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseni ikäisen yleissivistykseen ainakin kuuluvat (olen 46), nuoremmista en osaa sanoa.

Vierailija
12/26 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nuo vähintään nimeltä pitäisi tietää ja mielellään osata nimetä pari hittiä.

Apua. Mä olen muusikkoperheestä ja itsekin musiikin superharrastaja, mutta klassisella puolella. 

Jamiroquain tiedän, biisejä ainakin Travelling without moving ja Space Cowboy.

Toto. Africa ja .. ja.. ja.. en nyt kyllä saa toista biisiä päähäni.

Pet Shop Boys. Ei tule mitään kappaletta mieleen.

Vierailija
13/26 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pet Shop Boysistä en ole kuullut. Katsoin Wikipediasta, että kahden eläkeläismiehen bändi (kuusikymppisiä). Eli ei mikään ihme, etten tiennyt. 

Jamiroquain tiedän, kun tein lukiossa esitelmän funkista ja se oli siinä. 

Toton tiedän, koska se on mun isän suosikkibändi.

Olen 21-vuotias, eli mun yleissivistys ei ole vielä ihan puhjennut kukkaan :D

Vierailija
14/26 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä toto ja pet shop boys pitäisi olla ainakin niminä tuttuja. Olen itse parikymppinen ja aina tiennyt nuo.

Vierailija
15/26 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä ainakin vähän outoa ettei 32-vuotiaalle ole Jamiroquai tuttu, tuli kuitenkin jatkuvasti mm. MTV:llä 90-luvulla

Olen ap:n kanssa samanikäinen ja todellakin muistan Jamiroquain, kovasti oli hittejä niillä silloin ja Jyrkissäkin soittivat. Kymmenen vuotta nuoremmille on jo ihan tuntematon bändi.

Pet shop boys on yksi suosikeistani, mutta silloin oman nuoruuden aikoihin ei niillä tainnut enää kovin montaa hittiä olla tai ei taidettu kovin paljoa radiossa soittaa. Suurimmat hitit oli 80-90 luvulla vaikka vielä keikkailevat ja levyjä tekevät.

Totolta tiedän vain pari biisiä, Africa ja olisiko ollut Rosanna tms.

Niin, kuuluuko yleissivistykseen tietää Duran Duran? 80-luvun suosittu poikabändi, vaan monet kaverini eivät ole koskaan sellaisesta kuulleetkaan.

Vierailija
16/26 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, eihän noilla ole yhtään sellaista megahittiä, joka olisi pyörinyt joka ikisellä radiokanavalla niin, ettei olisi voinut välttyä kuulemasta.

Pieni ihme on, jos ei koskaan tule radiosta vastaan Africa tai Rosanna. 

Vierailija
17/26 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tunnistan ja Pet Shop Boysilla on eniten kappaleita, joista tykkään (Go West on yksiä lempikappaleita) :>

Totolta tulee mieleen vain se Africa ja Jamiroquai.. ei tällä hetkellä tule yhtään kappaletta mieleen, ei siis tainnut hirveästi iskeä silloin nuorempana :D

Vierailija
18/26 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on aika tynnyrissä saanut kasvaa jos ei ole noiden suurimpiin hitteihin törmännyt. Todennäköisesti olet kyllä niitä kuullut, et vain muista. T: Syntynyt -89

Vierailija
19/26 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole musiikillisesti mitenkään erityisen sivistynyt, mutta todellakin tiedän nuo bändit. En osaa sanoa, onko nuo nyt mitenkään yleissivistystä määritteleviä tietoja, mutta luulisi, että nuo on ikäisellesi tuttuja. Ymmärrän, ettei teinit näitä tiedä.

Vierailija
20/26 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jamiroquai on vähän sellaista funkimpaa, jota ei ehkä maakuntaradiot soita. Toto taas oli 90-luvulla suosittu, sen jälkeen ollut pienemmän porukan fanituksen kohde (tai vain niiden entisten fanien..), ei ole mikään tämän päivän suosikkibändi. Pet Shop Boys on sekin niin vanha, että onkohan jäsenetkään enää tolpillaan..?

Kyllä niin Toto kuin Pet Shop Boys menevät vahvasti 80-luvulle. Ja eihän siitä ole kuin muutama vuosi kun Pet Shop Boys kävi Suomessakin esiintymässä. Eli ihan tolpillaan ovat ja ahkerasti kiertelevät edelleenkin.