Mitä asiaa kukaan ei näe sinusta päältäpäin?
Tuli mieleen tehdä tällainen avaus, kun kaverini kanssa naurettiin, ettei kukaan voi ulkomuodostani aavistaa puoluekantaani. Minulla on huolitellut tasamittaiset vaaleat hiukset, käytän helmikoruja, pukeudun hyvin istuviin kauluspaitoihin ja nahkakenkiin, laukku on kallis ja niin edelleen. Äänestän aina Vasemmistoliittoa, paitsi viime presidentinvaaleissa äänestin Vihreitä. Syvällä sisimmässäni olen yhä se yhteiskunnallisesta oikeudenmukaisuudesta syttyvä valtiotieteen yo, vaikka yhteiskunnallinen asema on jo vuosia ollut muuta :)
Kommentit (249)
että vaikea ihosairaus on tuhonnut seksuaaliterveyteni. Vagina kuroutuu nopeaa tahtia. Intiimialueen limakalvot ovat äärimmäisen ohut eli rullaantuvat pienestäkin kosketuksesta. Ulkosynnyttimiin tulee haavaumia todella helposti. Seksi eli yhdyntä käytännössä mahdotonta. Vagina on kipeä ja arka. Kaikki lääkkeet on koitettu. Mikään ei auta. Ottaa henkisesti ihan järkyttävän koville mutta ajattelen, että pienten lasteni arkeen se ei vaikuta. Sairaus on kamala mutta en sentään kuole tai joudu muuten kärsimään.
Vierailija kirjoitti:
Että mulle on tehty neljä aborttia. Ei sitä kyllä tiedäkään kukaan muu kuin minä.
No ainakin tiedän että olet sh nää jutut vuotaa
Sitä että olen surullinen ja menettänyt elämäniloni. En syö koska ruoka ei maistu, ihmiset luulee että olen terveellisillä elämäntavoilla pudottanut painoani. Itsetuntoni on huonompi kuin koskaan ja suren sellaisia asioita joista ystävilleni väitän etten piittaa. Vielä muutama kuukausi sitten pelkäsin kuolemaa koska ajattelin että paljon on vielä kokematta. Nyt en enää välitä. Ulospäin hymyilen ja esitän reipasta. Joku kysyy mitä kuuluu ja vastaan että kiitos hyvää. Luulen tietäväni mitkä asiat tähän ovat johtaneet mutta en voi niihin vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulojani. Nimeni on iltapäivälehdissä Suomen suurituloisimpien listalla, mutta näytän lähinnä puliakalta: hiukset hapsottaa, en meikkaa, en käytä koruja, vaatteeni on kirpputorilta ostettuja ja usein jostain kohtaa rikkinäisiäkin, kengässä olevasta reiästä saattaa pikkuvarvas törröttää ulos ja ulkona liikkuessani kädessäni on usein Alepan tai Alkon muovikassi.
Miksi haluat olla rikkinäisissä vaatteissa kun sulla olis varaa enempään? En meinaa että tarttis vuittoneissa hillua mutta en oikein ymmärrä miksi olet likainen puliakka? Et selvästikään tee sellaista työtä jossa tarttis edustaa, mutta silti?
Piheyttään tai kärsii mielenterveysongelmista, tai provo? Mutta myös varakkaat haisevat - saippua maksaa. 😕
Että alkoholi on minulle helvetinmoinen ongelma. Toinen vanhemmistani on kuollut siihen, ja oma juomiseni on mallia joko en juo ollenkaan ja kiroan koko litkun alimpaan helvettiin, tai sitten juon humalahakuisesti. Välimuotoja ei ole. Olen vielä nuori, eikä tämä näy päällepäin, mutta aina kun sorrun juomaan, juon sammumiseen asti, ja vietän ainakin seuraavat neljä päivää morkkistellen, ja merkkaan henkilökohtaiseen kalenteriini yläreunaan ykkösen, jotta voin laskea siitä eteenpäin, montako päivää olen ollut ilman alkoholia (vannoen, että tällä kertaa voin sitten tulevaisuudessa laskea ainakin sataan asti tai jotain). Joskus menee useampi viikko, joskus jopa kuukausia ilman tippaakaan. Mitä isompi tauko välissä, sitä isompi morkkis kun "sortuu". Nyt taas viimeaikoina on mennyt huonommin....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että minulla on ollut vain kaksi seksikumppania ennen vaimoani.
Että minulla ei ole ollut yhtään seksikumppania.
Ole ylpeä - olet jalokivikalleus harvinaisuutesi vuoksi. Moni maksaisi tuosta!
Olen ajatusmaailmaltani ituhippi joka haluaisi pelastaa maapallon. Käytän luomua ja yritän pitää itsestäni hyvää huolta liikkumalla luonnossa ja kuluttamalla mahdollisimman vähän. Kukaan ei varmaan uskoisi että meidän perheen tulot ovat miljoonaluokkaa, en omista autoa vaan kuljen julkisilla jne. Tykkään vaan elää minimalististi :)
Että olen psykopaatti. Meillä se kulkee suvussa. Minut on pelastanut se, että olen saanut rakastavan kasvatuksen ja en koe tarvetta elää sellaista elämää mihin luontaiset taipumukseni viittaisivat.
Vierailija kirjoitti:
Annan itsestäni tarkoituksella tyhmän kuvan, koska olen huomannut, että on helppoa, kun kukaan ei odota minulta mitään. Ulkoinen olemukseni ilmeisesti tukee yksinkertaista vaikutelmaa ja ensitapaamisella minua pidetään "hitaana" ennen kuin edes avaan suuni. Todellisuudessa tarkkailen tilanteita toljottavan ilmeeni takaa ja järkeni leikkaa salamannopeasti, vaikka yleensä kysyn asioihin tarkennusta niin kuin en muka ymmärtäisi. Jopa älykkyysosamääräni on Mensan virallisen testin mukaan poikkeuksellisen korkea, mutta en ole kertonut sitä kellekään.
Miksi alennat ja rikot itseäsi? Olet arvokas!!!
Sitä että en rakasta enää miestäni mutta siedän häntä lasten takia. Olen niin surullinen kun tajusin että en ole koskaan parisuhteissani ollut oikeasti rakastettu. Kumppanit ovat ilmeisesti olleet kanssani aina hyötymistarkoituksella. Voi kunpa joskus voisin kokea oikeaa rakautta.
Osaan näytellä täysin rauhallista viilipyttyä, vaikka olen todella raivoissani. Minua pidetään rauhallisena ja kärsivällisenä. En ole, osaan vain peittää asian.
Vierailija kirjoitti:
Että olen psykopaatti. Meillä se kulkee suvussa. Minut on pelastanut se, että olen saanut rakastavan kasvatuksen ja en koe tarvetta elää sellaista elämää mihin luontaiset taipumukseni viittaisivat.
Miten käytännössä näkyy ettet hyväksikäytä ja raasta toisia ihmisiä?
Vierailija kirjoitti:
Oon aika tavallisen näköne ja tyyli on unohtunut yläasteajoilta tähän päivään (mulla on vielä samoja neuleitaki mitä ostin yläasteella. Ja oon nyt 22). Eli en mitenkää herätä sen kummemmin huomiota, mut oon oikeastaa vaan mun miehelle sanonu siitä et mua kiehtoo hulluna natsisaksa. Ei siinä mielessä et kannattaisin nazismia vaan se miksi ne teki kaiken sen kauheuden.
Sama! Oon katsonut monet Hitleristä, toisesta maailmansodasta ja holokaustista kertovat dokumentit (myös vastarintaliikkeistä kertovat dokumentit oli mielenkiintoisia!). Kirjallisuuteen en oo vielä perehtynyt, mutta en tiiä viitinkö ostaa/lainata niitä. Kiva jos joku kaveri näkee tai varsinki anoppi :D
Haaveena ois päästä käymään Auschwitzissä katselemassa, että kuin iso paikka se on. En tiedä miksi aihe kiinnostaa niin paljon, mutta oppiipahan maailman historiaa hieman tuntemaan ku koulussa ei kiinnostanut :)
Mun mies naureskelee, että "Jaa, taasko katot jotain holokaustidokkaria?" :D Muuten luonteeltani olen kiltti, sosiaalinen ja autan mielelläni ihmisiä eli en ole mikään sekopää :D
Vierailija kirjoitti:
Olen 30-vuotias mies, jolla on poikuus tallella.
Olen myös urheilullinen, pukeudun muodin mukaisesti, olen sosiaalinen ihmisten kanssa ja saan heidät helposti nauramaan. Olen itsevarma elämässä ja yllättävän usein otan tilanteissa johtajan roolin.
Naisten kanssa sitten olen täysi tumpelo.
Lähdetkö kahville? Nään sussa mielettömän potentiaalin...
T. Lähes 30-vuotias nainen, jolla tyttöys tallella
Sen varmaan, että mulla on asperger. En tiiä.
T: 22-vuotias nuori mies/poika
Olen vanhoillislestadiolainen nainen, mutta sinkkuna ja muutenkin ehkä "ennakko-odotuksista" poikkeavana kukaan ei tule edes ajatelleeksi asiaa, vaikka periaatteessa merkit ovatkin nähtävissä.
Olen valaistunut. Valaistumisessa on monta tasoa. En siis väitä olevani täysin valaistunut. Vielä on matkaa. 😉
Masennusta. Okei läheiset näkee mutta tuntemattomilla ja hyvänpäiväntutuilla ei ole varmasti aavistustakaan että olen lähes työkyvytön. En koskaan lähde ovesta ulos ilman meikkiä tai siistejä vaatteita. Olen hyvä feikkaamaan hyväntuulisuutta, moni tuttu pitää minua aurinkoisena positiivarina :-)
Kusen aina uimahallin altaaseen. En ole vielä paskonu sinne.