Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö synttäreille tule kukaan :( harmittaa lapsen puolesta

Vierailija
25.04.2016 |

Kutsuttiin viisi tarhakaveria synttäreille. Kenestäkään ei ole kuulunut mitään vaikka ilmoittamaan pyysin. Yksi tyttö oli vain lapselle sanonut, että ei halua tulla. Kokemuksia? Taitaa tästä lähtien mummo synttärit riittää :(

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko kutsujen jakamisesta on? Meille on aina kaikki ilmoittaneet, mutta eivät välttämättä heti.

Vierailija
2/10 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa harmi. Ehkä tuon ikäisillä tuollainen suunnittelu ja tulemiset ovat vielä vähän epävarmaa ja sosiaalinen merkitys epäselvää. Oman kokemukseni mukaan kouluiässä kaverien synttäreille kyllä aina tultiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauanko kutsujen jakamisesta on? Meille on aina kaikki ilmoittaneet, mutta eivät välttämättä heti.

Jep, tämä.

Ja jos mahdollista niin voithan kysäistä vanhemmilta asiasta kun törmäätte päiväkodilla.

Mutta toivotaan, että joku tulisi.

Vierailija
4/10 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmillista lapselle. Tunnetko kavereitten vanhempia? Jos et, niin voi olla siitä kiinni.

Vierailija
5/10 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä voi tietää. Meillä on ollut kahdet synttärit, joihin kukaan ei ilmoittanut etukäteen tuleeko. Toiseen tulivat kaikki kutsutut, toiseen tuli yksi ainoa kutsuttu. Ymmärrän jos kutsu on mennyt hukkaan ennen kuin sitä ehti ottaa kuvan, mutta en ymmärrä kuinka vaikea on pistää tekstiviesti tai sanoa lapselle että kerro kaverille tullaanko vaiko eikö.

On tosi paljon ihmisiä joille jo seuraava viikonloppu on mystisen sumun peitossa. Ei voi tehdä päätöksiä kun ei voi tietää ollaanko siellä vai täällä vai huvittaako mikään.  Silloin ei tietenkään voi tietää, kykeneekö viemään lastaan kekkereille lauantaina klo 14-16. Ihmettelen miten nämä ihmiset selviävät muussa elämässään. Jokainen äiti ja isä tietä kuinka tärkeitä synttärit on lapselle, se vaan ei ole reilua tuolla tavalla odotuttaa pientä lasta, jonka pettyms on suuri jos hänellä kuitenkin se toivonkipinä että kaverit synttäreille tulevat. Ehkä näillä itsellään on sitten massiiviset suvut ja vakiintuneet kaveripiirit, ettei koskaan olla oltu samassa tilanteessa.

Vierailija
6/10 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisin tekstaria tai sähköpostia vanhemmille ja kysyisin pääsevätkö tulemaan. Jos kutsut on jaettu suoraan lapsille vanhemmat ei edes välttämättä ole nähneet niitä. Ylipäätään minusta olisi parempi hoitaa tuollaiset kutsut vapaa-ajalla vanhempien kesken, kuin että jaetaan koulussa tai hoidossa kutsuja osalle porukkaa ja osalle sitten ei, mistä tulee pahaa mieltä.

Vierailija
7/10 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen lapsi? Itse en omaani edes päästäisi vielä alle 5 vuotiaana kenenkään tuntemattoman luokse. Eikä lapseni kyllä suostuisi menemäänkään. Kannattaa pitää pienille alle eskareille ihan vaan sukulais synttäreitä ja eskari iässä aikaisintaan kaverisynttäreitä.

Vierailija
8/10 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen lapsi? Itse en omaani edes päästäisi vielä alle 5 vuotiaana kenenkään tuntemattoman luokse. Eikä lapseni kyllä suostuisi menemäänkään. Kannattaa pitää pienille alle eskareille ihan vaan sukulais synttäreitä ja eskari iässä aikaisintaan kaverisynttäreitä.

Vaikka ei lastaan synttäreille päästäisikään, niin silti vanhempi voi vastata kutsuun kohteliaasti, että lapsi ei pääse. Siellä jossain kuitenkin odottaa se pieni lapsi niitä omia synttäreitään, hänelle on tärkeää tietää kuka tulee vai tuleeko kukaan.

Vierailija
9/10 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minä olen ollut kyllä aika useilla lasten synttäreillä mukana seinäruusuna, huono syy olla osallistumatta. T. 5v n äiti

Vierailija
10/10 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkään en alle 5-vuotiasta laskisi yksin, mutta ainakin meillä pienten lasten synttärit on ollut sellaisia, että vanhemmat on olleet tervetulleita mukaan. :)

Mä sanoisin, että varmista niiden kavereiden vanhemmilta. Kyllähän sun joka tapauksessa täytyy tietää, järjestätkö juhlia ja valmistatko tarjoiluita yms, eikä sitä nyt muutenkaan voi tehdä ihan niinkään, että lapselle on järkätty kekkerit tietämättä tuleeko ketään paikalle ja lopulta saat seurata reaaliajassa viereltä kuinka lapsi pettyy siihen, ettei ketään kiinnostanut.

Jos ei tarhakaverit tule, niin mä pyytelisin vaikka kavereita/tuttuja lapsineen paikalle ja ehkä kutsuisin myös saman pihan väkeä. Ellei sellaisia ole, niin käytä vaikka sosiaalista mediaa jotenkin hyväksesi ja etsi Facebookista joku paikallisten äitien ryhmä ja kerro että näin kävi, saataisko aikaiseksi kivat synttärit lapselle. :) Tuttuni teki näin, lapsi sai uusia kavereita ja tutustuipahan itsekin siinä pariin uuteen tuttavuuteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kuusi