mieheni käyttää lapset lääkärissä
ja joka kerta hänelle todetaan, että voisiko äiti sitten varata uuden ajan kun on tarvis, voisiko äiti soittaa/hoitaa tämän ja tämän asian, haluaisikohan äiti käydä juttelemassa ravitsemus terapeutin tms kanssa... mieheni on ollut hoitovapaalla työstään jo vuoden hoitamassa lapsiamme, eikö edes lääkärit ja neuvola voisi ottaa häntä tosissaan.. en tietenkään soittele heille, kertokoot asiansa miehelle joka istuu nenän edessä..
Kommentit (4)
Minulle puhuttiin, mies ohitettiin jollain pikku hymistelyllä. Minä sain ohjeet, minulta kysyttiin lisätietoja jne. Mies suuttui ja puhui suunsa puhtaaksi lääkärille, joka kuunteli ansiokkaasti muttei osannut sanoa mitään järkevää enää sen jälkeen.
Toisaalta ymmärrän lääkäreitä, sillä kyllähän siellä lähes sataprosenttisesti vain äitejä lapsiaan käyttää. Mutta ehkä pienet herättelyt tekevät heille terää - ja se isä, joka kerran lastaan sattuu lääkäriin viemään, saattaa käyttää häntä siellä toiseenkin kertaan.
ja seuraavan tati oli kirjotttanut jopa neuvolakorttiin etta "isa selviytyi mainiosti" lapsen kanssa! Kirjoittiko seuraavan kerran "aiti selvityi mainiosti", no ei. Ja seuraavalla kerralla viela ihmetteli uudelleen etta kun isa tuli ihan yksin pienen vauvan kanssa! Ja miten hyvin osasi hoitaa vauvaa. (Viela ulkomaalainen isa, herran jestas sentas!) ... Joo ja sitten lopuksi viela julkesi kysya etta miten minua kohdellaan kotona kun on nama ulkomaalaiset joskus on tulisia luonteeltaan?!! tasta on jo 7 vuotta aikaa, en silloin nostanut haloota, nyt en kylla enaa tuollaisia kuuntelisi.
koska niin kauan kuin isiä hoitamassa lapsia pidetään kummajaisina, niin isät itsekään ei uskalla jäädä esim hoitovapaalle. isien pitäisi hoitaa lapsia aivan samoin kuin äitienkin.
ap
mutta homma vaan jatkuu. täällä ei ole kuulemma ketään muuta isää hoitovapaalla, niin eivät vaan voi käsittää. tuntuu pahalta miehen puolesta, kun se on oikeasti kykenevä hoitamaan nämä asiat.