Olipa taas kiva käydä kaupungilla: kaksi miestä osoitti sormella ja nauroi
Olen 24-vuotias nainen, hoikka, en nyt mikään kaunis mutten ihan susirumakaan. Vaatteina oli päällä pillifarkut, nilkkurit, nahkatakki ja ihan siisti, löysä paita. Takkia olin menossa sieltä kaupungilta itselleni etsimään, koska nahkatakki on auttamatta out (tosin on mun ainoa mahdollinen takki tähän ilmaan: kauhea vesisade ja tuuli)
No tosiaan, Kaupungissa ollessani lähdin kävelemään kohti ostoskeskusta, kun huomasin että kaksi miestä tuijotti minua. Toinen vaan siinä ronskisti sitten nosti osoittavan sormen mua kohti, ja nauroi ihan päin naamaa. Mä tietysti katsoin vähän ihmeissäni miestä, joka vastasi katseeni kivasti sanomalla "ei helvetti, menehän sinäkin nyt siitä".
Eipä tullut ostettua takkia, vähän aikaa katselin vaatteita mut enpä sit saanut näitä herrasmiehiä pois päästäni. Piti lähteä kotiin, kun tuli niin epävarma olo.
Oonko mä liian herkkä vai oliko noi miehet oikeasti törkeitä? Siis heidän silmistä ainakin mun tulkinnan mukaan oikein paistoi halveksunta ja se et pitivät itseään mua parempana, ja et olin heistä tosi naurettava tai nolo ilmestys. Kyllä mä tiedän etten tämän päivän kauneusihannetta vastaa niin mitenkään mutta ihminen mä silti olen.
Kommentit (93)
No olipa kurja kokemus 😕 Yritä ajatella, että ääliöitä olivat ja mitäpä niiden mielipiteestä. Kauheesti tulee kyllä nykyään törmättyä epäkohteliaisiin ja huonokäytöksisiin nuoriin miehiin. Ikävä ilmiö.
Oliko Pekka ja Matti, Aleksei ja Igor vai Jamaal ja Ali asialla?
Eivät olleet humalassa, heillä oli ihan työvaatteet päällä eli olivat jotain rakennusmiehiä.
ap
Moukat on moukkia ja se on heidän häpeänsä. Sivuuta moiset pellet.
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä? Suomalaisia olivat, tällä kertaa ilmeisesti Matti ja Pekka vaikka enhän minä heidän taustaansa voi ulkonäön perusteella tietää.
ap
I feel you sister. :( Olen itsekin joutunut kokemaan sen kun miehet nauravat päin naamaa. Mitää positiivista huomiota en ole vastakkaiselta sukupuolelta koskaan saanut.
Suomalaiset nuoret miehet on usein tuollaisia, minkäs teet, ei mitään kunnioitusta tai käytöstapoja. Ei ole isä opettanut kunnioittamaan naisia, ei sitä itsekseen enää tuossa iässä opita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä? Suomalaisia olivat, tällä kertaa ilmeisesti Matti ja Pekka vaikka enhän minä heidän taustaansa voi ulkonäön perusteella tietää.
ap
Taustalla on paljonkin väliä. Mikäli olisivat olleet ulkomaalaisia, olisi heitä voinut solvata rasistisesti.
Olivat törkeitä. Ja naurettavia ja noloja, et suinkaan sinä! Tuollaiset elukat pitäisi hätistellä luudan kanssa ihmisten ilmoilta johonkin koloihin hihittämään.
Oikeasti, jos jomman kumman ns. paremmuutta pitäisi mitata, niin kai tiedät oikeastaan jokaisen ojentavan sen tittelin sulle? Typeriä miehiä, heitä heidät ajatuksistasi asap :)
Olen muuten huomannut että aika usein tämä naureskelu tapahtuu niin että nauretaan yksin olevalle naiselle, ja siis ryhmä miehiä nauraa eikä tyttöporukalle.
Siksi mun mielestä niin säälittävää onkin että oikein ryhmässä yhden viattoman kimppuun! :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Taustalla on paljonkin väliä. Mikäli olisivat olleet ulkomaalaisia, olisi heitä voinut solvata rasistisesti.
Raksavaatteet, todennäköisesti virolaisia. Ne halveksii meitä kaikkia tasapuolisesti.
Siis ihan oikeastikko näin tapahtui? En ole koskaan kuullutkaan vastaavaa... Oletko ihan varma että puhuivat susta? Uskomattoman tökeröä jos totta.
Vierailija kirjoitti:
Homoja? Homokulttuuriin kuuluu naisten arvosteleminen pelkän ulkonäön perusteella. Ja ei, tämä ei ole "homofobiaa", vaan ihan selkeä tapa. Kaikki homot eivät hyväksy sitä. Se on yksi alakulttuuri heillä.
Tämä tapa on lähes kaikilla ihmisillä ja ryhmittymillä. Arvostellaan toisia ulkonäön perusteella. Ei tällä ole mitään tekemistä minkään homojen alakulttuurin kanssa. Ihan universaali ilmiö kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
I feel you sister. :( Olen itsekin joutunut kokemaan sen kun miehet nauravat päin naamaa. Mitää positiivista huomiota en ole vastakkaiselta sukupuolelta koskaan saanut.
No eipä tännekkän ole herunut positiivista huomiota, vaan eipä ennen tätä negatiivistakaan. Jotain elämänkoululäppää se toinen mutisi, en kuullut tarkkaan.
Tsemppiä sinulle. On tää aika ikävää.
ap
Ehkä sinä olet lassukka ? Mene kuoreesi vikisemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Jaha. Mä en usko rasismiin, enkä syrjintään seksuaalisuuden tai ulkonäön perusteella. En edes vaikka solvaisivat mua ensin, koska mä ymmärrän että ne ovat sellasia tekijöitä joille ihminen ei mitään mahda. Omalle käytökselleen kyllä mahtavat jos vain haluavat.
ap
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset nuoret miehet on usein tuollaisia, minkäs teet, ei mitään kunnioitusta tai käytöstapoja. Ei ole isä opettanut kunnioittamaan naisia, ei sitä itsekseen enää tuossa iässä opita.
Mitä tarkoittaa "usein" tässä yhteydessä? Kuinka suuri osuus nuorista miehistä on tuollaisia sinun mielestäsi ja millä perusteella? Kysyn ihan vain siksi, että ei taas syyllistettäisi nuorten miesten enemmistöä pienen miesjoukon takia.
Vierailija kirjoitti:
Eivät olleet humalassa, heillä oli ihan työvaatteet päällä eli olivat jotain rakennusmiehiä.
ap
Ne oli sitten virolaisia tai puolalaisia todnäk.
He olivat törkeitä. Ikävää, että tuollaisia ihmisiä on olemassa. Oletan, että alkoholi eli turhan monen suomalais(mieh)en perusmauste oli aiheena heidän käytökseensä ja huomautuksiinsa.
Yritä unohtaa tuollaiset henkisesti lahjattomat ääliöt.