Miten aikuinen ihminen kehtaa huutaa esim. kaupan kassalle?
Ei voi ymmärtää. Viime viikolla käytiin Gigantissa ja tosi mukava myyjä auttoi meitä. Sitten osastolle pölähti ihan siistin oloinen, keski-ikäinen nainen ja alkoi huutamaan toiselle myyjälle. Siis oikeasti huutamaan kovalla äänellä. Ilmeisesti halusi tarjouskoneen tarjoushintaan ja tarjous alkoi vasta seuraavana päivänä (ei voinut olla kuulematta:D). Myyjä yritti selittää, että tarjous alkaa vasta huomenna, mutta tämä mamma vaan raivoaa ja repi sitten tarjouslehden oikein dramaattisesti ja heitti silpun maahan ja marssi pois :'D SIIS MITÄÄÄH!!
Ja äsken joku viaton kassaneiti sai kuulla kunniansa ruokakaupassa kun taas ihan normaalin oloinen ihminen ripitti häntä, kun joku tuote oli loppu. Kassaneidin vikahan se on? Ja vaikka olisi, niin asiaahan ei voi esittää asiallisesti. :))
Mikä aikuisia ihmisiä vaivaa??
Kommentit (41)
Välillä on aika henkisesti raskasta olla kaupan kassalla kesätöissä, kun ihmiset tulevat huutamaan ja raivoamaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kaupan kassa suuttuu mulle jos mä tervehdin ensin ? Jos kassalla on pitkä jono tervehdin usein ensin kassaa että homma menisi nopeammin. Jumalauta niitä mulkaisuja : Vittuako sä siinä tervehdit, MÄ tervehdin ensin. ( eivätkä tervehdi sitten )
Eli kassoille on sanottu että pitää tervehtiä, eihän nuo wt-kassat sitä muuten tekis.
Kassa on kone, myyjä on ihminen. Mäkin ihmettelisin, jos moikkailisit konetta.
autismi
Vierailija kirjoitti:
On oikeasti todella järkyttävää, miten ihmiset käyttäytyvät. Olen asiakaspalvelussa töissä ja minua on mm. kaksi kertaa löyty. Kerran litsari, koska tuote oli loppunut ja ehdotin korvaavaa tuotetta. Kerran nyrkillä rintaan, koska kauppa oli mennyt kiinni enkä suostunut ottamaan asiakasta sisään. Sitten sitä huutoa ja henkistä väkivaltaa. Kuka tahansa saattaa yhtäkkiä muuttua ihmishirviöksi. Se on järkyttävää.
Eikö vartija puuttunut?
Asiakkaat tuo vaatteita pesulaan, vaatteet on herkkää materiaalia ja niissä on vaikeita tahroja, joten varoitan etukäteen, että nämä ei välttämättä lähde kemiallisessa pesussa. Vähättelyä, ehkä huutoa. Vaatteita tullaan hakemaan ja kerron että kaikkea ei saatu pois: hirveä huuto ja inttäminen mm. siitä että ei missään nimessä makseta mitään. Sitten pitää ottaa yhteyttä pomoon, jolle asiakas mahdollisesti huutaa tai ihan vaan haukkuu "tyttöä" eli minua. Pomo selittää asiakkaalle samat asiat kuin minä, asiakkaan käytöksestä riippuen hyvinkin töykeästi, koska maksu on työstä eikä tuloksesta. Asiallisesti käyttäytyvien ei tarvitse maksaa.
Totta se on , että jokaisen tulisi jossain vaiheessa kokeilla asiakaspalvelutyötä. Yllättävän rankkaa vaikkakin suurin osa ihmisistä on ihan mukavia!
Älytöntä käytöstä. Olen päinvastoin ystävällinen kassoille, vaikka oma elämä olisi päin persettä. Kaupassakäynti helpottaa joskus sekaisin olevaa elämää,kun edes siellä on mukavia ystävällisiä kassoja. Asiakaspalvelussa olisi kyllä yleensä parantamisen varaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi ymmärtää. Viime viikolla käytiin Gigantissa ja tosi mukava myyjä auttoi meitä. Sitten osastolle pölähti ihan siistin oloinen, keski-ikäinen nainen ja alkoi huutamaan toiselle myyjälle. Siis oikeasti huutamaan kovalla äänellä. Ilmeisesti halusi tarjouskoneen tarjoushintaan ja tarjous alkoi vasta seuraavana päivänä (ei voinut olla kuulematta:D). Myyjä yritti selittää, että tarjous alkaa vasta huomenna, mutta tämä mamma vaan raivoaa ja repi sitten tarjouslehden oikein dramaattisesti ja heitti silpun maahan ja marssi pois :'D SIIS MITÄÄÄH!!
Ja äsken joku viaton kassaneiti sai kuulla kunniansa ruokakaupassa kun taas ihan normaalin oloinen ihminen ripitti häntä, kun joku tuote oli loppu. Kassaneidin vikahan se on? Ja vaikka olisi, niin asiaahan ei voi esittää asiallisesti. :))
Mikä aikuisia ihmisiä vaivaa??
Tuon takia sääntö, että asiakas on aina oikeassa pitäisi muuttaa ja mainostaa teeveessä, että ASIAKAS SAATTAA OLLA VÄÄRÄSSÄKIN.
Mun äiti on just tollanen huutaja, heti ääni nousee, jos asiat ei mee niin kuin hän sen ajatteli. Ja sit toinen mitä tekee on sellainen, et mutisee ja valittaa ja tuhahtelee muka itsekseen, mutta kuitenkin niin kovalla äänellä, että lähellä olijat kuulevat... todella ärsyttävää ja huonoa käytöstä.
Itse olen ottanut tästä opiksi sen, että itse olen joka tilanteessa rauhallinen ja ystävällinen.... ja kappas, asiatkin yleensä selviävät hyvinkin nopeasti.
Olin pankissa työssä ja asiakkaakseni tuli dementoitunut vanha mies perheenjäsentensä kanssa.
Olin uusi kyseisessä tehtävässä ja jouduin varmistamaan pari asiaa muilta. Mies haukkui minua koko ajan, ilmoitti, ettei pankissa kukaan osaa mitään ja oli kammottavan ilkeä. He lähtivät hakemaan kotoa jotain paperia. Lähdin lounaalle ja toivoin, että joku muu ehtii hoitaa asian loppuun.
He eivät menneet muiden virkailijoiden luokse, vaan odottivat minua. Mies hyökkäsi jälleen kimppuuni sättien taukoamatta. Vaimo hymyili minulle myötätuntoisesti, mutta ei sanonut muistisairaalle mitään.
Mies ei onneksi ilkeillyt perheenjäsenilleen.
En itke oikeastaan koskaan, mutta kotimatkalla kävelin pimeässä illassa bussipysäkille ja itkin koko matkan miehen ilkeilyjä ja surin sitä, että minustakin voi tulla yhtä ilkeä ja muita inhottavasti kohteleva vanhus.
Mikä sun äitiäsi vaivaa? Ei tuo normaalia ole missään tapauksessa, vaikka olisi muka jotenkin "räväkkä" luonne.
Vierailija kirjoitti:
Mun äiti on just tollanen huutaja, heti ääni nousee, jos asiat ei mee niin kuin hän sen ajatteli. Ja sit toinen mitä tekee on sellainen, et mutisee ja valittaa ja tuhahtelee muka itsekseen, mutta kuitenkin niin kovalla äänellä, että lähellä olijat kuulevat... todella ärsyttävää ja huonoa käytöstä.
Itse olen ottanut tästä opiksi sen, että itse olen joka tilanteessa rauhallinen ja ystävällinen.... ja kappas, asiatkin yleensä selviävät hyvinkin nopeasti.
Mikä sun äitiäsi vaivaa? Ei tuo normaalia ole missään tapauksessa, vaikka olisi muka jotenkin "räväkkä" luonne.
Ei voi olla kaikki muumit laaksossa jos aikuinen ihminen raivoaa tuntemattomalle. Vielä niin että muut näkee.
Jep. Nää ressukat kuvittelevat näpäyttävänsä (viatonta) kassaa tms. mutta hehän tekevät vain itsestään pellen. Itsensä he todellakin nolaavat, näyttävät olevansa tyhmiä ja moukkia.
Olen töissä hammashoitolan ajanvarauksessa terveyskeskuksessa. Ei ole helppo paikka. Joillekkin ei kelpaa sitten mikään. Asiakkaat ihmettelevät jos eivät saa aikaa johonkin tiettyyn aikaan esim. keskiviikkoisin. Tai saisivat, mutta sitten meneekin heidän mielestään liian kauas se aika. Eivät oikein ymmärrä julkista terveydenhoitoa. Emme voi järjestää aikoja heidän työaikataulujensa mukaan. Ihan suoranaista huutoa en ole vielä saanut kuulla, mutta uhkailuja kyllä.
Kyllä kasvatti henkisesti kaupan kassalla työskentely :D Siis oikeasti. Ei siinä kaikki pärjäis. Ihmiset osaa olla niiiin ilkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Muuten, kaupan myyjän vinkki: huutamalla saatte vain pakolliset hyvitykset, reklamoimalla ystävällisesti saattaa tulla kahvipaketti tai suklaalevy kaupan päälle hyvityksenä. Huutajille annetaan vain se, mikä on lain edessä pakko.
Miehen siskot ovat äksyilijöitä. he ovat monesti ihmetelleet, miten minä saan parempia hyvityksiä kuin he. En minä mikään ammattivalittaja ole, mutta kerran pari vuodessa on tullut viallinen tuote ja siitä olen ilmoittanut. Onhan se valmistajankin etu tietää, jos tuotantolinjan pieni osa vaikkapa menee säilykepurkkiin. Eli ihan kirjallisestikin kun reklamoin ystävällisesti ja kerron asian perusteellisesti ja laitan kaikki tiedot mitä on, olen saanut tosi hyviä hyvityksiä, kaikki ei kuulemma saa.
Itse olen opiskelujen ohessa kaupan kassana, ja se ilkeily on kyllä todella rasittavaa. Etenkin vanhemmat ihmiset ilkeilevät nuoremmille todella usein, asenteella "etkö sä mistään mitään tiedä?".
Kaverini on myös kaupassa töissä ja eräskin asiakas oli kotimatkallaan pudottanut kauppakassim ja palasi kauppaan vaatimaan korvaavia tuotteita. Ihmiset koettaa vaatia korvauksia ja hyvityksiä nykyään ihan kaikesta.
Huutamisen lisäksi ihmettelen aina niitä ihmisiä, jotka rikkovat jotain, mutta eivät voi henkilökunnalle mainita. Tai kun kylmätuotteet jätetään lämpimään, kun en mä otakaan tätä maitoa mut en kyl viitsi viedä takasin.
Jep!! Kaupan alalla ja ravintolassa työskennelleenä tuntuu että kaikki on jo aikalailla nähty. Mulla on vielä aika korkea sietokyky, mutt pari kertaa olen joutunut itkua pidättelemään kassalla. On kyllä melko kauhea tilanne, kun jonoa on about kaupan toiseen päähän eikä vaan ole mahdollisuutta häipyä kesken.
No eihän tuo ole ollenkaan sama asia kuin tahallaan huutavat ja möykkäävät aikuiset.