Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puhuin hieman kärkevästi hoitajalle lapsen lääkäriaikaa varatessa - ls-ilmoitus?

Vierailija
25.04.2016 |

Olen itsekin sairaana ja kysyin yhden reseptin uusimisesta lapselle, joka on lievässä flunssassa. Ilmaisin itseäni hieman kärkevästi/äkäisesti puhelimessa, kun valitettavasti en olisi päässyt saatavilla olevana aikana menemään ja toivoin mieluummin reseptin uusintaa. Voiko tuosta nyt seurata lastensuojeluilmoitus. Kaduttaa kyllä - olisi vain pitänyt tehdä, kuten hoitaja ehdotti, vaikka se kuulostikin todella epäkäytännölliseltä. T. Itsekin kovassa flunssassa ja kuumeessa

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi

Vierailija
2/20 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasu tulee. Opettele käyttäytymään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka suurella todennäköisyydellä hoitaja myös kirjaa jotain ikävää minusta? :( Kun siis tässä on meillä erokriisikin ja ollaan sairaina. Jotenkin saa pelätä koko ajan.

Vierailija
4/20 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flunssan lisäksi taitaa vaivata realiteettitajun pettäminen. Miksi ajattelet, että siitä voisi seurata lastensuojeluilmoitus?

Vierailija
5/20 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasu tulee. Opettele käyttäytymään.

Voi ei. :( Pitäisköhän mun soittaa sinne sosiaalipuolelle valmiiksi ja selittää tilanne. En siis kiroillut tai nimitellyt tai mitään vastaavaa, vaan vetosin siihen, että kyseessä on pieni vaiva, johon reseptin uusiminen riittäisi, mutta rupesin siis hieman inttämään jne. :( Mies on muutenkin uhkaillut mua, että joudun mahdollisen eron myötä vaikeuksiin, joten nyt on ainakin todisteita mua vastaan (siis että olen "hankala" jne.). Ongelmana on myös se, että mun pitää tehdä tänään sairaana töitä, joten olisi pitänyt pyytää esimieheltä lupa lähteä eri aikaan kuin normaalisti.

Vierailija
6/20 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin. Ellet nyt sitten mennyt todella pahasti henkilökohtaisuuksiin.

Vierailija
7/20 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Flunssan lisäksi taitaa vaivata realiteettitajun pettäminen. Miksi ajattelet, että siitä voisi seurata lastensuojeluilmoitus?

Siis se, että joudun vahtimaan lasta samalla, kun teen etätöitä. :( Se kävi ilmi puhelun aikana. Plus kuulostin varmaan oudolta, kun mun ääni on tosi flunssainen ja käheä.

Vierailija
8/20 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, ei todellakaan.. :) Ellet uhkaillut hoitajaa tai sanonut vähintään ettet jaksa lapsiasi jos joudut vielä mökistä ulos poistumaan..

Vierailija
9/20 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja numero 2 vain provoaa sulle.

Vierailija
10/20 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mennyt henkilökohtaisuuksiin, en kiroillut tai korottanut juurikaan ääntäni. Selitin vain tilanteen hieman inttävään tapaan ja "hankala asiakas" -tyylisesti ja pyysin heitä joustamaan säännöistä hieman (=hankalaa käytöstä). Kiittelin kyllä lopuksi kuitenkin ja selitin vielä, miksi tilanne on hieman harmillinen, mutta ehkäpä se ei auttanut siinä vaiheessa enää. En tajua, miksi olin niin äkäinen - ehkä siksi, kun sinne vastaanotolle meno kesken työpäivän olisi ollut hankalaa (siihen olisi mennyt kokonaisuudessaan yli tunti ja olisi pitänyt alkaa pyydellä lupaa ja kun töissä on vähän väliä yt:t, niin pitää jaksaa ja venyä, joten en halua siellä lusmuilijan mainetta).

Vierailija
11/20 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh, älä nyt pelkää. Ei tuosta mitään lasua tehdä :) Rauhoitu. Tsemppiä sinne! Ja lisään nyt vielä että jos jostain kumman syystä lasu tehtäisiin, ei se olisi mikään maailmanloppu eikä todellakaan johtaisi mihinkään sen kummempaan. Kurjaa, että lastensuojelu on niin monelle vanhemmalle mörkö jota pitää henkensä edestä pelätä.

Vierailija
12/20 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, ei todellakaan.. :) Ellet uhkaillut hoitajaa tai sanonut vähintään ettet jaksa lapsiasi jos joudut vielä mökistä ulos poistumaan..

Sanoin vain, että mulla on hieman kuumetta ja kotona pystyy olemaan (ja tekemään töitä) kipeänäkin, mutta bussilla/kävellen meno terveyskeskukseen olisi saanut minut aika huonokuntoiseksi. Lapsi ei edes ole yhtä kipeä kuin minä, vaan hän on pirteä ja kevyessä flunssassa, mutta silti liian flunssainen päiväkotiin, kun kuumeisen päivän jälkeen pitää olla yksi kuumeeton päiväkin jne.

Vierailija
13/20 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, ihan provoahan tämä olikin.

Vierailija
14/20 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuule, jos tuollaisesta tehtäisiin aina ilmoitus, niin ei täällä olisi yhtäkään lasta josta ei olisi joskus tehty ilmoitusta. Relaa.

Vierailija
15/20 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah, "mies ei anna mun erota" -provoaja keksi uuden juonenkäänteen tarinaansa!

Vierailija
16/20 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jokaisesta lapsi mukana asioivasta hankalasta tai "hankakasta" asiakkaasta tehtäisiin lasu, eihän tässä maassa muita olisikaan kuin sossun asiakkaita :D

Vierailija
17/20 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai, ihan provoahan tämä olikin.

Millä perusteella olisi provo? En voi mitään, että moinen juttu jäi vaivaamaan. Olen liian tunnontarkka varmaan ja haluaisin käyttäytyä aina fiksusti ja ymmärtäväisen myötämielisesti, mutta nyt meni homma siltä osin pieleen. :(

Vierailija
18/20 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mennyt henkilökohtaisuuksiin, en kiroillut tai korottanut juurikaan ääntäni. Selitin vain tilanteen hieman inttävään tapaan ja "hankala asiakas" -tyylisesti ja pyysin heitä joustamaan säännöistä hieman (=hankalaa käytöstä). Kiittelin kyllä lopuksi kuitenkin ja selitin vielä, miksi tilanne on hieman harmillinen, mutta ehkäpä se ei auttanut siinä vaiheessa enää. En tajua, miksi olin niin äkäinen - ehkä siksi, kun sinne vastaanotolle meno kesken työpäivän olisi ollut hankalaa (siihen olisi mennyt kokonaisuudessaan yli tunti ja olisi pitänyt alkaa pyydellä lupaa ja kun töissä on vähän väliä yt:t, niin pitää jaksaa ja venyä, joten en halua siellä lusmuilijan mainetta).

Oletko jotenkin yksinkertainen vai miten kuvittelet että lastensuojelulle kuuluisi se että joku äiti sanoo jollekin virkailijalle tiukkaan sävyyn jotakin. En voi ymmärtää miten pienessä mielessä voi edes käydä tollanen. Ehkä tarvitsisit tosiaan itsekin lepoa. Ei taida oikeen ajatus kulkea.

Vierailija
19/20 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi nyt yhen kerran. Sossulalla ei riittäisi rahkeet mihinkään, jos tuollaisesta pitäisi lasut tehdä. Mitä ne edes asiassa tutkisi? "Nyt selvitetään sitten juurta jaksain vahingoititko lapsesi fyysistä ja henkistä kehitystä, kun kiukuttelit puhelimessa hoitajalle!"

Vierailija
20/20 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voi nyt yhen kerran. Sossulalla ei riittäisi rahkeet mihinkään, jos tuollaisesta pitäisi lasut tehdä. Mitä ne edes asiassa tutkisi? "Nyt selvitetään sitten juurta jaksain vahingoititko lapsesi fyysistä ja henkistä kehitystä, kun kiukuttelit puhelimessa hoitajalle!"

Noin se kyllä varmasti menee. Tuli vain mieleeni, jospa kuulostin liian kiivaalta ja jos se, että tekee etätöitä lapsi vierellään, on jollain mittapuulla "heitteillejättö", kun siis ei pysty leikittämään lasta koko ajan, vaan lapsi leikkii siinä vieressä ja tulee toki luokseni välillä ja toki minä välillä juttelen hänelle. Yleensä olen viimeiseen asti vältellyt etätöitä lapsen ollessa kotona, mutta lapsen sairastuessa joskus tilapäisesti ja lievemmin on täytynyt tehdä niin (toki kovin sairaan tai pienemmän lapsen kanssa otan töistä kokonaan vapaata). Voi olla, että stressaan kieltämättä vain liikaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kuusi