Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitääkö tässä nyt lapsettoman luopua elokuun lomastakin?

Vierailija
25.04.2016 |

En ole vuosiin edes toivonut lomaa kesä- tai heinäkuulle, vaan aina elokuulle ja olen sen lähes poikkeuksetta saanutkin. Nyt sitten kahdella työkaverilla on ekaluokan aloittavia lapsia, joten kumpikin haluaa osan lomastaan ehdottomasti elokuulle. Minulle jäisi siis joko toukokuu (ei kiitos) tai elokuun lopusta alkaen. Tai viikko kesäkuussa, viikko heinäkuussa ja loput syksyllä. Ärsyttää jo valmiiksi. Tai no, pomo onneksi varmaan antaa minulle edelleen elokuun, mutta työkaverit kiristelevät jo valmiiksi hampaitaan.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ainakaan suunnittele omia lomiani touko- tai syyskuulle vain siksi, ettei minulla ole lapsia. Haluan pitää lomani KESÄLLÄ.

Pidä vain pääsi, Ap. Muiden lapset eivät ole sinun ongelmasi.

Vierailija
42/46 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella toivon että joudut pitämään kesälomasi toukokuussa tai kesäkuussa, juuri sen takia kun lapsiperheessä ekalle luokalle meno on hurjaa aikaa. Toivon todella että pomosi laittaa sinut kiireisesti koko kesälle töihin, et sä lapseton lomia tarvi, kun sä voit tehdä töitä! :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Nyt ei taida olla kyse siitä, kenellä on lapsia ja kellä ei, vaan että olet joka vuosi saanut pitää loman paitsi tiettynä ajankohtana, myös haluamanasi ajankohtana. Nyt kun tuohon ajankohtaan on muuta tunkua, on ihan kohtuullista että sinä joudut joustamaan.

Voinhan minä joustaa, nimittäin lomailla kesä- tai heinäkuussakin.

Ai pahus, nythän vasta tajusin kupletin juonen, sori! Ne muut joutuvat sitten valitsemaan joko tai, eikä nyppimään rusinat pullasta sinun saadessa jämät.

Vierailija
44/46 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä noista lomista saa joskus aikamoista vääntöä.

Mulle kävi aikoinaan niin, että aikani joustin ja joustin, kun työkavereilla oli kouluikäisiä lapsia. Tein töitä joulupyhien ympäristöt, pidin talvilomani muulloin, kuin koulun hiihtolomaviikolla jne. Mun mielestä se oli ihan luontevaa.

Mutta arvatkaas, kuinka kävi siinä vaiheessa, kun oma lapsi oli ekalla luokalla ja tuli hiihtoloman aika. Työkaveri halusi ehdottomasti juuri sen viikon lomaa, koska hänen ammattikorkeakoulussa opiskelevalla lapsellaan on silloin lomaa. Olivat siis menossa koko perhe Tallinnaan ja jos matka olisi ollut joskus muulloin, tuo "lapsi" ei sitten olisi päässyt mukaan eikä sillä olis ollu sitten mahdollisuutta matkustaa Tallinnaan koko talven aikana (kun ilman isää ja äitiä ei nääs pärjää)!!! Noh, paremmin se mun ekaluokkalainen toki pärjäis sitten sen viikon yksin :-) Järjestin sitten ekaluokkalaisen mummolaan hiihtoloman ajaksi ja otin oman talvilomani sitten myöhemmin (ja anoin lapselle koulusta vapaata samaksi ajaksi, jotta päästiin yhteiseen reissuun). Ja mitä tekee työkaveri: ilmoittaa kaksi päivää ennen koulun hiihtolomaa, että "voit sä ottaa sen ens viikon lomaa, kun ei se meidän Matti nyt haluakaan lähteä meidän kanssa, kun sillä on nyt tyttöystävä" :-D Juu, en vaihtanut enää.

Vierailija
45/46 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää ei voi pitää paikkaansa, jos nyt vasta lomista vingutaan. Tiesitkö ap että tässä vaiheessa niiden mammojen on jo täytynyt ilmoittaa lomajaksonsa päiväkotiin?

Mitä sillä on väliä? Meillä ainakin resursseista tuli vasta tämän kuun alussa pyyntö antaa lomaTOIVEET ja ne on luvattu julkaista viimeistään pe 29.4. Meitä on päälle 100 työntekijää ja varmasti monellakin on päiväkoti-ikäisiä lapsia mutta lomista vingutaan just nyt ja varmasti vielä enemmän sitten perjantaina kun ne julkaistaan. Mä oon lapsettomana aina joustanut, kunhan olen saanut pitää lomat heinä-syyskuun aikana. Nyt omat häät osuu elokuun alkuun ja mulle luvattiin loma silloin että sain varata häämatkan. Tiedän et muita *ituttaa koska mulle tehtiin lupaus jo viimevuoden puolella mutta ekaa kertaa tahdoin loman tietylle ajalle niin olen itse tyytyväinen. Lapsia en aio hankkia jatkossakaan joten tulevina kesinä olen varmasti taas se joustaja.

Vierailija
46/46 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulle käy loma-ajankohdaksi ihan mikä vaan yhtäjaksoinen ajankohta kesä-heinä-elokuussa, niin olet mielestäni riittävän joustava. Kerro tämä esimiehellesi ja sano että hoitaa homman kuntoon kohdaltasi. Mitä sinä lähdet siitä riitelemään kenenkään kanssa.

Sitä paitsi koulunaloitukseen riittää hyvin 2-3 päivää, ei siihen tarvita viikkoa tai kahta. Tiedän kun itselläni on kaksi koululaista.