Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö tässä nyt lapsettoman luopua elokuun lomastakin?

Vierailija
25.04.2016 |

En ole vuosiin edes toivonut lomaa kesä- tai heinäkuulle, vaan aina elokuulle ja olen sen lähes poikkeuksetta saanutkin. Nyt sitten kahdella työkaverilla on ekaluokan aloittavia lapsia, joten kumpikin haluaa osan lomastaan ehdottomasti elokuulle. Minulle jäisi siis joko toukokuu (ei kiitos) tai elokuun lopusta alkaen. Tai viikko kesäkuussa, viikko heinäkuussa ja loput syksyllä. Ärsyttää jo valmiiksi. Tai no, pomo onneksi varmaan antaa minulle edelleen elokuun, mutta työkaverit kiristelevät jo valmiiksi hampaitaan.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitat tietenkin, että sinulle käy kesäkuu, heinäkuu tai elokuu. Mikseivät nuo elokuuksi lomansa haluavat pidä sitten koko lomaansa elokuussa?

Vierailija
2/46 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teillä ei kierrätetä lomia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Nyt ei taida olla kyse siitä, kenellä on lapsia ja kellä ei, vaan että olet joka vuosi saanut pitää loman paitsi tiettynä ajankohtana, myös haluamanasi ajankohtana. Nyt kun tuohon ajankohtaan on muuta tunkua, on ihan kohtuullista että sinä joudut joustamaan.

Vierailija
4/46 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmoitat tietenkin, että sinulle käy kesäkuu, heinäkuu tai elokuu. Mikseivät nuo elokuuksi lomansa haluavat pidä sitten koko lomaansa elokuussa?

Kun pitää ehtiä viettää lomaa lasten kanssa, kuulemma. Ja minä olen hirveä ihminen, kun haluan lomani yhtenä pätkänä kesäaikana. Meillä ei siis pistetä lomia touko- tai syyskuulle, jos ei erikseen pyydetä.

Vierailija
5/46 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi teillä ei kierrätetä lomia?

Ne on saatu tähän asti sovittua toiveiden mukaan ilman riitoja.

Vierailija
6/46 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Nyt ei taida olla kyse siitä, kenellä on lapsia ja kellä ei, vaan että olet joka vuosi saanut pitää loman paitsi tiettynä ajankohtana, myös haluamanasi ajankohtana. Nyt kun tuohon ajankohtaan on muuta tunkua, on ihan kohtuullista että sinä joudut joustamaan.

Voinhan minä joustaa, nimittäin lomailla kesä- tai heinäkuussakin.

Vierailija
7/46 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinä et voi vaihteeksi joustaa? Ilmeisesti muut ovat teidän työpaikalla joutuneet joustamaan, koska SINÄ haluat lomasi ehdottomasti elokuussa.

Vierailija
8/46 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä anna periksi! Sanot, ettei sinulle sovi muu kuin elokuu.

Vierailija
9/46 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ongelmaa tuossa nyt on? Sinun toiveesi on yhtämittainen loma kesä, heinä tai elokuussa. Aika paljon on pelivaraa ja joustoa tuossa. Pomo sitten sovittelee niin, että toiveet toteutuu mahdollisimman hyvin kaikilla.

Vierailija
10/46 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinä et voi vaihteeksi joustaa? Ilmeisesti muut ovat teidän työpaikalla joutuneet joustamaan, koska SINÄ haluat lomasi ehdottomasti elokuussa.

Kuten sanottu, voin joustaa ja lomailla ihan yhtä hyvin kesä- tai heinäkuussakin, kunhan en joudu pitämään lomaani pätkissä tai noiden kolmen kesäkuukauden ulkopuolella. Olen pyytänyt loman yleensä elokuuksi, koska ne pienten lasten vanhemmat ovat halunneet kesä- tai erityisesti heinäkuun.

Vierailija
11/46 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ongelmaa tuossa nyt on? Sinun toiveesi on yhtämittainen loma kesä, heinä tai elokuussa. Aika paljon on pelivaraa ja joustoa tuossa. Pomo sitten sovittelee niin, että toiveet toteutuu mahdollisimman hyvin kaikilla.

Ongelma on se, että laitan omat tarpeeni pienten lapsiraukkojen edelle.

Vierailija
12/46 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet vuosia saanut pitää lomasi haluamassasi elokuussa ja nyt et voi yhtenä kesänä luopua siitä?

Suosittelen tästä eteenpäin teille lomien kierrättämistä niin loppuu kyräilyt

Vierailija
13/46 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä olet tähän mennessä sanonut pomollesi lomatoiveitasi koskien?

Vierailija
14/46 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole vuosiin edes toivonut lomaa kesä- tai heinäkuulle, vaan aina elokuulle ja olen sen lähes poikkeuksetta saanutkin. Nyt sitten kahdella työkaverilla on ekaluokan aloittavia lapsia, joten kumpikin haluaa osan lomastaan ehdottomasti elokuulle. Minulle jäisi siis joko toukokuu (ei kiitos) tai elokuun lopusta alkaen. Tai viikko kesäkuussa, viikko heinäkuussa ja loput syksyllä. Ärsyttää jo valmiiksi. Tai no, pomo onneksi varmaan antaa minulle edelleen elokuun, mutta työkaverit kiristelevät jo valmiiksi hampaitaan.

Ehkäpä sinun olisi aika rueta vaatimaan kesälomaasi kesä-, heinäkuulle.

Fiksuinta olisi vuosiksi eteenpäin laadittu lomakierto lista jossa kaikki vuorollaan saisivat myös näitä kesä- ja heinäkuun ajankohtia.

Ei se että on lapseton ole mikään peruste tyrkkiä syrjään halutuimmilta lomajaksoilta.

Vierailija
15/46 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loma on ennenkaikkea työstä palautumista varten, joten tottakai sinun tarpeesi menevät jonkun työkaverin lasten tarpeiden edelle, sinähän siellä töissä olet. Elokuuksi loman haluavat pitävät lomansa elokuussa ja sinä sitten vuorostasi joustat ja pidät silloin heinäkuussa tai kesäkuussa.

Itse en kyllä ymmärrä, miksei teillä on kiertävää systeemiä, jos kerran sinäkin olisit joskus kaivannut heinäkuuksi tai kesäkuuksi lomaa. Ehdota, että otatte tuon kiertävän systeemin käyttöön, jotta lomat jakautuvat tasapuolisesti kaikille. Luonnollisesti vuoroja saa vaihtaa halutessaan keskenään.

Vierailija
16/46 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä olet tähän mennessä sanonut pomollesi lomatoiveitasi koskien?

Että pitäisin mieluiten vanhaan tapaan sen elokuun, mutta kelpuutan minkä tahansa yhtenäisen neljä viikkoa kesä-heinä-elokuun aikana. Mielestäni siis hyvin joustavasti, mutta sekään ei näköjään arvon rouville riitä.

Vierailija
17/46 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loma on ennenkaikkea työstä palautumista varten, joten tottakai sinun tarpeesi menevät jonkun työkaverin lasten tarpeiden edelle, sinähän siellä töissä olet. Elokuuksi loman haluavat pitävät lomansa elokuussa ja sinä sitten vuorostasi joustat ja pidät silloin heinäkuussa tai kesäkuussa.

Itse en kyllä ymmärrä, miksei teillä on kiertävää systeemiä, jos kerran sinäkin olisit joskus kaivannut heinäkuuksi tai kesäkuuksi lomaa. Ehdota, että otatte tuon kiertävän systeemin käyttöön, jotta lomat jakautuvat tasapuolisesti kaikille. Luonnollisesti vuoroja saa vaihtaa halutessaan keskenään.

Vähän kyllä tuntuu, että jos tätä vinkumista vielä kauan jatkuu, niin ensi kesänä meillä on kiertävä lista :D

Vierailija
18/46 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomakausi on touko-syyskuu ja pomo päättää milloin työntekijät ovat lomalla. Miksi et ehdota kiertävää lomasysteemiä, joka on suurimmassa osassa jo käytössä. Miksi ihmeessä haluat aina lomailla elokuussa?

Vierailija
19/46 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää ei voi pitää paikkaansa, jos nyt vasta lomista vingutaan. Tiesitkö ap että tässä vaiheessa niiden mammojen on jo täytynyt ilmoittaa lomajaksonsa päiväkotiin?

Vierailija
20/46 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää ei voi pitää paikkaansa, jos nyt vasta lomista vingutaan. Tiesitkö ap että tässä vaiheessa niiden mammojen on jo täytynyt ilmoittaa lomajaksonsa päiväkotiin?

Päiväkotien toiminnasta minulla ei ole aavistustakaan, mutta pomo kertoo lopulliset loma-ajat tällä viikolla. Toiveet kerrottiin viime viikolla ja silloin tämä alkoi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yksi