Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lokamasujen oirepino, rv ja kuulumiset

22.02.2006 |

Huomenta.

Oireista 7+3:

Vähäistä rinta-aristusta. menkkamaista polttelua alavatsalla, kahvi etoo.

Kuulumiset:

Ultrassa on käyty. Ensin 6+1, jolloin näkyi sp, rp, sikiö ja mahdollinen syke. Kontrolliultra oli maanantaina, jolloin syke näkyi selvästi, lasketuksi ajaksi annettiin 10.10. Viikon takaisessa ultrassa näkyi, että ensin oli kaksoset tuloillaan, mutta toinen lopetti kasvun. Etomista oli heti kiinnittymisestä asti, aavistelinkin, että 2 voisi olla, sitten oireet katosivat, ja säikähdin, siksi varhainen ensiultra. Katosivat varmaan toisen kasvunpysähdyksen takia. Myöhemmin oireita alkoi palautua.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa kaikille uusille! Meitähän alkaa olemaan kohta iso pino!!

Oireista:

Mulla kans etovaa oloa on pitkin päivää, ja iltaisin se vaan pahenee.. Pitää koko ajan olla napsimassa jotain suuhun ja tuntuu, että se näkyy nyt jo vyötäröllä. Väsymystä on myös ilmasssa ja jonkun verran pieniä vihlaisuja masulla. Rinnat on kans turvonneet pikkasen, mutta vanhoilla liiveillä mennään edelleen :o)

Oletteko muuten alkaneet syömään mitään vitamiinilisiä? Eikös sitä pitänyt raskaana/imettäessä syödä maaliskuun loppuun asti d-vitamiinilisää? En vaan yhtään muista, että paljonko se olikaan?? Olen itse syönyt nyt multivitamiineja, mutta ei ne ainakaan oloa ole pahemmin kohentaneet.

Nyt leikkimään esikoisen kanssa :o)

Goblin rv 6+3

Vierailija
22/34 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerkeäähän sitä tännekkin lueskelemaan muiden kuulumisia! =) Vieraita ja lasten kuskailua päivä täynnä taas tänään ollut.

Oireista:Kamala väsymys, rinnat arat, turvotus mahassa, kokoaikainen nälkä, kuvottava olo, selkä kipuja, seksi ei kiinnosta, ihmeellisiä mielihaluja(ei ole aiemmin ollut)... Siinä taisi olla päällimmäiset tunnot!! Muuten menee ihan mukavasti! =)

Neuvolaan en ole vielä soitellutkaan ehkä kuukauden päästä sitten ja ultra täällä taitaa olla vasta puolessa välissä raskautta. En ole kolmella muullakaan muissa ultrissa käynyt, kun tuossa puolen välin. Toisaalta tekisi mieli mennä yksityiselle, mutta toisaalta taas... En tiedä!! Kummastuttaa kyllä että täällä päin suomea ilmeisesti säästetään, kun ei edes np-ultraa järjestetä.

Jaaha, on se vaan lähdettävä ruoan laittoon minunkin! Hyviä vointeja kaikille!

neljäs rv5+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvottaa kovasti, kahvi ei maistu. Rinnat arat, alaselkää juilii, turvottaa. Siinäpä ne. Kaikki legendaarisia.

Lupicaia: En ole elokuinen, mutta syyskuinen. Tyttö siis 9/05, joten pikauusija minäkin.

Caby 6+4

Vierailija
24/34 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ehkä täysin erinlainen tunnelma, kuin muilla tässä pinossa, mutta eiköhän se tästä ajan myötä samaan suuntaan muutu.

Elikäs, meille on ilmeisesti tulossa täysi yllätysvauva (pillereitä olen syönyt, mutta raskaustesti näyttää plussaa).

Tätä on nyt pari päivää itketty ja naurettukin, ja pikkuhiljaa alkaa tajuamaan, että raskaus on totta.

Meillä on ennestään 3 lasta, kaikki alle kouluikäisiä ja lapsiluku piti olla täys. Mies jopa ensireaktiona ehdotti aborttia, mutta on tässä parin päivän keskustelujen jälkeen hänkin tullut siihen tulokseen, että ehkä meidän perheeseen sitten vielä yksi mahtuu.

Aikaisimmista raskauksista tuttua onnen tunnetta en ole silti itsestäni vielä löytänyt, mutta jospa se ajan kanssa...

Laskettu mulla on näillä näkymin 21.10. eli hyvin alussa vasta kaikki on, mitä vain voi tapahtua.

Toivottavasti kukaan tuttu ei pongaa minua täältä, tarkoitus on pitää tämä juttu minun ja miehen välisenä mahdollisimman pitkään ;)

Oireita ei oikeestaan ole ollut. Hieman aamuisin etoo ja rinnat on olleet kyllä kipeät. Minulla on kaikki 3 edellistä raskautta olleet todella erilaisia yhden ollessa tosi vaikea, yhden erityisen helppo ja yksi sitä väliltä. Aika näyttää, mitä tästä tulee.

Vierailija
25/34 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etova olo tulee aina aamupäivästä ja sitten iltapäivästä, keskipäivän voin oikein mainioisti kun nukun päiväunia ;) eli väsyttääkin vietävästi kokoajan. Rinnat ovat kipeät ja kasvaneet jo kaksi kokoa tässä parin viikon aikana (että näin meillä) ja tietty vatsa aivan turvoksissa. Ruoka maistuu ja tulee syötyä aika paljonkin päivän aikana, yritän kuitenkin syödä enemmän marjoja ja muita terveellisiä juttuja. Tiuhaan jääkaapin aukomiseen vaikuttaa myös se, että lopetin tupakoinnin kun selvisi että olen raskaana joten ruoka on näemmä tupakan korvikkeena, parempi näin :) Seksi ei kiinnosta minullakaan pätkääkään ja todella ihanaa että mies ymmärtää sen. Onpa todella " mukava" kuulla että muillakin pariskunnilla on hieman viileämpää tuolla makkarin puolella :)

Raskaus viikkoja on tänään tasan 7 ja olenkin soittanut jo neuvolaan ja varannut itselleni ensimmäisen neuvola ajan joka on 13pv :)

Tervetuloa kaikille uusille jäsenille!

T:opokas, esikoinen 12/04 ja uppis rv7

Vierailija
26/34 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole kirjoitellut hetkeen, mutta kuulumisia olen pikaisesti käynyt lukemassa. Nyt kun on 3 päivää lomaa, niin ehkä tässä ehtisi vähän edes kirjoitella.

Aamusta iltaan tuntuu tätä pahaa oloa riittävän. Varsinkin, jollei parin tunnin välein muista joitain syödä. Tällä kertaa himona on ruisleipä ja appelsiinit ;) Tänään juuri mietin, että aiemmin oli näin kamala pahoinvointi, kun odotin keskimmäistä. Että jospa tästäkin siis olisi tyttö tulossa. Sitten olisikin tasaparit! No, kunhan siellä edes se vauva olisi...

Viikko sitten maanantaina siis oli eka ultra, jossa tyyliin todettiin, että raskaus on kohdunsisäinen eikä muuta. Laite oli sen verran huono, ettei tarkempaa osanneet sanoa. Onneksi ensi maanantaina on uusi aika, ja silloin pitäisi jo näkyä enemmän.

Lisävitamiineja en ole syönyt lainkaan. Jotenkin ajattelen, että mieluummin syön ne ruuassa kuin pillereinä ja ihan hyvin on tainneet tähänkin asti riittää.

Ja meillä taas on niin päin, että minä haluaisin tuolla sängyssä touhuilla enemmänkin, mutta miestä ei huvita. Kait se johtuu noista syksyn tuulimuna- ja keskenmenojutuista, että pelkää kait jotenkin satuttavan tai jotain. Vaikka olen miten yrittäny selittää, ettei siitä vauvalle mitään aiheudu. No.. Ehkä sen ultran jälkeen sitten.. Neuvolan voisi varmaan jo sitten varata, kun ensin näkee, että kaikki on ok!

Mutta nyt täytyy mennä ottaan pullia uunista, etteivät pala sinne, kun mies on suurella vaivalla niitä leiponut ison kasan ja minä lupasin ne paistaa!

Tuike + rv 7+2

Vierailija
27/34 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..mikäli tältä lätkähumulta omia ajatuksiani kuulen....Huoh.....

Oireita: rintoja aristaa ja epämääräisen huono olo, sekä JÄRJETTÖMÄT ilmavaivat. Oli meinaan miltei tuskallista maata kosmetologilla täydellisessä kasvohoidossa, kun pieretti koko ajan ihan kamalasti. Noloa! ja maha on ku ilmapallo, vaikka olen vasta 6+0(tod.näk.) Pelottaa oikeen, millasiin mittoihin tässä vielä paisutaan. Lähtöpaino on 5-6kg vähemmän ku esikoisesta mutta mulla on taipumus kerätä nesteitä ja turvotusta ilman kilojakin. Toivottavasti masussa köllöttää vain yksi ylläri, kaksosissa olis ehkä pikkiriikkisen liikaa.

Nyt taidan poistua tästä tv:n vierestä, en kestä enää tätä huutoa vaikka lätkää tykkään katsoa....

liini-kukka ja ötö 6+0

Vierailija
28/34 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan!

Täällä yksi uusi lokamasu ilmoittautuu. Testin tein jo tuossa muutamia viikkoja sitten, mutta olen vain sulatellut asiaa ja ihmetellyt muuttunutta tilannetta. Olen 27-vuotias esikoisen odottaja. Raskauden kyllä nyt jo huomaa siitä, että väsymys on valtava! En voinut kuvitellakaan, että se voi olla tällaista: menen viimeistään yhdeksältä nukkumaan, sen lisäksi päiväunet ja raahaudun jotenkuten töistä aina pois. Pahoinvointia ei ainakaan vielä ole, joten toivon todella, ettei sitä tähän vielä tule. Jatkuva nälkä myös hieman ärsyttää: ei viitsisi koko ajan miettiä syömistä. Jos taas ei syö, tulee epämiellyttävä olo. Kuulostaa varmaan tutulta suuresta osasta teistä!

Espree 6+2

Vierailija
29/34 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos uusia paljonkin tullut niin meidän yhteisöstä :)

saa liittyä :)

http://groups.yahoo.com/group/lokakuiset-06/

Vierailija
30/34 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys kaikille tasapuolisesti! Tänään tosiaan tuli plussaa... Rv noin 6+3. Tämä on onnistuessaan esikoiseni, mutta toinen raskauteni. Edellinen raskaus päättyi huonosti, toivotaan tämän kohdalla iloisempia tulevaisuuden näkymiä. Olo on ollut pirteä, joskin hieman flunssainen. Rinnat on välillä enemmän, välillä vähemmän arat. Vielä ei kuvottelekaan, edellisessä oli ihan jatkuva kuvottava olo. Hyvillä mielillä ollaan, tietysti edellisen kerran epäonnen jälkeen ei ihan samalla tavalla osaa vielä riemuita. Positiivisesti (sanan varsinaisessa merkityksessä;-) mennään etiäpäin. Laskettu aika olisi joskus ihan lokakuun lopulla, siinä rajoilla että meneeköhän marraskuun puolelle...

Vierailija
31/34 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai mahtaisikohan tuo vielä olla 5+3??? Ei nyt ole kalenterikaan vieressä:-D Taitaa ainaskin laskupäähän vaikuttaa tuo " kantamus" ...Eli eikö sieltä nyt tulekaan sitten se Nobel-voittaja...Hitsi!

Vierailija
32/34 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kovin huolissani, kun ei ollut oireen oiretta... Nyt en ole kyennyt edes palstailemaan kun on kokopäivän kestävää huonovointisuutta, pyörryttää, kuvottaa ja kaikkea siltäväliltä, aamusta iltaan ja varmaan yölläkin.

Töissä en jaksaisi yhtään hymyillä asiakkaille ja olen kuulema aivan kalpeakin :( Taaperon kanssa on rankkaa, kun niin kovin väsyttääkin!

Mutta en valita :) Ultra on ensiviikolla ja sitten toivottavasti näen pikkuisemme.

RV 7+ tai 8+

Vierailija
33/34 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole ollut mitään oireita vielä, esikoisesta tuli rinnat kipeiksi mutta ei muuta...

Ihmetyttää kun monet on ollut jo joko neuvolassa tai ultrassa, mulla eka neuvola vasta maaliskuun lopussa ja eka lääkäri huhtikuun alussa... Ihmetyttää kun menee noin pitkälle...

Eli nyt on rv 7+5, la on 13.10 (perjantai päivä vielä :))

Hyviä vointeja loka mammat...

Yritän tapella flunssaa vastaan teen kera :)

Vierailija
34/34 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen vasta tosi alussa, rv 5+1, arvelisin. Mulla ei kummempia oireita, rinnat tosin on kipeämmät kuin ikinä. Ilmavaivoja on ja mielialanvaihteluja. Väsymykseltä olen toistaiseksi säästynyt, pelkään ihan hirveästi että tulee sellainenkin vaihe vielä tässä.

Mites muuten nää oireet on geeneissä? Äitini sanoi että hänellä on ollut tosi helpot raskaudet, ei pahoinvointia eikä mitään. Samoin synnytykset ollu helpot. Meillä molemmilla on ihan olemattomat menkkakivut että se ainakin kulkee suvussa. Muita sukurasitteita toki on senkin edestä :)