Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mielipiteesi häämenusta

Vierailija
24.04.2016 |

Häissämme on pöytiintarjoilu, harkitsemme alla olevia menuita. Mielipiteitä olisi mukava kuulla. Häämme järjestetään syksyllä. Suluissa kasvisvaihtoehto.

Alkumaljana kuohuviinilasissa tarjottava passionhedelmä-mojito.

Alkuruoka kinkkuquiche yrttisalaatilla (sieniquiche yrttisalaatilla)
Kaato valkoviiniä

Toisena alkuruokana kurpitsakeitto

Pääruoka paahdettu siika kantarellirisotolla tai marmorihärkä juurespyreellä ja punaviinikastikkeella (hunajassa marinoitua tofua sadonkorjuuvihanneksilla)
Kaato punaviiniä

Hääkakkua ei ole, vaan sen korvaa jälkiruokana tarjoiltava marjatartaletti
Jälkiruokaviini

Lisäksi

Petit fours
Kahvi/tee
Avec

Alkujuomasta on alkoholiton vaihtoehto, pöydissä on tarjolla kivennäisvettä. Vieraat voivat pyytää myös muuta alkoholitonta juotavaa.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos yhdellä sadasta vieraasta sattuu olemaan valtavia ruokarajoitteita yhdellä kertaa, niin tuokoot sit saakeli omat eväät.

Tai jättäköön koko bileet väliin, niin kuin minä tekisin jos järjestäjä ei piittaisi huolehtia minullekin syötävää.

Vierailija
22/36 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkkäriruoka tai karvakäsien pizza voittaa 100-0 ap:n tarjottavat. Nälkä tulisi noissa häissä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kasvissyöjänä juurikaan välitä tofusta (eikä moni muukaan tuntemani kasvissyöjä). Olisin kuitenkin iloinen, että minulle ylipäänsä on ruokaa ja kurpitsakeitto kuulostaa ihanalta! Olen myös ollut häissä, jossa ainoa lihaton ruoka oli vihersalaatti ja silloin meinasi itku kyllä päästä, sillä häät olivat "korvessa" ja niissä oli tarkoitus yöpyä. Olin aivan nuori silloin ja morsiamen oma siskokin oli kasvissyöjä, joten tuli hieman yllätyksenä se menu.

Vierailija
24/36 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuten hyvä ja kivat kasvisvaihtoehdotkin, mutta toi jälkkäri on vähän tylsä, eikä mielestäni sovi hääateriaan saati korvaamaan hääkakkua. 

Mietimme, valitako hääkakku vai jälkiruoka. Päädyimme jälkiruokaan, koska erilliset jälkiruuat ovat kauniimpia kuin hääkakku, joka muuttuu sotkuiseksi leikkaamisen jälkeen. Lisäksi halusimme, että kaikki ruuat tarjoiltaisiin pöytään. Marjatartaletti on minun eli morsiamen lempileivos, siksi jälkiruoka on sen innoittamana :) Sulhanen taas rakastaa suklaata, siksi petit fours lopuksi.

Vierailija
25/36 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan ihana menu, olisin onnesta soikeana vieraana tuota pöydässä lukiessa. :)

Ja lähtisin sopivasti ähkyssä.

Vierailija
26/36 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en kasvissyöjänä juurikaan välitä tofusta (eikä moni muukaan tuntemani kasvissyöjä). Olisin kuitenkin iloinen, että minulle ylipäänsä on ruokaa ja kurpitsakeitto kuulostaa ihanalta! Olen myös ollut häissä, jossa ainoa lihaton ruoka oli vihersalaatti ja silloin meinasi itku kyllä päästä, sillä häät olivat "korvessa" ja niissä oli tarkoitus yöpyä. Olin aivan nuori silloin ja morsiamen oma siskokin oli kasvissyöjä, joten tuli hieman yllätyksenä se menu.

Emme paljon itse tee kasvisruokia, mutta kun teemme niin suosimme tofua/papuja/quornia. Quornia en ole parempien ravintoloiden listoilla nähnyt. Millaisista proteiinipitoisista kasvisruuista pidät? Olen kuvitellut, että suurin piirtein kaikki kasvissyöjät pitävät tofusta (mutta harvat taas soijarouheesta/soijasuikaleista jne).

Vierailija
27/36 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mojito on vähän liian tuju alkumaljaksi.

Tartaletti on vähän tylsä hääkakusi. Polkaseminen tuntuu hassulta tartaletin kanssa.

Hääkakun ei tarvitse olla perinteinen kermakakku. Vaihtoehtoja löytyy.

Meillä ei ole siis hääkakkua ollenkaan, vaan pöytiin tarjoiltavat jälkiruuat, jotka siis marjatartaletin innoittamat. (En tiedä tarkkaa jälkiruuan koostumusta.) Eli perinteistä kakunleikkausta tms. ei ole ollenkaan.

Tuota mojiton tujuutta en ole edes ajatellut. Enemmän ajattelimme, että pidämme tuosta makumaailmasta (mojito - passionhedelmä). Olen olettanut, että ravintola tekee drinkeistä sopivan vahvuiset, että sopivat alkujuomaksi. Pitääkin tarkistaa.

Vierailija
28/36 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan ihana menu, olisin onnesta soikeana vieraana tuota pöydässä lukiessa. :)

Ja lähtisin sopivasti ähkyssä.

Tosi kiva kuulla :)

Vierailija
29/36 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan ihana ja moderni menu, kerrankin jotain muuta kuin niitä perinteisiä karjalanpaisteja ja täytekakkuja! Ja kasvisvaihtoehdot kuulostavat hyviltä, sillä kasvissyöjille on yleensä tarjolla tylsää kasvisgratiinia yms.

Vierailija
30/36 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Emme paljon itse tee kasvisruokia, mutta kun teemme niin suosimme tofua/papuja/quornia. Quornia en ole parempien ravintoloiden listoilla nähnyt. Millaisista proteiinipitoisista kasvisruuista pidät? Olen kuvitellut, että suurin piirtein kaikki kasvissyöjät pitävät tofusta (mutta harvat taas soijarouheesta/soijasuikaleista jne).

Minä tykkään enemmän soijarouheesta kuin tofusta, mutta söisin kyllä tofuakin ihan mielellään vaikkei se suosikkiruoka olekkaan :D Eikä tietenkään voi edes olettaa että jokaisissa juhlissa olisi omaa lempiruokaa tarjolla. Kiva että ylipäätään on kasvisruokaa tarjolla, menu kuulostaa hyvältä.

T. eri

Vierailija
31/36 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin kurpitsakeittoa ja tartalettia mutta jos ne ovat teidän juttuja niin ilman muuta! Kannattaa mainita millä tarjottavilla on teille merkitys, kiva yksityiskohta. Vaikka morsiusparin tervehdys menukortissa, muutama sana ja miksi leivos ja suklaa, tuo tunnetta.

Kuohuviiniä jäisin hieman kaipaamaan, se on niin häihin sopivaa. Jossakin juhlissa oli kuohuviiniä jäisillä marjoilla, punaisilla marjoilla, niin se oli kaunis yksityiskohta.

Mutta ei tarvetta muuttaa mitään, hyvin suunniteltu!

Vierailija
32/36 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi häät menee pilalle kun menu väärä. Haloo kaikki nirsot!

Vierailija
33/36 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän oikeastaan kaikesta muusta kasvisruoasta paitsi tofusta ja soijasuikaleista, mutta niitäkin siis ihan syön. Mielestäni, jos on jo valmiiksi erikoisruokavalio niin ei pidä nirsoilla liikaa tai sitten sietääkin olla nälässä. Tofu vain usein on melko mautonta ellei maustaminen onnistu hyvin, quornissa esimerkiksi on jo itsessään enemmän makua.

Vierailija
34/36 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän siis piti vastata, en kirjoittele täällä usein niin lainaaminen ei heti onnistunut :D

Pidän oikeastaan kaikesta muusta kasvisruoasta paitsi tofusta ja soijasuikaleista, mutta niitäkin siis ihan syön. Mielestäni, jos on jo valmiiksi erikoisruokavalio niin ei pidä nirsoilla liikaa tai sitten sietääkin olla nälässä. Tofu vain usein on melko mautonta ellei maustaminen onnistu hyvin, quornissa esimerkiksi on jo itsessään enemmän makua.

Vierailija
35/36 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häissä kannattaa miettiä paljonko alkoholia tarjotaan ja antaa mahdollisuus muihin vaihtoehtoihin.

Kuohuviini, lasiviiniä alkupalojen kanssa, punaviiniä ruuan kanssa ja jälkiruoka apertiivi riittää itselläni känniin. Pienikokoisena en pysty juomaan paljoa. Ruualla ei ollut vettä viinien lisäksi joten hiprakassa oltiin.

Vierailija
36/36 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ohiksena kysyn, että onko häissä missä on alkoholitarjoilu niin sitten pakko kietaista huiviin kaikki tärpätit? Minä pyytäisin erikseen sitä vettä jos tietäisin etten kestä humaltumatta kaikkea alkoholia juoda.

En ymmärrä tätä nykypäivän outoa asennetta, mikä estää ottamasta vastuuta omasta toiminnastaan. Hääparin syy jos pienikokoinen häävieras hiljaa ja tipahtaa pöydän alle?