Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minut kutsuttiin polttareihin vain maksumielessä

Vierailija
24.04.2016 |

Taustaa: sain aiemmin tällä viikolla kutsun kaverini kaasolta että kiinnostaisiko minua osallistua kaverini polttareihin. Olin tietenkin otettu siitä, että kaveri kokee minut niin hyväksi ystäväksi että haluaa minut mukaan (olemme vanhoja opiskelukavereita vuosien takaa), joten tietenkin ilmaisin kiinnostukseni ja sain kaasolta tarkemmat tiedot ohjelmasta ja kustannuksista yms. Kaverin häät ovat heinäkuussa, joten en osannut edes siinä vaiheessa kummastella että miksi mukaan pyydetään näin myöhäisessä vaiheessa. Ajattelin vain, että kaaso on yhdessä esim. jonkun toisen kanssa miettinyt morsianta miellyttävän ohjelman ja nyt vain kyselivät kaikki halukkaat mukaan. Ainoa mikä kummastutti oli että maksettava summa pitäisi maksaa huomenna (viikko siitä kun sain kutsun polttareihin). Noh, oltiin eilen porukalla illanvietossa, ja tähän porukkaan kuuluu eräs joka on myös tämän morsiamen kaveri (me kolme ollaan tutustuttu yliopistolla, mutta en koskaan kokenut että olisin kuulunut täysillä heidän tiiviin kaveruutensa väliin) ja hän sitten hihkaisi minulle että kuinka kivaa kun kuulemma minäkin tulen polttareihin. Kummastelin sitten hänelle että miten nopealla aikataululla polttarit pitää maksaa vaikka itse polttareihin on vielä montakin viikkoa. Hän sitten sanoi että "joo se mökkivuokra pitää maksaa jo nyt niin sen takia xx (kaaso) laittoi takarajaksi huomisen, mut nii, sulle toi on varmaan aika nopealla aikataululla, mähän maksoin sen jo helmikuussa ettei tartte myöhemmin stressata sen takia." Kysyin sitten ihan kummissani että miten ihmeessä hän on voinut maksaa jo helmikuussa? Siinä vaiheessa kaveri meni vähän vaikeaksi ja mutisi jotain epämääräistä että oli ollut jo helmikuussa yhteydessä kaasoon kun halusi tietää onko polttariporukassa mukana ja voiko hän maksaa etukäteen.. Ei ihan mennyt läpi mulle tuo selitys. Nyt ihan ihmeissäni mietin, että onko alkuperäisestä porukasta jättäytynyt joku pois, ja jotta jokaisen osallistujan maksettavaa osuutta ei tarvitse nostaa, joku random (kuten minä) on pyydetty mukaan? Tuntuu todella pahalta.. vai onko tämä nykymaailmassa ihan normaalia? (Onneksi en ehtinyt maksaa sitä summaa vaan laitoin kaasolle viestiä että en pääsekään polttareihin.)

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinut kutsuttu kuitenkin häihin? Täällä on välillä polttareita, joiden osallistujat eivät ole hääävieraina ollenkaan... oi aikoja, oi tapoja...

Vierailija
2/69 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sinut kutsuttu kuitenkin häihin? Täällä on välillä polttareita, joiden osallistujat eivät ole hääävieraina ollenkaan... oi aikoja, oi tapoja...

On kutsuttu. Silloin vasta olisikin hälytyskellot soinut jos en olisi edes häävieraiden joukossa mutta polttareihin kyllä kelpaan :D Mutta nyt kyllä on sen verran huono fiilis, että taidan jättää häätkin välistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kutsuttu. Silloin vasta olisikin hälytyskellot soinut jos en olisi edes häävieraiden joukossa mutta polttareihin kyllä kelpaan :D Mutta nyt kyllä on sen verran huono fiilis, että taidan jättää häätkin välistä.

Tosi aikuismaista kostaa hääparille kaason tekoset.

Vierailija
4/69 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööööh, en minä tuosta nyt jaksaisi suuttua. Kiva mennä jne.

Vierailija
5/69 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosi aikuismaista kostaa hääparille kaason tekoset.

No mistä se kaaso ois saanut mun yhteystiedot nyt viime tingassa jos ei morsiamelta? Tuskin se voi omin päin kysellä muilta polttarivierailta että hei kukas otetaan vielä mukaan, vaikka morsian ei tätä kyseistä henkilöä haluaisikaan?

Eikä se ole mitään kostamista, minulla ei vaan nyt ole kovin suurta hinkua osallistua häihin tän episodin jälkeen. Minusta tuntuu pahalta. Aion silti ihan kohteliaisuuttani laittaa pienen häälahjarahan hääparin tilille ja pahoitteluni siitä etten pääsekään häihin. Hääparihan vaan säästää kun ei tarvitse laskea mua ruoka- ja juomakustannuksiin. Ja kun ei olla tän morsiamen kanssa nähty vuosiin (asuu toisella paikkakunnalla) ja hänellä on aina ollut jotain muuta menoa kun olen yrittänyt häntä nähdä, niin tuskinpa kaipaa minua mitenkään erittäin kipeästi häihinsä. Jos taas haluaisi viritellä kaveruuttamme uudestaan sille tasolle mitä se oli opiskeluaikoina, niin hän varmaankin olisi laittanut mut siihen polttarilistalle jo helmikuussa (tai milloin antoikaan listan kavereista kaasolle) eikä vasta nyt kun kaaso on mitä ilmeisimmin pyytänyt ketä muita voisi kutsua polttareihin.

Vierailija
6/69 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka paljon oli rahassa? Ja kuinka läheinen olet morsiammen kanssa?

Vierailija
7/69 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ööööh, en minä tuosta nyt jaksaisi suuttua. Kiva mennä jne.

Ei kukaan oo suuttunut, mutta mulle nyt tuli vaan paha mieli. Kiva jos sulla on niin vahva itsetunto että tällainen ei haittaa sua, mutta musta se on aika ikävää että morsian on aikanaan antanut kaasolle listan niistä keitä haluaa polttareihinsa, ja sitten viime tingassa minut yhtäkkiä pyydetäänkin mukaan. Mikä muu syy siinä voi olla kuin että minut halutaan maksumieheksi? Jos morsian taas unohti minut alkuperäisestä listasta niin eipä se silloinkaan hirveästi mieltä ylennä. En tiedä, kai tällainen on sitten teidän mielestä ihan normaalia käytöstä.

Vierailija
8/69 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sehän voi olla että syystä tai toisesta polttareihin voidaan kutsua vain x määrä ihmisiä. Sinä olet jäänyt juuri listan ulkopuolelle mutta morsian on oikein iloinen kun nyt saakin sinut mukaan kun joku joutui peruuttamaan.

Vierailija
9/69 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on hääkutsu kuitenkin tullut, niin ehdottomasti menisin polttareihinkin.

Vierailija
10/69 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älä laita mitään lahjarahaa, tuohan on törkeää.

Vierailija
11/69 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kuinka paljon oli rahassa? Ja kuinka läheinen olet morsiammen kanssa?

150. Plus matkat toiselle paikkakunnalle jossa polttarit on. Minusta aika hintava. Toi kaveri sanoi eilen että hänen, kaason ja morsiamen lisäksi polttareihin osallistuu kolme muuta eli koska tein näin ilkeän tempun etten osallistukaan niin kaikkien muiden osallistumismaksu nousee 180 euroon.

Oltiin suhteellisen läheisiä opiskeluaikoina, mutta nyt vuosien saatossa ja eri paikkakunnilla asuessa ei olla nähty aikoihin. Ollaan silti pidetty yhteyttä viestien avulla ja monta kertaa yritetty nähdä, mutta hänellä on aina sitten jotain muuta menoa.

Vierailija
12/69 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman kaverini häissä morsian antoi kaasojen valita, ketä kutsutaan polttareihin, jotta olisi mahdollisimman yllättävää. Toki kaasot melko hyvin olivat kartalla, ketkä ainakin morsian haluaa polttareihin. Ehkä tämäkään morsian ei ole tehnyt listaa, vaan antanut kaasojen päättää?

Vierailija
13/69 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voisin kuvitella unohtavani jonkun listasta. Tai jos kaaso udellut morsiamelta hienovaraisesti, niin hyvin olet voinut jäädä sanomatta.

Älä nyt ainakaan häistä pois jää!

Vierailija
14/69 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et mene häihin niin ei mitään häälahjarahoja tilillekään.

Vierailija
15/69 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sehän voi olla että syystä tai toisesta polttareihin voidaan kutsua vain x määrä ihmisiä. Sinä olet jäänyt juuri listan ulkopuolelle mutta morsian on oikein iloinen kun nyt saakin sinut mukaan kun joku joutui peruuttamaan.

Niin voisi hyvinkin olla näin. Mutta enpä ole ikinä kuullut, että polttareihin voi kutsua rajallisen määrän ihmisiä :O Näissä polttareissa on tällä hetkellä kaason ja morsiamen lisäksi neljä muuta osallistujaa + minut on pyydetty lisäksi, enkä kyllä keksi yhtäkään syytä miksi 6 ihmistä on fine mutta 7 ihmistä ei? Kai niitä mökkejä voi vuokrata useammallekin ihmiselle?

Vierailija
16/69 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos viihdyt tuossa seurassa, niin mene ja pidä hauskaa. Jos et viihdy ja tunnet itsesi ulkopuoliseksi, jätä menemättä. Ei sen niin väliä, miten sinne maaliin pääsee. Lopputulos on pääasia. Keskity olennaiseen, älä murehdi pikkuseikkoja.

Vierailija
17/69 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

- En tiedä lohduttaako mutta itse olen aikanaan joutunut maksamaan polttareista, enkä myöhemmin saanut hääkutsua. - Syy bestman - vain oletti, että totta kai minut(kin) on kutsuttu. Olihan kutsun saanut mm. eräs "ystävä" - jonka muut tiesivät vain, että ovat ystäviä Naamakirjassa. Kun taas minut tiedettiin tuntevan pariskunnan jo vuosien takaa mm. koska olin opiskellut samaan aikaan (eri alaa) ja neuvonut ja auttanut sittemmin pariskuntaa ja heidän lastaan..., josta kuulemma ainakin toinen oli kiitellyt vanhemmilleni(-kin) kuinka se oli ollut kultaisesti minulta tehty.

Vierailija
18/69 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oman kaverini häissä morsian antoi kaasojen valita, ketä kutsutaan polttareihin, jotta olisi mahdollisimman yllättävää. Toki kaasot melko hyvin olivat kartalla, ketkä ainakin morsian haluaa polttareihin. Ehkä tämäkään morsian ei ole tehnyt listaa, vaan antanut kaasojen päättää?

Se ei edelleenkään poista sitä faktaa että minua ei pyydetty mukaan jo helmikuussa. Plus, että en tunne kaasoa, joten hänen olisi pitänyt kysyä tyylin tältä mun ja morsiamen yhteiseltä opiskelukaverilta että osaisko hän ehdottaa jotain jota pyytää mukaan. Ja olisi todella outoa, että minut olisi lopulta "valittu", koska ei me morsiamen kanssa olla niin läheisiä, että hän haluaisi varmasti minut mukaan.

Vierailija
19/69 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos viihdyt tuossa seurassa, niin mene ja pidä hauskaa. Jos et viihdy ja tunnet itsesi ulkopuoliseksi, jätä menemättä. Ei sen niin väliä, miten sinne maaliin pääsee. Lopputulos on pääasia. Keskity olennaiseen, älä murehdi pikkuseikkoja.

En tosiaan tunne kuin morsiamen ja tän yhteisen opiskelukaverin. En tunne kaasoa tai niitä kolmea muuta, joten sikälikin oli helppo päätös olla lopulta menemättä (+ hintakin on päätä huimaava).

Vierailija
20/69 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et mene häihin niin ei mitään häälahjarahoja tilillekään.

Kun mun veli meni naimisiin, niin sellaiset jotka ei päässy häihin, laittoi silti onnentoivotusten kera lahjarahan. Kai se on minusta jotenkin kohteliasta. Mutta niin, toisaalta on se varmaan vähän koomista jos mä vähistä rahoistani pistän jonkun kämäsen 20 euroa tilille :D Pitää vielä miettiä tätä.