Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minut kutsuttiin polttareihin vain maksumielessä

Vierailija
24.04.2016 |

Taustaa: sain aiemmin tällä viikolla kutsun kaverini kaasolta että kiinnostaisiko minua osallistua kaverini polttareihin. Olin tietenkin otettu siitä, että kaveri kokee minut niin hyväksi ystäväksi että haluaa minut mukaan (olemme vanhoja opiskelukavereita vuosien takaa), joten tietenkin ilmaisin kiinnostukseni ja sain kaasolta tarkemmat tiedot ohjelmasta ja kustannuksista yms. Kaverin häät ovat heinäkuussa, joten en osannut edes siinä vaiheessa kummastella että miksi mukaan pyydetään näin myöhäisessä vaiheessa. Ajattelin vain, että kaaso on yhdessä esim. jonkun toisen kanssa miettinyt morsianta miellyttävän ohjelman ja nyt vain kyselivät kaikki halukkaat mukaan. Ainoa mikä kummastutti oli että maksettava summa pitäisi maksaa huomenna (viikko siitä kun sain kutsun polttareihin). Noh, oltiin eilen porukalla illanvietossa, ja tähän porukkaan kuuluu eräs joka on myös tämän morsiamen kaveri (me kolme ollaan tutustuttu yliopistolla, mutta en koskaan kokenut että olisin kuulunut täysillä heidän tiiviin kaveruutensa väliin) ja hän sitten hihkaisi minulle että kuinka kivaa kun kuulemma minäkin tulen polttareihin. Kummastelin sitten hänelle että miten nopealla aikataululla polttarit pitää maksaa vaikka itse polttareihin on vielä montakin viikkoa. Hän sitten sanoi että "joo se mökkivuokra pitää maksaa jo nyt niin sen takia xx (kaaso) laittoi takarajaksi huomisen, mut nii, sulle toi on varmaan aika nopealla aikataululla, mähän maksoin sen jo helmikuussa ettei tartte myöhemmin stressata sen takia." Kysyin sitten ihan kummissani että miten ihmeessä hän on voinut maksaa jo helmikuussa? Siinä vaiheessa kaveri meni vähän vaikeaksi ja mutisi jotain epämääräistä että oli ollut jo helmikuussa yhteydessä kaasoon kun halusi tietää onko polttariporukassa mukana ja voiko hän maksaa etukäteen.. Ei ihan mennyt läpi mulle tuo selitys. Nyt ihan ihmeissäni mietin, että onko alkuperäisestä porukasta jättäytynyt joku pois, ja jotta jokaisen osallistujan maksettavaa osuutta ei tarvitse nostaa, joku random (kuten minä) on pyydetty mukaan? Tuntuu todella pahalta.. vai onko tämä nykymaailmassa ihan normaalia? (Onneksi en ehtinyt maksaa sitä summaa vaan laitoin kaasolle viestiä että en pääsekään polttareihin.)

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oreganisointia ja munassa. Apua.

Vierailija
62/69 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt en kyllä ymmärrä sitäkään, että muut ovat valmiit maksamaan 150 euroa, mutta  hinnan kohoaminen 180 euroon, jos ap ei osallistukaan, aiheuttaa jo morsiammen nillittyspuhelun asiasta. Kyllä on ihmeporukkaa. En kyllä tosiaan menisi häihin, ja onnittelisin itseäni, etten ole tällaisten ihmisten kanssa riittävään "samanhenkinkinen" tiiviimpään kanssakäymiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olenko ymmärtänyt jotenkin väärin kun mun mielestä polttareihin kutsutaan kaikki jotka ovat saaneet myös hääkutsun? Eli morsiammelle naiset ja sulholle miehet kutsuista...

En kylläkään ymmärrä tapaa jossa polttareihin kutsutaan eri ihmisiä kuin häihin...

Ööh, kukahan täällä on väittänyt että polttareihin kutsutaan ihan eri ihmiset kuin häihin? Tässäkin ketjussa joku kertoi saaneensa kutsun polttareihin vaikka hän ei saanut kutsua häihin (mutta kaikki muut polttarivieraat olivat saaneet kutsun myös häihin), ja tämä johtui jostain ihme kömmähdyksestä kaason/bestmanin puolelta, kun ovat luulleet, että tämä kyseinen henkilö on niin läheinen hääparille, että tottakai hänkin saa kutsun häihin.

Jos taas sun mielestä "polttareihin kutsutaan kaikki jotka ovat saaneet myös hääkutsun" niin aika isot polttarit saa järkätä.. mieti nyt jos on vaikka 120 vierasta häissä, joista vaikka 10 on lapsia, ja lopuista puolet miehiä ja puolet naisia niin aika megasuuret polttarit saa olla että kaikki 55 naista/miestä mahtuu samoihin pippaloihin vaikka johonkin mökille... ja mieti nyt, kun ikähaitarikin on jostain teinistä mummoon, aika kivat bileet on joo tiedossa :D

No sanotaanko että kutsutaan kaikki vaikka tiedetään että kaikki ei tule. Useimmat mummot ja papat kyllä ymmärtävät että polttarit ovat nuorten juttu.

Tosin esim Briteissä polttareihin saa kutsun ne ketkä on häihinkin kutsuttu.

Ja lapsethan nyt muutenkin on pois laskuista polttareissa...

Ja en tarkoittanut että just tässä ketjussa olisi ollut polttareita joissa on eri ihmisiä mukana kuin häihin kutsutut, mutta sitäkin on tapahtunut. Tarkoitin noin ylipäätään..

Ap on ihan selkeästi kutsuttu VAIN lompakon takia (vaikka se laiha onkin) kuin että, hänet sinne halutaan omana itsenään...

Minä en aikoinaan saanut kutsua polttareihin vaikka olin, silloin, yksi morsiammen läheinen ystävä. Häihinkin sain kutsun pari viikkoa ennen tapahtumaa.

Tein morsiammen ja kaasojen vaatteiden korjaukset ja olimme muutenkin paljon tekemisissä JO ennen kuin häistä oli tietoakaan.

Kumma että välit viilenivät...

Vierailija
64/69 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olenko ymmärtänyt jotenkin väärin kun mun mielestä polttareihin kutsutaan kaikki jotka ovat saaneet myös hääkutsun? Eli morsiammelle naiset ja sulholle miehet kutsuista...

En kylläkään ymmärrä tapaa jossa polttareihin kutsutaan eri ihmisiä kuin häihin...

Ööh, kukahan täällä on väittänyt että polttareihin kutsutaan ihan eri ihmiset kuin häihin? Tässäkin ketjussa joku kertoi saaneensa kutsun polttareihin vaikka hän ei saanut kutsua häihin (mutta kaikki muut polttarivieraat olivat saaneet kutsun myös häihin), ja tämä johtui jostain ihme kömmähdyksestä kaason/bestmanin puolelta, kun ovat luulleet, että tämä kyseinen henkilö on niin läheinen hääparille, että tottakai hänkin saa kutsun häihin.

Jos taas sun mielestä "polttareihin kutsutaan kaikki jotka ovat saaneet myös hääkutsun" niin aika isot polttarit saa järkätä.. mieti nyt jos on vaikka 120 vierasta häissä, joista vaikka 10 on lapsia, ja lopuista puolet miehiä ja puolet naisia niin aika megasuuret polttarit saa olla että kaikki 55 naista/miestä mahtuu samoihin pippaloihin vaikka johonkin mökille... ja mieti nyt, kun ikähaitarikin on jostain teinistä mummoon, aika kivat bileet on joo tiedossa :D

No sanotaanko että kutsutaan kaikki vaikka tiedetään että kaikki ei tule. Useimmat mummot ja papat kyllä ymmärtävät että polttarit ovat nuorten juttu.

Tosin esim Briteissä polttareihin saa kutsun ne ketkä on häihinkin kutsuttu.

Ja lapsethan nyt muutenkin on pois laskuista polttareissa...

Ja en tarkoittanut että just tässä ketjussa olisi ollut polttareita joissa on eri ihmisiä mukana kuin häihin kutsutut, mutta sitäkin on tapahtunut. Tarkoitin noin ylipäätään..

Ap on ihan selkeästi kutsuttu VAIN lompakon takia (vaikka se laiha onkin) kuin että, hänet sinne halutaan omana itsenään...

Minä en aikoinaan saanut kutsua polttareihin vaikka olin, silloin, yksi morsiammen läheinen ystävä. Häihinkin sain kutsun pari viikkoa ennen tapahtumaa.

Tein morsiammen ja kaasojen vaatteiden korjaukset ja olimme muutenkin paljon tekemisissä JO ennen kuin häistä oli tietoakaan.

Kumma että välit viilenivät...

o_O

Mulla ei riitä ees sanat.. ootko nyt ihan tosissas?

Vierailija
65/69 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niin mieleni pahoitin. Jotenkin ymmärrän, mikset ollut ekojen kutsuttujen joukossa. Vaikea mikä vaikea.

Vierailija
66/69 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä niin mieleni pahoitin. Jotenkin ymmärrän, mikset ollut ekojen kutsuttujen joukossa. Vaikea mikä vaikea.

Eli susta on ihan normaalia kutsua polttarivieraat monessa erässä? Että se ei oo susta yhtään loukkaavaa pyytää joku, ihan sama kuka, jotta saadaan "kunhan joku" maksamaan osa polttareista? Eihän ap edes viestinsä perusteella koskaan olettanut saavansa kutsua polttareihin koska ei ole niin läheinen morsion kanssa, mutta kai se nyt loukkaa jos ihminen nähdään vaan rahan kiilto silmissä.

Vierailija
67/69 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläpä "ystäväpiirissä" seuraava tapa: kaasot päättävät, ketkä ovat morsiamelle tärkeitä ystäviä. Sitten pidetään parempien ystävien polttarit, joihin mahtuu 6-10. Tehdään jtn suurta, esim vkl ulkomailla. Tätä hehkutetaan somessa um. Sitten on tavallisten kuolevaisten polttarit, jonne kutsutaan ei niin tärkeät-ystävät (kaasojen mielestä). Jos joku paremmista ystävistä ei pääse saattaa mainita, et ei se mitään, kun oli jo "the" polttareissa. Mielestäni aivan helvetin lapsellista, oon sanonut tulevalle kaasolleni, et jos ei mun ystävät mahdu yksiin polttareihin, niin voi jättä pitämättä. Ala-astemeininkiä tuollainen.

Vierailija
68/69 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meilläpä "ystäväpiirissä" seuraava tapa: kaasot päättävät, ketkä ovat morsiamelle tärkeitä ystäviä. Sitten pidetään parempien ystävien polttarit, joihin mahtuu 6-10. Tehdään jtn suurta, esim vkl ulkomailla. Tätä hehkutetaan somessa um. Sitten on tavallisten kuolevaisten polttarit, jonne kutsutaan ei niin tärkeät-ystävät (kaasojen mielestä). Jos joku paremmista ystävistä ei pääse saattaa mainita, et ei se mitään, kun oli jo "the" polttareissa. Mielestäni aivan helvetin lapsellista, oon sanonut tulevalle kaasolleni, et jos ei mun ystävät mahdu yksiin polttareihin, niin voi jättä pitämättä. Ala-astemeininkiä tuollainen.

Hyi kauhee, mikä ihmisiä vaivaa? Mistä noita sikiää..

Vierailija
69/69 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up