~~ MAALISKUISET keskellä viikkoa~~
Hyvää huomenta!!!
Kommentit (31)
Ja nimpparionnittelut (ainakin nimimerkki-) tuulialle :) Täällä kanssa lunta sataa ja herätys oli puol seiskalta, joten puurot on vedetty tunti sitten nassuun ja vissiin kakkeleita väsätään tuoreeseen vaippaan...
Meillä on kanssa tuollainen lahkeessa roikkuja. Ja ruuanlaitto on tuskaa, kun on tosiaan vaarana kaikki roiskeet sun muut. :( Onkin tää meikäläisen kokkailu nyt menny aika pitkälti puolivalmisteisiin ja jopa eineksiä joutuu mährystään, kun en jaksa tuota kitinää ja huutoa kuunnella. Kärsiköön gourmee ja ukko syököön, mitä kasaan tässä aina hätäseen väkerrän tai tehköön safkansa itte! Leipomisestakin tykkäisin kovasti, mutta ei siitä tuu kyllä nytte yhtään mitään. Nooo, eipähän sitte tuu mässättyä pullaa(, paitsi että kaupasta tarttuu valitettavasti nuita Wienereitä ja munkkeja mukaan...)
Kattelin justiin tuota Sannin yöpukua, että ompas 80-senttinen tasan oikeen kokoinen. Kohta alkaa kiristää, joten pitää vissiin ruveta miettimään uusia asuja TAAS! Meillä on noita unihaalareita käytetty, mutta pottaharkoissa ne ei oo kauheen kivoja, joten kaipa niitä yöhamosia tai jotain pitää sitte seuraavaks hommata?!
ööö, olikohan mulla jotain asiaa? Äh, en muista ja nyt on kitinä jo sellainen, että pitää tuo vaippa vaihtaa ja imettää.
Sola ja pikku-ässä
Juu äitin lahkeessa roikutaan minkä ehitään ja itellekin tulee oikeen paha mieli kun ei aina voi ottaa toista syliin jos on joku homma kesken. Ja sitten jos miehen piti kattoa Näpsää ja minä esim häärin keittiössä niin hupsis vaan tyttö ajautuu taas äitin helmoihin ja isi kattoo hurmiossaan olympialaisia, siis jääkiekkoa lähinnä, eikä huomaa yhtään että neiti on lähtenyt näköpiiristä. Argh.
Onko muuten muilla maaliksilla omaa cd-levyä ja jos niin mitä tykkää kuunnella? Meillä Näpsällä on " Bonzo, pieni leikkihauva" -levy jota kuuntelee ihan innoissaan, nytkin. Laulut on tullut tutuksi ja heti kun äiti tai isi lähestyykin stereoita niin tyttö alkaa hytkyä tanssien :)
Tänään mennään kattomaan ystävien 2viikon vanhaa tyttövauvaa. Jee. Vien vähän Näpsän pikkusia vaatteita lainaan, ne mitä raaskin. Nuo 56-62cm vaatteet kun ei ehi kulua kun ovat niin vähän aikaa käytössä. Mielelläni vien lainaan kun itse en saanut oikeen paljon mitään sillon lainaan kun ei lähipiirissä ollut vauvoja. Kierrätys kannattaa.
Niin tosiaan TUULIALLE nimpparionnittelut, luotan nyt edelliseen ja uskon että nyt on tuulian nimppäripäivä, almanakkaa ei oo lähellä.
NEITINEKULLE myös täältä tervetulotoivotukset!
JA MITES EILINEN MAALISTAPAAMINEN MENI?? KUA? LEHTOVI? Ketäs kaikkia teitä oli paikalla?
Nyt tanssimaan Näpsän kanssa------>
-miuqu ja nti näpsäkkä 10,5kk-
Yhdyn Tuulian onnittelujoukkoihin ;)
Meillä pienet, vähän aikaa vievät askareet saa tehdyksi, jos keksin Eelille mieleisen lelun siksi aikaa. Yleensä sellainen on joku keittiöhärveli, millä ei yleensä leikitä. Ruoanlaitossa Eeli on matkassa syöttötuolissaan jonkun kapustan kanssa, jos ei ole sellaista ruokaa missä rasva roiskuu ympäriinsä.
Mut passauttamaan tuo poika on kova.. Nytkin tuossa äsken yritti mut saada noukkimaan herran itsensä aivan varsin heittämät lelut lattialta, kun itse on tuollaisen 10 cm:ä korkean korokkeen päällä. Ei ihan menny tahto läpi.
Meillä kuunnellaan enimmäkseen aikuistenmusiikkia, kun Eeli ei cd:ltä kuunnellessa perusta noista lastenlauluista. Itse sitten lauleskelen kyllä pitkin päivää lastenlauluja. Eelilläkin rupee aina pylly heilumaan, kun menen tietokoneelle, tietää että kohta kuuluu musiikkia. Lempikappalekin on, jonka aikana pylly heiluu paljon enemmän, kun muiden kappaleiden aikana.
Mä oon miettiny pääni puhki tuota meidän perheen liikkumismuotoa sitten, kun tämä vauveli syntyy. Musta nuo kaksostenrattaat on jotenkin hankalat, eikä ne mahtuis hissiinkään, mikä on ongelma. Vaihtoehtona olis sisaristuin, mutta siinä on melko lailla sään armoilla. Sit viimesenä vauva kantorepussa ja Eeli rattaissa, mut kuinka hyvin se vauva saa nukuttua repussa? Onko kellään kokemusta/ideoita?
Rosa rv 25+5 ja Eeli
Hmmm..takertumisesta ei meillä ole vielä kokemusta. Teen ruokaa niin että likka istuu syöttötuolissa katselemassa ja koko ajan selitän hänelle mitä teen, esim. kuorin perunaa :) Johtunee varmaan siitäkin että meillä on vasta kuukausi liikuttu..likka ei nouse vielä seisomaan. Peppukiito on meillä nyt se in.
Likka on aina ollu sen sorttinen että viihtyy itsekseen leikkimässä Toki olen hänen kanssa leikkimässä välillä, kirjoja lukemassa tms..mutta pääosin viihtyy siis itsekseen.
Miehen siskokin sai pojan kanssa nyt tänään kivan asunnon. Ukko näet sillon viime viikolla " heitti pihalle" . Saivat saunallisen kaksion tästä ihan läheltä, kiva! :) Siinä on kaikki palvelutkin kuten kauppa ja neuvola ihan lähellä.
Meillä aamut alkaa klo 6.30-7.30. Nyt just laitoin likan ekoilla päikyille. Onneks on nyt ainakin viikon nukkunu melkis kaks tuntia. Hälle helpompaa kun ei kesken unien tule herätystä.
80cm vaatteet täälläkin käytössä. Just ystäväni soitti että tarviitteko mitään vaatetta...heiltä siis pieneksi jäänyttä. Saadaan kesäksi joku ulkoilupuku mikä pitää vettäkin, kiva! Ja kylpytakki ja muuta ihan perusvaatetta.
Mistäs muusta olikaan juttua?? Tarttis aina kirjottaa ylös, ei enää muista mittää.
Onkos muuten kukaan kuullu TuuliEmiliasta mitään? Eikös hänkin kirjoitellu maalispinkkaan aikasemmin? Niin ja onnea täältäkin Tuulialle! Moikka!
Mikä teidän lempikappale on? Meidän tyttö hetkuu Madonnan tahdissa, se Hung up :) Muita on Septemberin kappaleet ja muut tälläiset rytmikkää!
Valitettavasti en osaa auttaa tuohon liikkumisasiaan, ei ole kokemusta. Oon kans miettiny tulevan varalle tuota asiaa....mutta kun ei ole ajankohtainen niin oon sujuvasti sen sivuttanu.
G: millaisia matkarattaita muilla on? Meillä ei ole kun nää yhdistelmän rattaat vasta, matkarattaat pitäis keveemmällä hommata. Oon ajatellu Gracon rattaita...kun jos joskus tulee toinen lapsi niin meillä on tuo Gracon autababy turvakaukalo ja senhän saa noihin rattaisiin kätevästi kiinni.....Ainakin Miraget on edulliset ja ihan kätsyn oloiset...silti tukevat.
Ensiksi paljon onnea Tuulialle ja tervetuloa joukkoomme Neitinekku!
Meillä on nyt sitten palattu sujuvasti kaksiin päiväuniin. Nyt nukutaan 2 x 1 h, kun aiemmin mentiin 1 x 1,5 h. No, samapa tuo. Muutos kaksiin päiväuniin tapahtui lomareissulla. Nukkui rattaisiin kun käveltiin päivät pitkät. Nyt sitten jatkaa samaa rytmiä.
Eilen kirjoittelin Jennan 1-vuotis synttärikutsut. Pitää laittaa tänään postiin. Meillä synttärit vietetään 12.3. vaikkakin Jennan oikea synttäripäivä on 14. päivä. Mutta kun se osuu viikolle, niin ajateltiin, että on kuitenkin kivempi juhlia viikonloppuna. Ja meille kun tulee vieraita kauempaakin, niin eihän nuo sitten lähtisi arki-iltana ajelemaan.
OMA TAHTO: Kyllä, kyllä löytyy omaa tahtoa ja PALJON! Välillä tuskastuttaa, kun tyttö osaakin jo vaatia aivan kauheasti. Käsittämätöntä, kuinka lapsi joka ei puhu mitään, osaakin pyytää niin selvästi (ja kovaäänisesti).
MATKARATTAAT: Meillä on Emmaljungan DuoEdge yhdistelmät, joita käytetään kotona. Tosin vaununkoppa on jo laitettu pois, koska Jenna ei mahdu siihen enää. Matkarattaiksi ostin viime syksyn Rodoksen matkalle Gracon rattaat, en nyt muista tarkkaa merkkiä, mutta oli sellaiset erittäin huokeat 89 e. Ajattelin, että jos nyt yhden reissun niillä menisi niin hyvä. Mutta, rattaat on toiminut varsin mallikkaasti ja olivat nytkin mukana reissussa ja lähtevät syksylläkin meidän mukana Kreikkaan. Kotimaassa me ei matkarattaita olla tarvittu. Ainoa miinus noissa matkarattaissa on, että niissä ei ole kääntyvä työntöaisa. Mutta tämänkin asian kanssa tulee varsin hyvin toimeen. =)
VAATTEET: Kävin toissa päivänä ostamassa pari bodya. Toinen kokoa 80 cm ja toinen 90 cm. Kevätvaatteet olen ostanut kokoa 18 kk. Musta on käsittämätöntä, kuinka paljon eri valmistajien " saman kokoiset" vaatteet eroaa toisistaan. Olisi niin mukavaa kun voisi luottaa siihen, että kaikki 80 cm:n vaatteet on saman kokoisia. Mutta ei niin ei.
Nyt en yhtään muista mistä muusta on ollut puhetta. Lähden siis hakemaan postin ja palaan myöhemmin lukemaan lisää kuulumisianne.
Marju ja Jennukka
..kirjottelen jälleen minäkin...
En tajua mihin aika kuluu, en muka koneelle edes ehdi!
Yritän muistella mitä aiemmissa viesteissä kirjoteltiin...
Meillä on Jovin yhdistelmät " normaali käytössä" ja matkarattaina Gracon De Luxet, molempiin ollaan oltu erittäin tyytyväisiä.
Meillä on kyllä takertuja, puntissa roikkuja, nytkin roikkuu tuossa puntissa koko ajan eli kirjoittelu vähän tökkii...
Muutenkin on välillä semmosisa etten voi näkyvistä hävitä, kun neiti alkaa huutaa, mutta pakkohan se on huudattaa, muuten en voisi tälläisinä päivinä tehdä mitään muulloin kuin tytön uni aikana.
Hanna on nyt tämän viikon kävellyt taaperokärryn kanssa, sitä ennen ei edes suostunut koskemaan työntöaisaan vaan alkoi hirvittävä huuto, jos edes kokeiltiinkaan kärryn esille ottoa.
Taidanpa lähteä siivoilemaan varastoa, isoveikka heräili justiin ja lupautui Hannalle leikkikaveriksi, niin saan rauhassa pemuta varast
ossa.
hanneliini & Hanna
Meillä on uskomaton roikkuja myös! Tahtoo mennä hermot ja kun mies tulee töistä sitä mielellään antaa tytön miehen hoidettavaksi. Mies istahtaa tietokoneelle ja kuinkas ollakaan lapsi on taas äidin jaloissa huutamassa. Minä sanomaan, että xxxx tulehan nyt ottamaan tämä tyttö. Ja tätä samaa monta kertaa illan aikana.
Tytöllä on nyt nuha, yskä ja kuumetta. Nenä niin tukossa, että ei tahdo hengitys kulkea. Imetän vieläkin, joten se on hankalaa. Lapselle kun ei tahdo muu maistua kuin rintamaito ja läheisyys näin kipeänä. Yöt ovat todella rikkonaisia, yhtä huutoa vähän väliä. *äitiä väsyttää*
Gallup: kuinka moni imettää vielä?
Ihanaa kevät tulee ja pääsee näistä pukemishässäköistä!!
Eelin lemppari on Cappellan U Got 2 Let The Music :) Myös September soi meillä, just sellasta menevää.
Vaatteista vielä, et meillä käytössä paidoissa 80 cm:n koko ja housuissa enimmäkseen vielä 74 cm. Mä mietin jo jokin aika sitten, kun pinoiltiin noita pituuksia ja painoja, et meidän mukelo tais pituudeltaan olla pienimpien joukossa. Hassua sinällään, kun ei mieheni kanssa olla mitään kauheen lyhyitä kuitenkaan. Mä 169 cm ja mies 183 cm.
Ei kai se perimä varmaankaan vielä niin vaikuta, mut yllättävän pieni Eeli oli syntyessäänkin 50 cm ja 3065g. Vielä synnytyssalissa kätilö sanoi, et varmasti on ainakin 4 kiloa ;) Nyt Eeli 10 kk neuvolassa oli 75,5 cm ja 10,5 kg.
Matkarattaina meillä on Koelstran Flexxot ja tosi tyytyväinen olen niihin ollut. Ihmeissäni luin jonkun vanhan odotuslehden testiä, kun eivät olleet saaneet kovinkaan hyvää palautetta.. Mut eihän ne kaikkia voi miellyttää.
Rosa taas
Silloin, kun lapsi ei ole sotkemassa, niin äiti sotkee itse. Kaadoin juuri cokislasin näppäimistölle ja lattialle! Onneksi istun omallani, enkä miehen koneella ;)
Meillä poika meni just unille, ajattelin kyllä itsekin ottaa torkut, viime yö taas oli mitä oli. Pomppi ja pyöri ja potki ja heittelehti kahdesta puoli neljään, hohhoijaa... *väsyttää* Ajattelin just, että näitä tämmöisiä öitä on noin viisi viikossa ja kaksi suurinpiirtein on sitten hyviä, rauhallisia öitä.
Galluppeja oli... MATKARATTAAT: Me ostettiin kirpparilta nuo matkarattaat tässä pari kuukautta sitten. Gracon rattaat ne ovat, mutta en ees kyllä tiedä mallia. Tosi hyväkuntoiset ja uudehkot ja ihan tyytyväisiä ollaan oltu ja halvallakin saatiin ne :)
IMETYKSESTÄ: 8kk iässä meillä loppui imetys. Tai siis poika lopetti ihan itse, ei kelvannnut sitten millään enää, mielellään oisin hieman pitempäänkin imetellyt.
VAATTEISTA: Meillä on 80cm ja 86cm käytössä. En siis osta enää, kuin 86cm, koska alkaa jotkut 80cm olla jo tiukkoja. Onpa joku vaate 92cm jo käytössä. Aatuhan oli 10kk neuvolassa 80,2cm, joten aika pitkä poika ja painoakin siis se 12,300kg oli silloin kuukausi sitten.
TAKERTUMISESTA: Välillä meilläkin on tätä ilmassa. Varsinkin vähän väsyneenä ja muuten kiukkuisena kyllä roikkuu housun puntissa ja heti, kun katoan tai mies katoaa näköpiiristä, niin hirveä huuto. Todella rasittavaa, mutta onneksi ei ole usein. Aatulla oli mielestäni semmoinen " takertuvuuskausi" tuossa 8-9kk iässä pahimmillaan. Meillä kanssa monesti sanon miehelle, että kato nyt tuon perään ja menen itse tekemään jotain esim. keittiöön, niin kohta poika on helmoissa kitisemässä, vien takaisin, niin sama homma. Toisaalta Aatukin viihtyy paljon ittekseen touhuamassa ja leikkimässä pitkiäkin aikoja, joten saa ihan hyvin tehtyä omiakin juttuja. Mutta tosiaankin jos poika on väsynyt tms. niin silloin on turha haaveilla ittellä ees pyykkien laittamisesta kuivumaan ilman 13kg:n punnusta housun lahkeessa.
Vielä tuosta omasta tahdosta, mistä eilen kyselin. " Kiva" kuulla, että muillakin tämmöistä, kuuluu siis varmasti ikään. Ja pahempiakin uhmaikiä on sieltä vielä tulossa, joten niitä ootellessa ;)
Käytiin koko poppoo koiraa myöten aamupäivällä pulkkailemassa ja Aatu laski vähän mäkeäkin. Ei hirmu kauan viihdy pulkassa istumassa vaan alkaa käninä kuulumaan. No, maistui ainakin ulkoilun jälkeen ruoka ihan hyvin. Nyt taidan lähteä sinne pikku nokosille, kunhan mies tulee koulusta niin taidan lähteä ittekseen poikkeamaan kirpparilla ja kaupassa. Tänään ois illemmalla vauvajumppakin, mutta oon miettinyt, että taitaa meillä vedellä viimeisiään tuo vauvajumppailu, kun Aatu konttailee siellä ympäriinsä, eikä suostu ollenkaan olemaan esim. sylissä, kun pitäisi tehdä kaikkia juttuja. Eli taitaa olla liian vanha jo tuonne jumppaan, pitäisi keksiä sen tilalle jotain muuta...
Tästäpä kysynkin seuraavan kysymyksen, josta on varmasti ollut monet kerrat puhetta, mutta MITÄ VOISI HARRASTAA näiden tämänikäisten muksujen kanssa? Me käytiin syksy muskarissa, mutta nyt kevätkaudeksi ei ilmoittauduttu mukaan, saa nähdä sitten ensi syksynä taas. Perhekerhossa käydään torstai aamupäivisin, mutta jotain muutakin aktiviteettia olisi kiva saada jollekin päivälle. Ideoita otetaan vastaan :)
Nyt poistun takavasemmalle, mukavat päivänjatkot!
Neiti+Aatu 16.3
Tiedättekös mitä tuossa aamulla tehtiin..heh,laitoin vauvanvaatteita 50-62cm laatikon päälle ja nuo isot pienet 74cm vaatteet sinne pohjalle.On sitten kesällä helppo ottaa pesuun ja käyttöön ne pikku pikku vaatteet. Meillä on vaan lähes kaikki lainavaatteita,joten sykeröllekin tarvii ostella vähän omia.Kunhan nyt näyttäisi seuraavassa ultrassa kumpa hän on ;)
MATKARATTAISTA: meillä on CARENA merkkiset ja ihan tyytyväisiä ollaan oltu.Ostettiin uutena ja maksoi 120¿. Yhdistelmät emman on sitten tässä kotona käytössä.
Tänään olisi ohjelmassa tunnin lenkki. Lähdetään Mimmin päikkäreitten jälkeen kävellen kauppaan,siitä tulee yhteensä 4km ja ISO ylämäki=)
Nyt kun liikkuu enemmän niin myös tuntuu että on nälkä koko ajan..vaikealta tuntuu pitää ruokavaliosta kiinni..plää.
Eipä tässä muuta.
Tuulia+co
Tuulialle nimpparionnea!:)
MATKARATTAISTA: Meillä on ne Cragon perusmatkarattaat, ihan hyvin on niillä pärjätty, kevyt ja näppärät työntää. Veljen perheellä on ABC:n matkarattaat ja ovat hieman painavemmat, eikä mun mielestä etummaiset pyörät pyöri niin mutkattomasti kuin omissamme.
ITKETTÄMISESTÄ/TAKERTUMISESTA: Meillähän on tytöillä ikäeroa 1v 9kk ja on monesti tuntunut siltä, että olen huono äiti, kun nuorempi on " joutunut" itkeen ja odottaan vuoroaan, kun olen ollut isomman neidin jutuissa kiinni. Etenkin alussa tuntui siltä, että mikä kumma siinä on, kun lähes aina maalisneiti itki hirveesti juuri silloin, kun syötin isommalle aamu- tai iltapuuroa ja aina juuri niin, että mies oli töissä eli ei hänestä ollut apua. Siinä sitten sitterissä heiluttelin pienempää ja vauhdilla isommalle puuroa.. Ja isompi kun kasvoi ja uhmaikästyi enempi, niin väliin huusi pikkuinen vaunuissa täydellä teholla, kun oli isomman pukemisessa mutkia. Toisaalta opin sulkemaan jonkin verran itkua pois korvista, mutta välistä oli hermot tosi kireellä, kun vanhenpi lapsi kiukuttelee ja vauva joutuu itkemään.. Liekö osaltaan juuri tuon vuoksi pienempi ollut varhainen liikkeele lähtiä; " itse tässä pitää kaikki tehdä, ottaa ja lähtä liikkeelle, jos haluan asioiden tapahtuvan" ..:) Hirveesti ei meidän maalisneiti ole puntissa roikkuja, väsyneenä enempi. Hän viihtyy niin kovin siskonsa seurassa, tykkää touhuta idolinsa lähellä.. Jos teen esim. ruokaa, niin kyllä neiti tulee kävellen katsomaan minua ja haluaa kävästä sylissä, aika lailla tyytyy oleen vielä pois sylistä, jos saa jotain katseltavaa. Mutta silloin tällöin minä olen se, joka saa pinkasta keittiöstä pois vauhdilla, kun maalisneiti alkaa itkemään..-syynä isosiskon tekemä kiusa. Silmällä niitä saa siis pitää.
IMETTÄMISESTÄ: minä imetän vielä ihan täydet määrät. Maitotuotteita ei ole vielä maisteltu, ajattelin et nyt perjantaina tai viikonloppuna viimestään alettas maisteleen maustamatonta jogurttia, kun tulee 11kk täyteen. On vaan ollut suht herkkä reagoimaan mahallaan joihinkin ruoka-aineisiin, niin en ole pitänyt maitojutuilla kiirettä. Tarkoitus ois imettää ainakin joitakin kuukausia, riippuu ihan tytöstä, onko hän samoilla linjoilla.
Ääh, mun pitäs lähtä siivoon keittiön kaappeja, eikä notkua täällä. Pakko kai mennä, mutta ensin syön kyllä jätskiä mansikoiden kera!:)
Heti koneella kun tyty nukkuu=)
Takertumisesta: Meillä takerrutaan myös, useimmiten silloin kun ollaan väsyneitä tai muuten huonolla tuulella. Ruoan laitto siis välillä hankalaa. Aamupuuron ja iltapuuron tekeminenkin on yhtä tuskaa kun toinen huutaa kurkkusuorana jaloissa että tänne sitä puuroa ja sassiin mutta kun puuro on valmista ja viety pöytään niin tyttö lähtee nauraen karkuun, ota siitä sitten selvää=)
Imetys: Loppui 8kk, kun päätin että yöllä ei enään tunnin välein aleta tissiä huutamaan, ikävä äiti;)
KYSYMYS: Onko kukaan antanut muuta kuin maustamatonta jukurttia ja jos on niin minkämoista, mä olen miettinyt että voiskos antaa nuita laktoosittomia ja rasvattomia vai onko niissä nyt liika sitten sokeria tai lisäaineita?
KYSYMYS II: Millä maidolla olette aloittaneet? Annanko laktoositonta maitojuomaa vai luomukevyt/rasvatonta vai tavan kevyt/rasvatonmaitoa?
Jotain muutakin mulla oli mutta en nyt tietenkään muista=)
Ai niin viime yö oli luksusta kun tyty nukkui 20.00- 7.40 vain yhdellä itku/tutinlaitto heräämisellä...teki hyvää tai sitten ei kun mä heräsin ikävään päänsärkyyn joka vain jatkuu ja jatkuu vaikka oon lääkettäkin ottanut, toivottavasti ei tule sitä flunssaa jota on liikkeellä.
Nyt täytyykin taas mennä!!
Maranta ja Emma 11kk tänään=)
Ja Tuulialle onnea! Ja Neitinekulle teretulemast!
Täällä sitä taas töissä pakerretaan. Tänään olen tehnyt kilpailijaseurantaa ja tulevien projektien ideointia... Ihan hauskaa, että joskus on aikaa tehdä tällaistakin - yleensä aika menee vain päivittäisten rutiinien hoitamiseen.
Täällähän oli kaikenlaisia puheenaiheita. Koetan muistaa...
VAATTEET: Just tänä aamuna katoin, että näköjään 74-senttiset vaatteet saa pistää pois, samalla otan sitten 86-senttiset käyttöön. 80-senttiset on juuri sopivia nyt. Mutta kuten joku muukin sanoi, hirveästi on eroa eri valmistajien vaatteiden koolla - ja välillä samankin, esim H&M:sta ostetuissa vaatteissa saattaa olla keskenäänkin kokoeroja.
IMETYS: loppui meillä loppiaiseen ;-) Sitä ennen jo päiväimetys oli lähes loppu, mutta silloin (lempeän unikoulun ohessa) päätin lopettaa myös yöimetykset (neiti kun oli ihan hirveä yötissittelijä)! Maitona meillä käytetään Tuttelia, tavallista en ole vielä uskaltanut antaa.
MATKARATTAAT: Meillä on jotkut halpis-sateenvarjorattaat, en tiedä edes merkkiä... Ostettiin Citymarketista (25 euroa+2plussaseteliä...) esikoisen vauva-aikana eli n. 3 v. sitten. Hintaansa nähden ovat kestäneet hyvin, mutta miinuksena on, että selkänojaa ei saa säädettyä. No, toistaiseksi on pärjätty hyvin.
TAKERTUMISESTA: On vähän kausittaista. Jos Saana on virkeä, hän jaksaa kyllä leikkiä itsekseen hyvinkin. Mutta jos väsyttää, roikutaan sitäkin enemmän puntissa. Ja kyllä minäkin olen joutunut neitiä itkettämään, välillä sen vuoksi, että teen jotain esikoisen kanssa, välillä siksi, että perheen on vaan saatava ruokaa, vaikka neiti haluaisi olla sylissä... Jotenkin sitä jo osaa osin sulkea korvansa itkulta, vaikka kyllähän se sydäntä aina jonkin verran riipii...
MUSIIKISTA: Saana tykkää kaikenlaisesta musiikista, mutta kunnon poppi ja disco on kyllä parasta... S:n hoitajan lapset naureskelevat, kun neiti tanssii ja taputtaa innoissaan heti, kun musiikki alkaa soida.
Ja vielä: Olikohan se Rosa, joka kyseli kahden lapsen kuljetuksesta... Minä kyllä vannon kaksostenrattaiden nimiin, jos yhtään pitempää matkaa kuljette. Uudemmat kaksostenrattaat on jo tosi kapeita, eli voivat hyvinkin mahtua hissiin (siis vierekkäin istuttavat). Meidän käytettynä ostetut rattaat mahtuvat ainakin kaikista oviaukoista yms. aika kivuttomasti. Pienen vauvan kanssa kantoliina ja rattaat ovat kyllä kanssa toimiva yhdistelmä, mutta sitten kun vauva kasvaa ja painaa enemmän, on kyllä aika raskasta pidemmällä reissulla... Mutta eipä näissä oikeita tapoja ole, tyylinsä kullakin ;-)
Meidän neidin suosikkiharrastus on nykyään vaatteiden " pukeminen" . Hän keräilee muiden vaatteita aina tuolilta yms. (missä nyt sattuvat lojumaan...) ja pistää ne sitten päähänsä. Hortoilee sitten ympäriinsä, kun ei näe mitään (sen verran isoja vaatteita, että peittävät aina silmät...). Huvittava tapaus. Harrastavatko muiden mussukat samaa?
Nyt lopetan tämän romaanin kirjoittamisen...
Terhi&Saana, s. 24.3.
Meillä tuota myös harrastettu jo pitempään, välillä oikein suuttuu jos ei saa pysymään esim: omia sukkahousuja päässään=) Hassun näköistä on kun kulkee isin verkkarit silmillä tai kuten eilen äitin rintsikat osin päässä osin kietoutuneina lantiolle=)
Heippa Kaikille!
Kiva kun otitte tälläisen uuden mamman teidän joukkoonne!
Takertumisesta: Meillä on välillä sellainen neiti että pitää kokoajan olla puntissa kiinni, mutta pääsääntöisesti ei takerru, mikä on kyllä hyvä kun en jaksais kokoajan olla viihdyttämässä, nytkin leikkii kiltisti tuossa lattialla vieressä, välillä täytyy vaan koskettaa äitiä että tietää et olen paikalla.
Imetys: Mä en enään ole imettänyt 3 kk: jälkeen, kun se oli suoraan sanottuna yhtä hel.....
Ja joku kyseli noista maito tuotteista, me ollaan ainakin syöty ihan tavallisia jogurtteja vaikka niissä on sokeria, mutta lisäaineita ei mun mielestä ole paljoa noissa gefilus kidius jogurteissa. Itse vertasin että kuinka paljon on esim. hedelmäsoseissa lisättyä sokeria ja paljonko on jogurteissa niin eipä noissa ole paljoa eroa.
Matkarattaat: Meillä on sellaiset ABC rattaat, justiin ostettiin huuto.netistä käytettynä ja ollaan kyllä tykätty. Lähtevät nyt sitten kumminkin mukaan kun kesäkuussa lähdetään mummin ja papan kanssa Kreetalle.
Minä kun olen uusi kävijä täällä niin olisi kiva vaikka tietää että mistäpäin Suomen maata te ihmiset olette, jos vaikka joku olisi täältä meidän nurkilta. Ja minkä kokoisia teidän lapsukaiset on nyt, noin suunnilleen. Me asustellaan täällä Tampereella ja Neea on nyt varmaankin jotain 74 cm ja painaa kutakuinkin 10 kg, ainakin kädet puutuu senverran kun kanniskelee.
Hauskaa keskiviikko päivää kaikille.
Kaisa ja nekku
Nurmijärveltä.
Emma tyty on ehkä, varmaan 72cm ja painoa 9kg tai vähän päälle, ei siis mikään kovin iso vaikka syntyessään olikin 50,5 ja päälle neljäkiloa=)
Lemppari musiikkista vielä puhuttiin, uskokaa tai älkää mutta nekku tykkää eniten rokista ja sellaisesta kunnon musiikista, ei kelpaa mitkään lasten jutut. Ja äiti kun joskus kuuntelee teräsbetonia niin siitä tulee oikein kunnon naurut ja hytkytykset ;)
me ollaan akselin kanssa tampereelta, jonkin verran ollaan tapailtu muiden -lähinnä itä-tre mammojen kanssa mut muuten olis tosi kiva saada lisää vauvaseuraa!mä palstailen aika surkeesti,luen kyllä usein.
meidän akseli muuten kävi jo 1v neuvolassa, vähän etukäteen..siellä mitat oli 74.5senttiä ja 10.300. että näin..
MAITOTUOTTEISTA:joku kysy,mä olen antanu just valionko se on maustamatonta jukurttia, kysyin neuvolassa et ku se on hylaa ja en saanu vastausta et se olis jotenkin huono asia että jatkan sitä ja siirryn ns tavallisiin ja maustettuihin joskus myöh.
terkuin hanna ja aksu 2.3.
joten johan tässä voi olla jo koneella.Mimmi vaan roikkuu tapaansa mukaan tuossa jaloissa. Meinaa välillä oikein ärsyttää, kun ei anna minulle " omaa" rauhaa. Päiväunet on niin minimaaliset(n.tunti) ja siinä ei paljon kotihommia tehdä.Lähinnä kannan puita ja käytän koirat sinä aikaa. Näköjään tyttö pärjää niillä unilla.Se hyvä puoli siinä on,että yöt nukutaan 9-11h.
NEITI81 kö se kyseli omasta tahdosta. Kyllä sitä löytyy meilläkin. Uusi juttu mistä vedetään herneet,on syöttötuoli. Ei meinaa millään suostua istumaan sinne..
NEITINEKULLE tervetuloa joukkoomme!! Meillä on tosiaan hyvä porukka ja uudet on aina otettu lämmöllä vastaan!!!!!
TAKERTUMISESTA vielä..minulla on huono omatunto tästä,mutta minun on ollut pakko (pakko ja pakko) huudattaa neitiä,jotta ei koko ajan ois helmoissa roikkumassa. Esim. eilen yritin tehdä päiväruokaa ja neiti piti housun puntista kiinni jatkuvasti. Tee siinä sitten hellan ääressä ruskeaa kastiketta ja pottu muusia..minun täytyi kylmän viileesti viedä neiti olkkariin ja siitähän suuttui.Huus niin loukattuna niin kauan kun pystyin menemään hänen luokseen. Eihän hän tajua,että siinä jaloissa on vaarallista..Mutta siis pointti on se, että tunnen nyt olevani huono kun en voi 100% huomioida lastani koko ajan..
G:miten teillä muilla toimitaan? Onko muilla takertujia?
VAATTEISTA: Kävin eilen ostamassa uusia vaatteita mimmille. Ja kas,lindeksin 86cm housut ja paita olikin just sopivat,vaikka ajattelin että niissä on vähän kasvuvaraa. HM:ltä ostin yökkärin,sellasen isojen tyttöjen mekon..vähänkö oli sulonen =)
Mummi kävi eilen kylässä ja toi Mimmille kahviastiaston sellasen muovisen ja legoja. Niillä kupeilla osasi heti leikkiä ;)
Juu,ei tästä tule mitään. Neiti on yökkärin helmassa pitänyt kiinni koko tämän ajan ja kitissy sellasta teko itkua..rasittavaa.
Täällä sataa lunta..missä se aurinko luuraa?? Muualla suomessa taitaa paistaa.
Tuulia,Mimmi ja sykerö rv21+4