Köyhän perheen kesäloma.
Me vietämme kesän kotona, maksimissaan 2 huvipuistoreissua teemme. Miten muut köyhät?
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä? Voitko kertoa lisää tilanteesta?
Vierailija kirjoitti:
Tällä perheellä, tai siis minulla ja lapsella, ei ole edes kotia missä lomaa viettää.
Ero, kuukausi aikaa lähteä. Kaikki miehen nimissä. Sosku varmaan auttaa sitten, jos saan suonperukan asumiskunnottoman perintömökin myytyä.
Selvitä nyt jostain mitä sana köyhä tarkoittaa.
Se on eri asia kuin tyhmä.
Eikö sitä mökkiä pysty remontoimaan väliaikaseks kodiks?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä perheellä, tai siis minulla ja lapsella, ei ole edes kotia missä lomaa viettää.
Ero, kuukausi aikaa lähteä. Kaikki miehen nimissä. Sosku varmaan auttaa sitten, jos saan suonperukan asumiskunnottoman perintömökin myytyä.
Me ollaan mökillä. Tällä tietämällä ei ole huvipuistoreissuja suunnitelmissa. 45-vuotiaana kolmen 11-16 -vuotiaiden lasten äitinä en ole vielä keksinyt mitä järkeä huvipuistoissa on.
Mökillä piisaa tekemistä: uimista ja muita vesileikkejä, leikkimistä muutenkin, onkimista, klapin tekoa, marjastamista, sienestämistä, löhöilyä, lukemista, pyörimistä kesänaapureiden kanssa, ystävät käyvät kyläilemässä, matkailua lähimpään kaupunkiin (= citypäivä), retkeilyä veneellä lähisaariin ... Ties mitä.
On ihanaa kun lapset voivat olla käyt. kats. koko kesäloman mökillä, ensin isovanhempien kanssa, sitten mies ja minä tullaan kun meidän lomat alkaa ja appivanhemmat lähtevät omille teilleen. Rakastan mökkilomailua, ihan sama millainen sää on. Mökki on mainio, mutta aika primitiivinen. Sähköt on, kantovesi. Ei telkkaria.
No mitä me varakkaammat sitten muka teemme?
Vain köyhät luulee, että paremmin toimeentulevien perheiden kesäloma on 24/7 sirkushuveja.
Joo, ei kannata poistua kotoa jos ei ole varaa mennä huvipuistoon/kylpylään/ulkomaanmatkalle/hotelliin. Missään nimessä ÄLKÄÄ viekö lapsia ilmaiseksi metsäretkille, ongelle, pyöräretkille, uimarannalle, leikkipuistoihin, kaupunkikävelyille, sorsia ruokkimaan, marjastamaan tai sienestämään. Saattaisivat oppia ottamaan ilon irti elämän pienistä yksinkertaisista asioista ja pahimmassa tapauksessa raittiissa ulkoilmassa terveys kohenisi ja mielikuvitus paranisi kun joutuisivat itse keksimään tekemistä. Sen sijaan verhot kiinni ja telkkari auki, ei ne lapset muuten opi passiivisiksi löysäilijöiksi!
Dieseliä tankkiin ja tankillisella pääsee yli 1000km. Syödään välissä, muutama yö motellissa, sukulaisilla. Rahaakin saattaa mennä 4 hengen perheellä vähemmän, kuin 2 päivää huvipuistossa.
Liiton päivillä mennään huvittelemaan, saa halvemmalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole varaa vuokra-asuntoon, niin millä rahalla remontoi mökin?
Köyhän perheen kannattaa hakea tuettua perhelomaa. Google kertoo lisää.
Vierailija kirjoitti:
2 huvipuistoreissua?? sehän on iha sikahintaista!
Esim meiltä 4-henkiseltä perheeltä meni viimekesänä Lintsillä n.200e, rannekkeet kaikille ja syötävää+juomat.
Lintsille otetaan tietysti omat eväät mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Köyhän perheen kannattaa hakea tuettua perhelomaa. Google kertoo lisää.
Ne nekään ole kovin halpoja.
Todella köyhä ei pidä kesälomaa vaan tekee kesän töitä. Jos olisi varaa mentäis pitkin Suomea mökeillä ja huvipuistoissa. Ei vaan pysty. Joku viikonlopun mökkireissu toivottavasti onnistuu.
Kuitenkin se mökki on olemassa. Elämä on valintoja täynnä. Ollakko koditon vai mennäkkö suonperukalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole varaa vuokra-asuntoon, niin millä rahalla remontoi mökin?
Jossakin lehdessä oli vasta nyyhkyjuttu siitä kuinka köyhän perheen lapset eivät tee mitään kesälomalla.
Samassa jutussa kerrottiin, että kun lapsilta kysyttiin unelmalomaa, oli vastaus 'saa olla vapaasti jossakin ja kokeilla erilaisia pelejä'. Eli juuri sitä mitä ne köyhien perheiden lapset tekevät.
Itse olen viettänyt köyhän lapsuuden, ja lomilla en 'päässyt' koskaan minnekään. Kuljin vapaasti ulkona, puistoissa, kaupungilla, kävin kirjastossa, luin lehtiä, kuuntelin musiikkia (kirjastossa ilmaiseksi kun kotona ei ollut levyjä), kävin uimassa, leikin kavereien kanssa... Ei se kurjaa ollut. Oli kivaa olla lomalla.
Vierailija kirjoitti:
Todella köyhä ei pidä kesälomaa vaan tekee kesän töitä. Jos olisi varaa mentäis pitkin Suomea mökeillä ja huvipuistoissa. Ei vaan pysty. Joku viikonlopun mökkireissu toivottavasti onnistuu.
No, töitä ne rikkaatkin tekee kesällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä tilanteessa miehellä on elatusvelvollisuus. Ota asiasta selvää.
Ystäväni erosi samanlaisessa tilanteessa. Ystävä oli työtön, eikä hänellä ollut lainkaan omaisuutta, ei muuta kuin omat vaatteensa. Kaikki omaisuus miehen nimissä ja avioehto joka sulki vaimon täysin ulos. Mies joutui aluksi maksamaan vuokran ja antamaan ruokarahaa ex-vaimolleen. En muista kuinka pitkään sitä kesti.
Minulle tämä elatusvelvollisuus oli uusi juttu. En tiennyt että Suomessakin on tämmöinen olemassa.
Me ollaan kaiketi varakkaita, mutta hyvin tavallisia asioita me teemme. Lapsesta parasta on, kun olis vaan niitä kavereita
Vierailija kirjoitti:
Jossakin lehdessä oli vasta nyyhkyjuttu siitä kuinka köyhän perheen lapset eivät tee mitään kesälomalla.
Samassa jutussa kerrottiin, että kun lapsilta kysyttiin unelmalomaa, oli vastaus 'saa olla vapaasti jossakin ja kokeilla erilaisia pelejä'. Eli juuri sitä mitä ne köyhien perheiden lapset tekevät.
Itse olen viettänyt köyhän lapsuuden, ja lomilla en 'päässyt' koskaan minnekään. Kuljin vapaasti ulkona, puistoissa, kaupungilla, kävin kirjastossa, luin lehtiä, kuuntelin musiikkia (kirjastossa ilmaiseksi kun kotona ei ollut levyjä), kävin uimassa, leikin kavereien kanssa... Ei se kurjaa ollut. Oli kivaa olla lomalla.
Nimenomaan. Kuvailin aiemmin ketjussa meidän mökkilomailua (tuli alapeukkuja), eikä siellä juuri mikään tekeminen maksa mitään. Ruuankin saa ilmaiseksi järvestä.
Lapsena vietin lomia kaupungissa vapaana, kuten sinäkin. En tajua mitä yhteyttä rahalla ja hyvällä lomalla on. Pitäisikö kekkailla kallista puuhaa siksi, ettei tarvitse olla tekemisissä perheensä kanssa? Kun notkuu puuhamaissa ja asuntomessuilla ei tarvitse puhua toistensa kanssa.
Kerro lisää jos jaksat. Täältä löytyy aina auttavia mammoja, jos tarvit apua.