Kaveri loukkaantui hääjärjestelyistä
Avioliitto on meille molemmille toinen ja ne perinteiset häät on jo kertaallee koettu. Tultiin miehen kanssa siihen tulokseen, että pidetään vain pienet juhlat, kutsutaan vain lähisuku ja pari ystävää (yhteisen lapsemme kummit). Pyysin tätä kaveria, maksua vastaan tietysti, huolehtimaan ruokailuista yhdessä toisen kaverin kanssa. Kaveri veti herneet nenään, kun ei kelpaa vieraaksi mutta keittiöön kylläkin. Menikö tämä nyt sitten pahasti pieleen?
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikesta sitä ihmiset loukkaantuukin.
Kyllä meillä on ollut keittiössä sukulaisia ja kavereita auttamassa, itsekin olen ollut monta kertaa "kyökkipiikana". Meillä tietysti saavat osallistua juhlimiseenkin, kun kerran tulevat auttamaan. Koskaan kukaan ei ole loukkaantunut.
Sen sijaan eräs loukkaantui aivan päinvastaisesta. Oli niin kovasti jo pohtinut, että jos häntä apuun pyydetään, niin mitä ruokia hän tekee. Oli jotenkin ajatellut asiaa niin paljon, ettei muistanut, että kukaan ei ollut pyytänyt apuun. Sitten kerran oli puhetta tarjoiluista ja loukkaantui kun olimmekin valinneet pitopalvelun.
Mä en jaksaisi ehkä enää edes olla tuollaisen loukkaantujan kanssa tekemisissä. Ymmärtäisin loukkaantumisen, jos kaveri olisi ainoa samoissa porukoissa jota ei kutsuta, mutta jos kavereita ei ylipäätään ole tulossa niin mikä järki on loukkaantua.
Näin juuri. Toisaalta itsellänikin oli ystävä, joka loukkaantui, kun häntä ei kutsuttu sukujuhliin. Ja täsmensin monta kertaa, että paikalla on vain sukulaisia. Silti ei mennyt perille. Alkoi kostaa jättämällä minut kaikista omista juhlistaan ulkopuolelle. Esim. häihinsä ja lapsensa ristiäisiin kutsui muut yhteiset ystävämme, muttei minua. Annoin sitten sen kaverisuhteen jäädä hieman tauolle, jota se yhä vuosia myöhemmin viettää...
Vierailija kirjoitti:
Pistäkää ne miehenne kysymään vaihteeksi kavereitaan avuksi. Ärsyttää, kun kaikissa juhlissa "kyökkiapulaiset" ovat yllätys yllätys, naisia. Tai jos teillä on itsellänne joku keittiössä kätevä mieskaveri, niin pyyntöä vaan kehiin. Kyllä minä ainakin naisena haluan vetää juhlissa skumppaa, röhnöttää sohvalla ja syödä hyvää ruokaa. En suostu työpaikallakaan hoitamaan palaveritarjoiluja pelkästään sen takia, että sukupuoleni jotenkin velvoittaa.
Mun miehen kaverit on ainakin ihan saamattomia kaikenlaisessa avunannossa (kokeiltu on). Lapsen ristiäisiin pyydettiin, että pari tulee paikalle n. 1h-30min. aikaisemmin hieman auttamaan. Tulivat lopulta 15min. aikaisemmin, jolloin tietysti omat kaverit oli jo saapuneet paikalle ja hoitaneet hommat. Olin kyllä varoiksi pyytänyt, että parhaat kaverini tulisivat varmuuden vuoksi hieman ajoissa. :)
Muuttoapuna miehen kavereista kyllä on enemmän hyötyä, kuin minun kavereistani. Kantavat kaljapalkalla reippaasti huonekalut ym sisälle. Omat kaverit kun tuppaavat välttelemään kaikkea vähänkin painavampaa. :)
Tunnen siis sekä omat kaverit, että miehen kaverit ja tiedän mistä milloinkin kannattaa apua pyytää...
Ketjun luettuani aloin taas miettiä, voisinko itse kutsua tuleviin (vielä ihan vain teoriassa olemassa oleviin) häihini pelkkiä ystäviä. Onko kutsuttava vieraita, inhottavia ihmisiä vain siksi, että sattuvat olemaan sukua ja rajata mahdollisesti ne oikeasti tärkeät, ihmisarvoista kohtelua antaneet pois. Vain siksi, että kuuluu. No, onneksi on aikaa miettiä.
tää on tietenkin provo, tunnistan jo tän saman tyypin joka tekee näitä samoja törkeestä kätöksestä kertovia provoja.
Mutta jos nyt joku oikeesti haluaisi pitää pienet häät, niin ei sinne hyviä ystäviä pyydetä tarjoilijoiksi, vaan joku palkattu. Ystävät ansaitsee paikan ihan kutsuvieraina. Mokasitpa oikein kunnolla, joten nythän sulla ei ole enää ystäviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikesta sitä ihmiset loukkaantuukin.
Kyllä meillä on ollut keittiössä sukulaisia ja kavereita auttamassa, itsekin olen ollut monta kertaa "kyökkipiikana". Meillä tietysti saavat osallistua juhlimiseenkin, kun kerran tulevat auttamaan. Koskaan kukaan ei ole loukkaantunut.
Sen sijaan eräs loukkaantui aivan päinvastaisesta. Oli niin kovasti jo pohtinut, että jos häntä apuun pyydetään, niin mitä ruokia hän tekee. Oli jotenkin ajatellut asiaa niin paljon, ettei muistanut, että kukaan ei ollut pyytänyt apuun. Sitten kerran oli puhetta tarjoiluista ja loukkaantui kun olimmekin valinneet pitopalvelun.
Mä en jaksaisi ehkä enää edes olla tuollaisen loukkaantujan kanssa tekemisissä. Ymmärtäisin loukkaantumisen, jos kaveri olisi ainoa samoissa porukoissa jota ei kutsuta, mutta jos kavereita ei ylipäätään ole tulossa niin mikä järki on loukkaantua.
Näin juuri. Toisaalta itsellänikin oli ystävä, joka loukkaantui, kun häntä ei kutsuttu sukujuhliin. Ja täsmensin monta kertaa, että paikalla on vain sukulaisia. Silti ei mennyt perille. Alkoi kostaa jättämällä minut kaikista omista juhlistaan ulkopuolelle. Esim. häihinsä ja lapsensa ristiäisiin kutsui muut yhteiset ystävämme, muttei minua. Annoin sitten sen kaverisuhteen jäädä hieman tauolle, jota se yhä vuosia myöhemmin viettää...
eli siis häihin ei kutsuttu ? Sano suoraan vaan ettet kutsunut paasta elinikäistä ystävääsi juhlimaan häitäsi-tai jotain muuta kerran elämässä tyyppistä-juhlahetkeä-mutta odotat että sulla edelleen olisi ystäviä, jotka kutsuu sinut heidän elämänsä juhlahetkiin?? tyhmyydestä sakotetaan, varmaan nyt huomaatkin sen kun sinulla ei ole enää ystäviä? No, jos et arvosta ystävää niin kaikkihan on nyt hyvin. Heillä on parempia ystäviä korvaamassa sinua, ja sinä....nökötät iltaa vanhempiesi seurassa,,,kutoen sukkaa?
Vierailija kirjoitti:
Miksi ap. haluaa alistaa ja nöyryyttää kavereitaan?
koska haluaa elämän ilman ystäviä---j ajäädä rannalle kun parhaat ystävänsä pitää omia juhliaan muiden, uusien, ystäviensä seurassa...
Vierailija kirjoitti:
Mä en ollut lapsuudenystäväni pienimuotoisissa häissä, vaikka olen hänen läheisin ystävänsä ja lisäksi myös heidän lapsensa kummi. Ja olisin mennyt ilomielin avuksi, jos olisi pyydetty (vaikka ilman palkkaa).
arvaanko että olet sellainen ihminen joka ei arvosta itseään ja ystävyyttään, joka roikkuu ihailemissaan ihmisissä jotka ei pidä sinua ystävänään, vaan lattiamattona?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ollut lapsuudenystäväni pienimuotoisissa häissä, vaikka olen hänen läheisin ystävänsä ja lisäksi myös heidän lapsensa kummi. Ja olisin mennyt ilomielin avuksi, jos olisi pyydetty (vaikka ilman palkkaa).
arvaanko että olet sellainen ihminen joka ei arvosta itseään ja ystävyyttään, joka roikkuu ihailemissaan ihmisissä jotka ei pidä sinua ystävänään, vaan lattiamattona?
En roiku kenessäkään. Mulla ei ole paljon kavereita (en ole hirveän sosiaalinen), mutta kourallinen ystäviä ja autetaan kyllä puolin ja toisin. Mutta en loukkaannu turhista. Jos häihin on kutsuttu vain sukulaisia, miksi minun pitäisi mennä, kun muutkaan kaverit/ystävät eivät.
Vierailija kirjoitti:
tää on tietenkin provo, tunnistan jo tän saman tyypin joka tekee näitä samoja törkeestä kätöksestä kertovia provoja.
Mutta jos nyt joku oikeesti haluaisi pitää pienet häät, niin ei sinne hyviä ystäviä pyydetä tarjoilijoiksi, vaan joku palkattu. Ystävät ansaitsee paikan ihan kutsuvieraina. Mokasitpa oikein kunnolla, joten nythän sulla ei ole enää ystäviä.
Sehän onkin näppärää, jos tämä on pelkkä provo. Ei tarvitse miettiä, leppyykö kaveri koskaan, kun mitään ei ole tapahtunutkaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En roiku kenessäkään. Mulla ei ole paljon kavereita (en ole hirveän sosiaalinen), mutta kourallinen ystäviä ja autetaan kyllä puolin ja toisin. Mutta en loukkaannu turhista. Jos häihin on kutsuttu vain sukulaisia, miksi minun pitäisi mennä, kun muutkaan kaverit/ystävät eivät.
no minäpä kerron. jos "YSTÄVÄSI" ei ole kutsunut sinua häihinsä, hän EI OLE YSTÄVÄSI: ilmeisesti sinä pidät häntä ystävänäsi, mutta hän ei sinua, mikä on hyvin yleistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi olla kovin pienet juhlat jos hommaa hoitamaan tarvitaan kaksi henkilöä.. Mitä meinasit maksaa heille? olisiko voinut loukkaantua siitä?
Tarkoitus on, että toinen hoitaa homman keittiössä ja toinen grillaa ulkona.
Ap
Grilliruokaa häissä? Justiinsa, tosi tyylikästä.
Kyllä minä menisin tällaisessa tapauksessa ihan mielelläni keittiöön auttamaan. En kyllä ottaisi mitään palkkaa, vaan työpanos olisi häälahja parille. Ihmettelen, kun niin moni pitää törkeänä tekona pyytää kaveria avuksi.
Teit niin tai näin, aina väärin päin. Yleensä valitetaan, että sukulaiset kutsutaan pakosta ja toivotaan näiden häipyvän mahdollisimman ajoissa että kaverisisäpiiri pääsee bilettämään. Nyt sitten kun kutsutaan sukulaisia, valitetaan kun kavereita ei kutsuta.
Mikä ystävyyssuhde se oikein on, jos ei voi molemmin puolin pyytää ja antaa apua? Ei olisi pokkaa pyytää maksua noin vähästä.