Alle 15 euron punaviini on kuraa
Olen tullut tähän johtopäätökseen. Tuota halvemmissa viineissä tulee ällöttävä puistatus kun maistaakin. 15 euron ja siitä ylöspäin viinejä voi juoda ilman yökötystä.
Kommentit (38)
Vain alkoholistit erottavat laatueroja alkoholissa.
Kaikki punaviini on kuraa. Kaikki alkoholi on kuraa. koska minä olen tätä mieltä, on se varmasti universaali totuus.
hih, sulla ei taida olla kauheasti kokemusta viineistä, jos et erota hyvää viiniä huonosta. Kympillä saa on hyvän punkun, jos on tietoa ja taitoa. Ainakin asiantuntijat näin väittävät :)
Saattaa olla vaikka minun mielestäni kaikki viinit maistuu pahalta enkä niitä kyllä joukkaan jos joskus harvoin 1-5krt vuodessa juon niin se on luultavasti kirkasta viinaa tai olutta tai niitä molempia sekaisin.
Ehkä myös lonkeroa (alkon ) tai smirnoff ice & bacardi breetcer ( pineapple )
Vierailija kirjoitti:
hih, sulla ei taida olla kauheasti kokemusta viineistä, jos et erota hyvää viiniä huonosta. Kympillä saa on hyvän punkun, jos on tietoa ja taitoa. Ainakin asiantuntijat näin väittävät :)
Joo, en harrasta snobbailua viineissä. Sen olen kuitenkin huomannut että halvat viinit on pahoja. Olen kuunnellut suosituksia, lukenut arvosteluja, testannut kehuttuja halvempia viinejä, mutta todelliset laatuerot alkaa näkyä vasta siinä kun siirrytään sinne >15e osastolle.
Jos täällä yli 15e maksava viini on hyvää niin muuttuuko se sama viini kuraksi esim Espanjassa jossa se maksaa alle 10e?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, en harrasta snobbailua viineissä. Sen olen kuitenkin huomannut että halvat viinit on pahoja. Olen kuunnellut suosituksia, lukenut arvosteluja, testannut kehuttuja halvempia viinejä, mutta todelliset laatuerot alkaa näkyä vasta siinä kun siirrytään sinne >15e osastolle.
Toisille se raha maistuu. Onhan näitä ihan "ammattilaisiakin" jekutettu ja juotettu samaa viiniä kympin hintalapulla ja viiden kympin hintalapulla ja kummasti parani arvostelut pelkällä hintalapun vaihdolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai kalliimmalla saa parempaa. Ei se kuitenkaan tarkoita että alle 15 euron viinit olisi kuraa, eikä varsinkaan sitä että sen yli menevät olisivat automaattisesti helmiä. Noin 20 vuoden viiniharrastuksen ja vähän päälle 5000 € / pullo asti viinejä maistelleena sanoisin että se absoluuttinen laaturaja menee jossain siellä 50 € hujakoilla. Sen verran kun maksat, niin saat aina hyvää, pois lukien mekaaniset viat. Kuitenkin, hyvää kamaa saa Alkostakin jo jostain kahdeksasta eurosta alkaen, ja sitäkin halvemmalla voi löytyä ihan soivia ruokaviinejä.
Vierailija kirjoitti:
Olen tullut tähän johtopäätökseen. Tuota halvemmissa viineissä tulee ällöttävä puistatus kun maistaakin. 15 euron ja siitä ylöspäin viinejä voi juoda ilman yökötystä.
Sinun mielestä varmaan punaviini ylipäätään on kuraa.
Kympillä saa jo ihan kohtuullisen hyviä viinejä.
Itseasiassa paras hinta-laatusuhde on n 10€ viineissä:)
Yksi parhaista viineistä (palkittu Ranskassa) mitä olen reissussa juonut maksoi 2€:)
Siis nimenomaan tuon 15 eur on huono hinta viinille.
Alle voi saada hyvää ja sen päälle.
Hs.fi:ssä oli taannoin joku viiniasiantuntijan artikkeli ja suosituksia noin kympin puna- ja valkoviineistä. Uskon häntä enemmän kuin sinua.
Bautismo de Fuego kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai kalliimmalla saa parempaa. Ei se kuitenkaan tarkoita että alle 15 euron viinit olisi kuraa, eikä varsinkaan sitä että sen yli menevät olisivat automaattisesti helmiä. Noin 20 vuoden viiniharrastuksen ja vähän päälle 5000 € / pullo asti viinejä maistelleena sanoisin että se absoluuttinen laaturaja menee jossain siellä 50 € hujakoilla. Sen verran kun maksat, niin saat aina hyvää, pois lukien mekaaniset viat. Kuitenkin, hyvää kamaa saa Alkostakin jo jostain kahdeksasta eurosta alkaen, ja sitäkin halvemmalla voi löytyä ihan soivia ruokaviinejä.
No tuo 50 eur on jo aivan absurdia. Lol, siis kukaan yhtään kukaan ei makutesteissä tunnistanut eroa 200 euron ja 50 euron välille. Ei mitään eroa. Sit oli joku 25 euron pullo joka meni joukossa aivan mukana. Oli pruuveissa ja oli hyvät viinit esillä
Tykkään kurasta. Riippuu kurasta, varsin loistavia kuria olen löytänyt ja niitä nautin paksun naudan sisäfiilepihvin kanssa, suosittelen.
Hmm... Kyllä minulle tärkeämpää on se, mistä rypäleestä tai rypäleistä viini on tehty ja missä se on kasvanut. Hinnalla ei ole mitään merkitystä.
Minä olen tykästynyt Hannibaliin. Aina jos tekee mieli punaviiniä, ostan sitä. Hinta on jossain kympien kieppeillä.
Hassua, vuoden 2015 viisi parasta punaviiniä niin neljä ovat alle 15 €, vain yksi oli parikymppiä. Ap:n tietämys ei nyt kohdannut asiantuntijoiden makunystyröitä mutta makuasioistahan ei kannata kiistellä ;)
En minäkään monia alta 15 euron viinejä viitsi juoda. Ne on usein todella huonoja ja maistuvat monet etikalta ainakin jos hinta on siinä kympin tienoilla. Siinä 17-18 euron tienoilla saa jo todella laadukkaita viinejä, eikä kolmen litran pänikästä tuo hinta niin kovin paha ole. Riippuu tosin, ostaako laivalta vai maista. Itse olen ostanut viinit maista, sillä laivoilla on usein kalliimpaa.
No ei se kyllä noinkaan ole.