Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä joka vanhanaikaisesti deittailet vain yhtä kerrallaan, kysymys!

Vierailija
23.04.2016 |

Jos joku juttu etenee hitaasti ja siinä pohdituttaa onko kyse ystävyydestä vai enemmästä, millä perusteilla teet päätöksen deittiareenalle palaamisesta tai olemassaolevan tapailun jatkamisesta?

Minulla deittailutekniikka varsin ruosteessa johtuen pitkästä suhteesta (päättyi n. vuosi sitten ja nyt olen aktivoitunut pitkästä aikaa). En halua keskittyä useampaan kuin yhteen kerrallaan. Nyt olen tosi ihastunut tapailukumppaniini, joka kuitenkin on jäänyt hieman arpomaan että ollako vai eikö olla. Kiva ja luotettava mies kaikin puolin, ja tapailu onnistuu harvakseltaan jo siksikin että asumme aika kaukana toisistamme ja hänellä lapsia.

Kuinkakohan kauan kannattaa kärvistellä tällaisen täyttymättömän ihastuksen kourissa ennen kuin totean, että ansaitsen miehen joka haluaa minut yhtä kovasti kuin minä hänet? Entä jos toinen on vain hitaampi kehittämään tunteita ja ajan antaminen kannattaa?

Miten itse toimisit?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta minussa taitaa itsessänikin olla hieman syytä tähän takkuiluun; olen nimittäin jopa niin ihastunut tähän mieheen että ekaa kertaa elämässäni minua alkoi pelottaa liian nopea eteneminen ja peruin yhdet treffit sellaiselta päivältä jolloin miehelle olisi sopinut, koska olimme vasta 2 päivää sitten tavanneet (ja oli niin kivaa että seuraavalla tapaamisella olisi varmasti ollut seksiä). Tämän jälkeen miehelle ei olekaan sopinut taas pitkään aikaan tapaaminen. Ehkä siitä tuli kuva, että en ole kiinnostunut?

ap

Voi olla, ainakin se herättää kysymyksiä miksi toinen on perunut treffit. Kerroitko jonkin syyn vai jätitkö miehen kehittelemään omia teorioitaan pääkoppaansa. Voihan se olla, jos mies on hieman epävarma itsestään niin on mennyt keskustelupalstalle kysymään "Nainen perui treffit, mitä se tarkoittaa" ja riippuu palstasta, vastaukset voivat olla hyvinkin "mielenkiintoisia".

Tai sitten tapaaminen ei ole vain onnistunut aikataulusyistä. Speak, love and make love.

Peace!

Vierailija
22/32 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta minussa taitaa itsessänikin olla hieman syytä tähän takkuiluun; olen nimittäin jopa niin ihastunut tähän mieheen että ekaa kertaa elämässäni minua alkoi pelottaa liian nopea eteneminen ja peruin yhdet treffit sellaiselta päivältä jolloin miehelle olisi sopinut, koska olimme vasta 2 päivää sitten tavanneet (ja oli niin kivaa että seuraavalla tapaamisella olisi varmasti ollut seksiä). Tämän jälkeen miehelle ei olekaan sopinut taas pitkään aikaan tapaaminen. Ehkä siitä tuli kuva, että en ole kiinnostunut?

ap

Voi olla, ainakin se herättää kysymyksiä miksi toinen on perunut treffit. Kerroitko jonkin syyn vai jätitkö miehen kehittelemään omia teorioitaan pääkoppaansa. Voihan se olla, jos mies on hieman epävarma itsestään niin on mennyt keskustelupalstalle kysymään "Nainen perui treffit, mitä se tarkoittaa" ja riippuu palstasta, vastaukset voivat olla hyvinkin "mielenkiintoisia".

Tai sitten tapaaminen ei ole vain onnistunut aikataulusyistä. Speak, love and make love.

Peace!

Kerroin syyn niin rehellisesti kuin pystyin, mutta silti mietin jälkikäteen sitä, että ehkä selitykseni on ollut mahdollista ymmärtää myös väärin. Puhuin peloistani ja tarpeesta jarruttaa jne. Voihan olla, että mies tulkitsi tämän niin, että en ole riittävän ihastunut ja jarrutan siksi.. Toisaalta, olen kyllä kertonut toisissa tilanteissa aivan avoimesti tunteistani, eikä niiden pitäisi olla hänelle epäselviä. Hän on ollut huolissaan siitäkin, olenko päässyt yli edellisestä miehestä kun erosta on vasta vuosi ja tämä on sen jälkeen ensimmäinen vakava tapailukuvio minulle. 

Kiitos kaikille hyvistä kommenteistanne. Olen päättänyt olla kärsivällinen ainakin muutamia kuukausia vielä. Siinä ajassa varmasti tapahtuu jotain jos on tapahtuakseen. Ja tämä mies on kyllä kaiken kärsivällisyyden arvoinen. :)

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhanaikaistako deittailla yhtä kerrallaan? Pitäisikö sitten perustaa naaras- tai koirashaaremi ja deittailla monia yhdellä kertaa? Voi olla, että jäisi lehdellä soittelemaan seinänruusuksi.

Vierailija
24/32 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhanaikaistako deittailla yhtä kerrallaan? Pitäisikö sitten perustaa naaras- tai koirashaaremi ja deittailla monia yhdellä kertaa? Voi olla, että jäisi lehdellä soittelemaan seinänruusuksi.

Kyllä nykyään näyttäisi olevan monella pelin henki sellainen, että useampia deittikumppaneita on kierroksessa yhtä aikaa. Vähän noiden Bachelor/Bachelorette -sarjojen tyylisesti kokeillaan, keneen tunteet sitten lopulta syttyvät - sillä erotuksella että yleensä nämä tapailukumppanit pyritään pitämään tietämättöminä toistensa olemassaolosta. Moni toisaalta myös ihan olettaa toisen tapailevan alussa muitakin.

Tällainen tyyli on ollut mm. Jenkeissä tavanomaista jo pitkään, meillä lienee yleistynyt nettideittailun ja muiden digitaalisten seuranhakutapojen (Tinder) yleistyessä. Niitä käyttäessä on hieman hankalampaa vetää noita rajoja sen suhteen, milloin lopettaa yhteydenpidon muihin paitsi siihen kiinnostavimpaan, koska alustavaan tutustumiseen tähtäävää viestien vaihtoa on joskus käynnissä useamman kanssa yhtä aikaa, ja yhteydenpidon katkaiseminen on aina signaali sille vastapuolelle, ettei hän ole ainakaan mikään ykkösprioriteetti toiselle. Jos sitten myöhemmin silloinen tapailu päättyykin, ja haluaisi jatkaa tutustumista johonkin aiemmin pintapuolisesti tavattuun, juttua on vaikeampaa lämmitellä uudelleen jos on ehtinyt jo kertaalleen laittaa sen poikki.

Vierailija
25/32 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
26/32 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun 50 v ja aika monta miestä kokemukseni sanoo aika suoraan, että jos mies haluaa jotain hän ei jää jahkailemaan. He's just not that into you.

Haluat varmastikin, että hän haluaa sinut todella. Nyt hän vaikuttaa siltä, että ok, kyllähän tuonkin kanssa aikaa voi kuluttaa. Minusta vaikutat ihastuneemmalta kuin hän, ja vaikka odottaisitkin häneltä jotain aloitetta, kannattaa nyt ehkä itse ottaa vähän rauhallisemmin vähän aikaa, eikä olla se aloitteellinen. Vaikka itse jo tuossa tilanteessa päättelisin että en ole hänen tyyppiään.

Vierailija
27/32 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tavannut vain miehiä, jotka haluavat edetä ja lämpenevät hitaasti, mutta jotka haluavat seksiä heti.

Vierailija
28/32 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ajaa vaikka 500 km muutaman tunnin tapaamisen takia, jos on ihastunut. Asiat vain laitetaan tapahtumaan. Olen nähnyt sen niin monta kertaa, että minulle ei mene läpi "on tällä viikolla vähän kiirettä ja viikonloppuna on Jeminan peli".

Vierailija
29/32 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tein silloin kuin deittailin niin, että kirjoittelin kaiken aikaa kyllä netissä viestiä laittaneiden kanssa, mutta tapailin sitten yhtä kerrallaan. Usein kyllä vaikka samana viikonloppunakin tuli tavattua useampaakin kun ei napannutkaan yhtään. En ikinä kirjotellutkaan max viikkoa pidempää, vaan halusin tavata heti jos oli vähänkään mielenkiintoisempi mies. Kyllä sen aika pian tapaillessa huomasi natsaako vai ei, pisimpään ns. turhaan taisi tulla tapailtua jotain kolme viikkoa. Kyselin suoraan, olin tositarkoituksella liikenteessä ja yritin olla tehokas, tuollaiseen vatvomiseen en olisi lähenyt ollenkaan. Ja tehokas olinkin, maailman paras aviomies löytyi sitä kautta<3

Vierailija
30/32 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä panen kyllä kaikkia, mutta omaisuuttani en ala sitoutumisbimbojen vuoksi jakamaan.

Oletat siis, että nainen  on aina sinua köyhempi. Yllätys vaan, että naisissakin on varakkaita

Vierailija
31/32 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseni tuntien kärvistelisin niin kauan että se toinen ilmoittaa juttumme olevan ohi. Sen verran harvoin ihastun että etten ihan helpolla olisi luovuttamassa.

Vierailija
32/32 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen tilanne olisi aika kauhea. Jos itse haluaisin sen miehen, jäisin luultavasti odottamaan, ja ehkä joutuisin vuosia roikkumaan löysässä hirressä ennen kuin mies lopulta ghostaisi minut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yhdeksän