Työkaverin lapsen isä. Mitä sanoa?
Aloitin jokin aika sitten uudessa työssä. Työpaikalla esimiesasemassa on eräs nainen, jonka kanssa puhutaan joskus lapsista. Kuten muidenkin työkavereiden kanssa. Ongelma on, että muut ovat minulle kertoneet takana päin, että tuon naisen tytär on jonkun perheenisän kanssa tehty ja siksi nainen on ns itsellinen äiti. Työkaverini ei itse ota esille asiaa. Minulle on tullut kynnys, miten puhua lapsista hänen kanssaan. Pelkään, että päästän sammakon suustani. Ja minua vaivaa, että esitän tietämätöntä. Kun puhun esim oman lapseni isästä niin saatan punastua muistaessani, että naisen lapsihan on jonkun perheenisän kanssa tehty. Olen ajatellut, että pitäisikö minun kertoa hänelle, että tiedän? Se vapauttaisi ilmapiiriä. Ja kun kaikki kuitenkin puhuvat asiasta ja tietävät, vaikka eivät suoraan sanokaan niin eikö olisi reilua sanoa tietävänsä?
Kommentit (20)
Joo, ihme pähkäilyä tuostakin on saanut taas aikaiseksi, tee tosiaan mieluummin sitä duunia, niin ei tarvitse punastella. Voi hyvää päivää näitä taas.
Niin tai sitten on ilkeämielinen juoru...ei aina kannata uskoa mitä puhutaan, varsinkin jos kyseessä on vielä pomosi.
Jospa jäät vielä työstämään tätä asiaa itseksesi. Aika epähienoa keskustella tuollaisesta toisen selän takana. Ja tahditonta kuvitella, että sun epämukavuuden tunteen häveltäminen olisi tärkempää kuin hyvät tavat - vieläpä työpaikalla.
Näin kai sitten, ollaan hiljaa ja juorutaan vaan. Minusta vaan on outoa, että yleisesti puhutaan asiasta, mutta työkaverini läsnäollessa ei mitään. Jos kukaan ei asiasta puhuisi niin en minäkään tuntisi vaivautuneeksi itseäni lapsistamme mainitessa. Nyt oikein kiinnittää huomiota siihen, mitä hän milloinkin kertoo. Arvostetussa työssä ja taustalla tuollainen salaisuus. Sikäli ymmärrän juoruilun, onhan se herkullista.
Ap
Sä missään töissä käy, olet liian rajoittunut älyllisesti.
Kun otat asian esiin, muista ehdottomasti käyttää sanaa "äpärä".
Se vapauttaa ilmapiirin toivomaasi sfääreihin salamannopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Näin kai sitten, ollaan hiljaa ja juorutaan vaan. Minusta vaan on outoa, että yleisesti puhutaan asiasta, mutta työkaverini läsnäollessa ei mitään. Jos kukaan ei asiasta puhuisi niin en minäkään tuntisi vaivautuneeksi itseäni lapsistamme mainitessa. Nyt oikein kiinnittää huomiota siihen, mitä hän milloinkin kertoo. Arvostetussa työssä ja taustalla tuollainen salaisuus. Sikäli ymmärrän juoruilun, onhan se herkullista.
Ap
Tuollainen salaisuus? Voi luoja.
Elämme maailmassa jossa saa mennä naimisiin kohta ties minkä kanssa ja ap on muka kauhuissaan siitä että nainen on tehnyt lapsen jonkun miehen kanssa!
Arvostetussa työssä ja taustalla tuollainen salaisuus? Me ollaan 2015 suomessa, maassa jossa on ollut yksinhuoltajia aina. Miksi korostat perheenisää niinkuin hän olisi joku yksisarvinen?
p.s Juttu voi olla myös osittain tai täysin keksitty, koska juoruämmät ei tiedä totuutta eikä kestä sitä.
"Itsellinen äiti" :D mitä se sulle ap kuuluu kuka on kenenkin lapsen äiti :D jos asia ei ahdistanut sua ennen tuota kun tiesit kun kuitenkin tiesit että hän on "itsellinen äiti"😂😂
Vierailija kirjoitti:
Kun otat asian esiin, muista ehdottomasti käyttää sanaa "äpärä".
Se vapauttaa ilmapiirin toivomaasi sfääreihin salamannopeasti.
En käyttäisi, mutta tuokin sana on jo työpaikan ruokalassa kuultu. Tarkkaan ottaen naureskelu X:n äpärästä oli eka kerta, kun edes kuulin asiasta. Ja selväksi tuli jo, että en sano hänelle millään tavoin tietäväni. Jos minä olen tyhmä niin ovat takana juoruavatkin. Ehkä nainen haluaisi tietää, mitä työpaikalla oikeasti puhutaan?
Työelämä on monille ns. sosiaalista elämää. Tärkein asia on joko juoruilu tai itsekehu. Siksi ei esim. vaihdeta työpaikkaa, kun tykätään enempi juoruilla kuin saada parempaa palkkaa.
Avoimesti kysyt, kenen penikka on kyseessä. Sanot, että työyhteisössä juorutaan. Näin toimin aina itse, ei tule jälkipuheita. Hyvissä väleissä olen entisten ja nykyisten epämääräisten penikoiden omaavien pomojen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Avoimesti kysyt, kenen penikka on kyseessä. Sanot, että työyhteisössä juorutaan. Näin toimin aina itse, ei tule jälkipuheita. Hyvissä väleissä olen entisten ja nykyisten epämääräisten penikoiden omaavien pomojen kanssa.
Ei tarvitse kysyä, se on tehty selväksi, kuka isä on. Ja työpaikka on monella tapaa vanhanaikainen. Täällä juorutaan ilkeästi ja juorutaan myös ajan kuluksi.
Missä työssä noin paljon juorutaan?
Vierailija kirjoitti:
Oletettavasti kyseessä on naisvaltainen ala.
Omituista tosiaan, ei mua ainakaan vähempää vois kiinnostaa kenen kanssa työkavereilla on lapsia....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletettavasti kyseessä on naisvaltainen ala.
Olen ollut miesvaltaisessa työpaikassa ja siellä vasta juoruttiinkin ja puukotettiin selkään.
Oletko yksinkertainen vai oikeasti tyhmä? Mitä se sinulle kuuluu kuka on kenenkin kanssa lisääntynyt?
Keskity ihan vaikka siihen työntekoon jookos, kun ei sinulta tunnu muu onnistuvan.