Miksi banaanit menee niin nopeesti pilalle
Ostan hyvännäköiset tertun kaupasta. Jo parin-kolmen päivän päästä banaanin sisustassa on tummaa (kuori saattaa olla hyvännäköinen). Miksi näin? Ärsyttää julmetusti. Osa kalliista banaanista menee tämän takia hukkaan..
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Samaa olen ihmetellyt. Vaikka ostaa vähän vielä vihertäviä, niin ovat parissa päivässä mustuneet.
Juuri näin! En ymmärrä miksi. Säilytän huoneenlämmössä. -ap
Olet kuljetuksen aikana ruhjonut niitä banaaneja, tai sitten niitä on jo kaupassa käsitelty liian kovakouraisesti. Hellästi kohdeltu banaani tummuu ensin kuoresta ja sisus säilyy valkoisena, jääkaapissa vielä pitempään kuin huoneenlämmössä.
Jännä ilmiö. Minä odotan aina banaanin kuorien tummumista, koska silloinhan ne ovat vasta kypsiä. Sisusta on normaali muuten, mutta joskus voi olla sitä tummaa mössöä vähän, jonka voi myös syödä ja joka on ihan vaan banaanin makuista.
Irrota banaanit kotona erikseen, että ovat siis yksittäin, eikä tertussa. Tällöin säilyvät parempina hieman pidempään. Kypsyvät nopeammin ollessaan tertussa.
Laita banaanit jääkaappiin ja säilytä banaaneja aina erillään omenoista. Omenat kysyttävät banaaneja vielä nopeammin.
Banaanit on just parhaita silloin kun niissä on niitä ruskeitä pehmeitä läiskäkohtia. Nam nam.
Ei, en ole itse ruhjonut niitä, kuljetan aina banskut hellävaroen.
Olen tehnyt tutkimusta nyt jonkin aikaa niin näin tapahtuu banaaneille ostanpa ne sitten Lidlistä tai Prismasta jne.. -ap
Vierailija kirjoitti:
Laita banaanit jääkaappiin ja säilytä banaaneja aina erillään omenoista. Omenat kysyttävät banaaneja vielä nopeammin.
Jos banaani mustuu sisältä, vaikka kuori on vielä keltainen, ei kyseessä ole kypsyminen, vaan luultavasti banaanit on sullottu alimmaiseksi kauppakassiin ja ne ovat siellä litistyneet.
Banaanin voi myös syödä jos se meinaa pilaantua.
Käykö noin muillekin hedelmille? Meillä pilaantui kaikki todella nopeasti, 1-2 päivässä. Vessasta löytyi iso kosteusvaurio, koko seinä mätä. Veikkaan että johtui siitä, koska uudessa asunnossa ei enää käy noin. Nyt omenat ja banaanit säilyvät yli viikonkin hyvänä. Olen lukenut, että homeasunnoissa kaikki tuore pilaantuu todella nopeasti.
Miten huonosti pitää olla asiat että syö pilaantuneita banaaneja ? Ei voi ymmärtää .
Miten päin banaani on tertussa?
No se on ihan Tertun oma asia.
Vierailija kirjoitti:
Jännä ilmiö. Minä odotan aina banaanin kuorien tummumista, koska silloinhan ne ovat vasta kypsiä. Sisusta on normaali muuten, mutta joskus voi olla sitä tummaa mössöä vähän, jonka voi myös syödä ja joka on ihan vaan banaanin makuista.
Tylsää. Olisi ollut kiva, jos se tumma mössö olisi ollut inkiväärin makuista. :(
Banaaniin on hyvä laittaa kortsu päälle ja sitten dildotella menemään. Onpahan sitten tarpeeksi iso ja nälkäkin lähtee jälkeenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Ostan hyvännäköiset tertun kaupasta. Jo parin-kolmen päivän päästä banaanin sisustassa on tummaa (kuori saattaa olla hyvännäköinen). Miksi näin? Ärsyttää julmetusti. Osa kalliista banaanista menee tämän takia hukkaan..
Olen huomannut saman. Täytyy syödä samana päivänä. Aiemmin ei ollut näin. Johtuneeko siitä että nuo 90-luvun banaanit oli niin kyllästettyjä säilöntämyrkyillä? Mene ja tiedä.
Siitä olen erimieltä, että banaanit olisivat kalliita.
Vierailija kirjoitti:
Miten huonosti pitää olla asiat että syö pilaantuneita banaaneja ? Ei voi ymmärtää .
Miten huonosti pitää olla asiat, ettei hiffaa mitä daijataan?
Vierailija kirjoitti:
Banaanit on just parhaita silloin kun niissä on niitä ruskeitä pehmeitä läiskäkohtia. Nam nam.
Juu. Ei sellaiset haittaa. Mutta kun tuon banaanin kotiin, se muuttuu päivässä mustaksi. Mitään pilkkuvaihetta ei edes ehdi havaita.
Samaa olen ihmetellyt. Vaikka ostaa vähän vielä vihertäviä, niin ovat parissa päivässä mustuneet.