Kertokaa kerrostalussa asujat mistä tää ääni tulee...
Neljän minuutin välein kuuluu yläkerrasta vessan vetäminen, putkissa kolahtaa ja kuuluu mun kämppään kovaa. Enpä oo kiinnittäny huomioo jos satunnaisesti se vedetään, kun perus elämisen ääntä joo ja ei häiritsevää muutenkaa, mutta nyt kun on KOLME PÄIVÄÄ aivan yhtä soittoo kuulunu (oikeesti yhtä soittoo, valvonut tässä 27h ja koko ajan kolisee muutaman minuutin välein) nii ihmetyttää ja häiritsee.
Vaikka olis joku sairaus tmv niin ei silti kukaan voi noin usein käydä vessassa, tuleeko toi putkien kolahdus jostain muusta? En tajua ja alkaa hermot menemää.
Kommentit (32)
Putki tukossa tai jotain muuta vastaavaa
Vierailija kirjoitti:
Ei se naapuri itse edes välttämättä ole huomannut, että pönttö vuotaa. Ei se meilläkään täyttäessä mitään ääntä pidä, vaikka voi putkia pitkin pitääkin ääntä muualle taloon.
Olisi ihan reilua käydä sanomassa asiasta.
Pitäs käydä kaikki yläkerrast läpi kun en tiedä kuka kysees, laitoin nyt lapun tonne alas tähän hätää, pitäs varmasti käydä ovienki takana... :D
Ootko tarkistanut oman pönttösi? Jos se onkin se mikä vuotaa.
Vierailija kirjoitti:
Ootko tarkistanut oman pönttösi? Jos se onkin se mikä vuotaa.
Olin eilen omassa vessassani kymmenisen minuuttii, ei ole oma, pari kertaa taas putket kolisi ja vesi valu siinä mutta oma vessanpytty ihan ''liikkumato'' (:D) normi oli. Ääni nyt muutenkin kuuluu selkeesti ylhäältä.
Kirjotan kyl niin sekavaa tekstiä, liikaa valvonu :D
Jokaiselle naapurille pistetty ystävällinen kirje asiasta, eiköhän mee näin paremmin perille mitä alhaalla oleva lappu :) Eiköhän tää tästä, kai mäki vielä rauhan saan! :D
Vierailija kirjoitti:
Oletko sinä tai huolto yrittänyt lähestyä sitä asukasta? Sehän voi olla kotona ja joku uusavuton tumppu, joka ei tiedä, mitä tehdä asialle. Tai sitten se on lähtenyt ääntä pakoon viikonlopuksi xD
Uusavuton tumppu ei välttämättä osaa eikä voi tehdä sille mitään, vaikka tietäisikin. Kokemusta omakotitalossa...
Jos vessanpönttöön tulevassa putkessa on erikseen hana, sen voi sulkea, mutta kaikissa sellaista ei ole.
Pakollinen tilannepäivitys! :D
Mun yläpuolella olevan asunnon vessa tosiaan vuosi tvs, nyt on korjattu, äskön huoltomies tuli kertoon mulle asiasta. Kyseises kämpässä asukas ollut muutaman päivänki pois, eikä täten voinu tietää ongelmasta. Nyt pitäs kuitenki olla korjattu ja ai vitsit tätä ilon & helpottuneisuuden määrääääää!! :') Jospa jopa sais nukkuu rauhassa ens yön, korvatulppien kans menin pari yötä mutta niidenki läpi kuulu se toistuva *KLONG*, jokseenki vähän vaimeempana, sai nukuttuu edes muutaman tunnin :D
- Ap
Onnea! :)
Klong-äänestä tuli mieleen treffijuttujen klunks, klunks, klunks -kaljasiepponainen. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vessa vuotaa, säiliö tyhjentyy. Vessa vetää itsensä taas täyteen, vuotaa tyhjäksi jne. Jostain syystä tupelo asukas ei ole korjauttanut vikaa ja vettä valuu hukkaan koko ajan.
Voisko olla? Oon niin tietämätön tämmösistä asioista, muutin omilleni ensimmäistä kertaa kuukaus takaperin ja oli nii hiljane kämppä että oikei hehkuttanu kaikille miten hyvä täällä on olla, sit alkaa tommonen. Kiitos ihan älyttömästi kaikille vastauksista, enköhä mä sitte huoltoyhtiöö ota yhteyttä maanantaina kuten joku aikasemmi kehotti
Joo, kyllä se vessa noin toimii. Ja tossa sitä vettä valuu ihan reippaasti. Joskus kun se liruu, voi tyhjentymiseen mennä vartti tai puoli tuntia.
Ja sinne huoltoon voit soittaa jo tänään, he laittavat sitten työlistalle viikonlopulle tai maanantaille sen mukaan mitä itse arvioivat kiireellisyydeksi. Jos se pönttö tyhjenee joka neljäs minuutti ja täyttö olisi vaikka 8 litraa, kuluisi siinä vuorokauden aikana hukkaan 2 880 litraa vettä eli noin 20 x normaalin henkilön vuorokausikulutus.
Kyllä vauva.fi kannatti taas, kiitos ihan älyttömästi!! :) pistän vaatetta päälle ja meen katsomaa ton huoltoyhtiö numeron alhaalta.
Joo, älä alasti mene.
Vierailija kirjoitti:
Onnea! :)
Klong-äänestä tuli mieleen treffijuttujen klunks, klunks, klunks -kaljasiepponainen. :D
Hahah! :D
Ei se naapuri itse edes välttämättä ole huomannut, että pönttö vuotaa. Ei se meilläkään täyttäessä mitään ääntä pidä, vaikka voi putkia pitkin pitääkin ääntä muualle taloon.
Olisi ihan reilua käydä sanomassa asiasta.