Kertokaa kerrostalussa asujat mistä tää ääni tulee...
Neljän minuutin välein kuuluu yläkerrasta vessan vetäminen, putkissa kolahtaa ja kuuluu mun kämppään kovaa. Enpä oo kiinnittäny huomioo jos satunnaisesti se vedetään, kun perus elämisen ääntä joo ja ei häiritsevää muutenkaa, mutta nyt kun on KOLME PÄIVÄÄ aivan yhtä soittoo kuulunu (oikeesti yhtä soittoo, valvonut tässä 27h ja koko ajan kolisee muutaman minuutin välein) nii ihmetyttää ja häiritsee.
Vaikka olis joku sairaus tmv niin ei silti kukaan voi noin usein käydä vessassa, tuleeko toi putkien kolahdus jostain muusta? En tajua ja alkaa hermot menemää.
Kommentit (32)
No jos valvot 27 tuntia niin ei se ihmekkää oo jos vähän kolisee.
Putkien kolahduksen jälkee valuu hetken siis vettäki, ihan samoten kun vessaa vedettäs, mutta ei toi vaan voi olla wc...
Putkistossa on varmaankin jotain vikaa, takaisinvirtausta joka aiheuttaa kolahtelua, jotain sellaista? Ilmoitat tietenkin huoltoon ja kerrot oireet.
Vierailija kirjoitti:
No jos valvot 27 tuntia niin ei se ihmekkää oo jos vähän kolisee.
En pysty nukkumaa kun toi jatkuva kolahdus ihan oikeesti risoo, korvatulpat haen tänää. Kissaki säpsähtää tohon kolinaa aina, kaveri joka eilen illalla kävi kahvilla nii ihmetteli samaa. Ei oo oma pää mikä kolisee :D :D
Vessa vuotaa, säiliö tyhjentyy. Vessa vetää itsensä taas täyteen, vuotaa tyhjäksi jne. Jostain syystä tupelo asukas ei ole korjauttanut vikaa ja vettä valuu hukkaan koko ajan.
Soita huoltoon, tulevat tutkimaan ongelman.
Jos jonkun vessanpöntössä on vika , ja se itsekseen aina välillä tyhjenee.Asukas ehkä matkoilla eikä tiedä asiasta mitään.
Meillä valu hukkaan taloyhtiössä vettä tuhansia litroja kun asukas ei tehnyt vuotavalle pöntölleen mitään :) vasta kun tuli lappu aulaan että jollakin vuotaa niin loppu.
Vierailija kirjoitti:
Vessa vuotaa, säiliö tyhjentyy. Vessa vetää itsensä taas täyteen, vuotaa tyhjäksi jne. Jostain syystä tupelo asukas ei ole korjauttanut vikaa ja vettä valuu hukkaan koko ajan.
Voisko olla? Oon niin tietämätön tämmösistä asioista, muutin omilleni ensimmäistä kertaa kuukaus takaperin ja oli nii hiljane kämppä että oikei hehkuttanu kaikille miten hyvä täällä on olla, sit alkaa tommonen. Kiitos ihan älyttömästi kaikille vastauksista, enköhä mä sitte huoltoyhtiöö ota yhteyttä maanantaina kuten joku aikasemmi kehotti
Putkikummitus. Jumiin jäänyt jännäkakka.
Jos on vuotava pönttö, niin tyhjentäskö se oikeesti itsensä viiden minuutin välei? Toi on usein mitä välillä oikei kunnolla kattoo kelloo niin just tasan viiden minuutin välein kolisee ja kohisee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisko olla? Oon niin tietämätön tämmösistä asioista, muutin omilleni ensimmäistä kertaa kuukaus takaperin ja oli nii hiljane kämppä että oikei hehkuttanu kaikille miten hyvä täällä on olla, sit alkaa tommonen. Kiitos ihan älyttömästi kaikille vastauksista, enköhä mä sitte huoltoyhtiöö ota yhteyttä maanantaina kuten joku aikasemmi kehotti
Joo, kyllä se vessa noin toimii. Ja tossa sitä vettä valuu ihan reippaasti. Joskus kun se liruu, voi tyhjentymiseen mennä vartti tai puoli tuntia.
Ja sinne huoltoon voit soittaa jo tänään, he laittavat sitten työlistalle viikonlopulle tai maanantaille sen mukaan mitä itse arvioivat kiireellisyydeksi. Jos se pönttö tyhjenee joka neljäs minuutti ja täyttö olisi vaikka 8 litraa, kuluisi siinä vuorokauden aikana hukkaan 2 880 litraa vettä eli noin 20 x normaalin henkilön vuorokausikulutus.
Vierailija kirjoitti:
Putkikummitus. Jumiin jäänyt jännäkakka.
Ei mikään jännäkakka vaan nimenomaan kummituskakka!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, kyllä se vessa noin toimii. Ja tossa sitä vettä valuu ihan reippaasti. Joskus kun se liruu, voi tyhjentymiseen mennä vartti tai puoli tuntia.
Ja sinne huoltoon voit soittaa jo tänään, he laittavat sitten työlistalle viikonlopulle tai maanantaille sen mukaan mitä itse arvioivat kiireellisyydeksi. Jos se pönttö tyhjenee joka neljäs minuutti ja täyttö olisi vaikka 8 litraa, kuluisi siinä vuorokauden aikana hukkaan 2 880 litraa vettä eli noin 20 x normaalin henkilön vuorokausikulutus.
Kyllä vauva.fi kannatti taas, kiitos ihan älyttömästi!! :) pistän vaatetta päälle ja meen katsomaa ton huoltoyhtiö numeron alhaalta.
Meidän vessassa oli ripuloiva kummitus. Ensin kuulu ihme vinkasu ja sitten vessa veti itsensä. Olin 2 päivää ihmeissäni moisesta mekkalasta ja kävin kurkistelemassa, josko näkisin vilauksen kummituksesta. Mies sitten korjas pöntön ja karkotti kummituksen:)
Vierailija kirjoitti:
Meidän vessassa oli ripuloiva kummitus. Ensin kuulu ihme vinkasu ja sitten vessa veti itsensä. Olin 2 päivää ihmeissäni moisesta mekkalasta ja kävin kurkistelemassa, josko näkisin vilauksen kummituksesta. Mies sitten korjas pöntön ja karkotti kummituksen:)
XD
Soitin taloyhtin päivystyksee. Ei voi tällä hetkellä tehdä mitään kun kenenkää asuntoo ei tietysti saa mennä yleisavaimilla näin hepposesti. En helvetti kestä tota maanantaihi asti :D Huhhuh pakko rauhottuu... Oli kyllä ihana päivystäjä tuolla, sano kans että asukas varmasti saa kuulla kehuja kun pääsee huoltomies kahtoo vesimittarii. :D Mut joo... maanantaina uus soitto, arrhh. Kerroin sille tarkallee kaikki ''oireet'' ja sano kans että on se vuotava pönttö lähes varmasti.
Oletko sinä tai huolto yrittänyt lähestyä sitä asukasta? Sehän voi olla kotona ja joku uusavuton tumppu, joka ei tiedä, mitä tehdä asialle. Tai sitten se on lähtenyt ääntä pakoon viikonlopuksi xD
Kerrostalu, hups.