Olen aina ollut pienirintainen enkä koskaan ole kärsinyt siitä
Ihmettelen miten niin monelle naiselle rintojen koko on niin arka aihe, että siitä kärsitään vuosikausia ja lopulta hankitaan jopa silikonit. Itse olen aina ollut pienirintainen, teininä pojilta tuli jonkun verran kuittailua, mutta se ei haitannut minua yhtään. Ihan sama kuin olisivat kommentoineet vaikka hiusteni väriä, johon minulla ei siihenkään ollut mitään sen kummempaa mielipidettä.
Nykyään, kun urheilen enemmän, ovat rintani kutistuneet entisestään. Saan silti keskivertoa enemmän huomiota miehiltä enkä muuttaisi rintojeni kokoa, vaikka se olisi ilmaista ja terveydelle vaaratonta.
En siis ymmärrä miten ja miksi joidenkin naisten itsetunto ja naiseus riippuu niin paljon rintojen koosta. Rinnat on biologisesti imettämistä varten, eikä siinä koolla ole väliä.
Kommentit (51)
mulla on appelsiinin kokoiset, enkä ole koskaan tajunnut hävetä näitä
Olen pienirintainen ja itselleni lähes ainut syy käyttää rintaliivejä on se, että en halua että nännit näkyvät paidan läpi. Tiettyjen vaatteiden kanssa pärjään alustopilla oikein hyvin ja ihoteipillä esim saan nännin piiloon siten, että rinta on muuten kauniin pyöreä. Urheillessa urheiluliivit toki tuovat tukea pienillekin rinnoille, joten se on sitten asia erikseen.
Kukaan ei ole koskaan moittinut rintojani, vaan kaikki miehet ovat olleet tyytyväisiä ja tykänneet niistä. Ainut miksi olisin pienirintaisuudesta kärsinyt olisi se, että jotkut paidat eivät näytä päälläni yhtä hyviltä tai ne eivät asetu mukavasti ylleni. Jotkut V-aukkoiset paidat näyttää aika hävyttömiltä, vaikka isompirintaisella sellainen paita istuisi todella hyvin eikä olisi yhtään liian avonainen. Lisäksi sopivia rintaliivejä on aiemmin ollut hankala löytää, mutta nyt kun on muodissa toppaamattomat ja bralette liivit, minäkin löydän oman kokoni helposti. Nuorena tuntui, että joka kaupassa myytiin push uppeja ja minusta se oli aivan käsittämätöntä, kun mikään kuppi ei istunut päälleni ja aina jäi tyhjää sinne liiveihin eikä tullut edes mitään push up efektiä.
Minäkin haluaisin mielummin pienemmät, kuin nämä c-d -kupit (ei siis mitkään jätit). Moni muuten kiva vaate tekee mahasta ison näköisen, kun rinnat tekee paitaan pussin. Käytän urheiluliivejä, jotta rinnat näyttäisivät pienemmiltä.
Mielestäni miehet tykkäsi enemmän, kun olin todella pienirintainen.. nyt on luonnolliset silikonit ja näistäkin tykätään mutta en muista eroa pienten ketunnokkien välillä.
Kaaikissa on ne omat piirteet jotka kiinnittää huomion, joillain isot rinnat, joillain hyvät rinnat, joillain kauniit kasvot, joillain hyvä perse jne.... Joillain toki kaikki
Pienet kiinteät sporttitisut, jotka hieman kohoaa tiukan topin alta...
Nam.
Jos taas olisit pienimunainen mies, niin olisit saanut kärsiä naisten toimesta koko ikäsi.
Vaikka sillä mitä muut ajattelevat ei ole merkitystä, niin toteanpa silti: Mielestäni isojen rintojen yleinen ihannointi on osittain harhaa. Ainakin omassa kaveripiirissäni valtaosa miehistä tykkää nimenomaan sporttisemmista naisista pienine rintoineen. Tissimiehet varmaan jääneet lapsena vaille äidin huomiota, ja siksi vinkuvat isojen rintojen perään. Tosimiehille ei asialla ole yhtä suurta merkitystä. Tiellähän ne isot ryntäät vain ovat, aiheuttavat selkävaivoja ja vaikeuttavat liikuntaharrastuksia.
Minulla on isot rinnat. ja niistä ei ole ollut kuin harmia, vihaan niitä! Isorintaisena näyttää aina lihavalta, ne on aina tiellä, aiheuttaa niskakipua, juosta ei voi (niin hyviä liivejä ei tehdäkään), ja isorintaista naista pidetään tyhmänä. Olen pelännyt leikkausta, mutta nyt todella toivon sitä.
Minäkin olen aina tykännyt pienistä rinnoistani. Olen pitkä ja solakka ja mielestäni rinnat käy hyvin kroppaani. En ole ikinä hävennyt rintojani. Ja mies tykkää myös rinnoistani. Minun mielestä isot sekä pienet rinnat ovat kauniita, olkaa ylpeitä kaikenlaisista rinnoistanne.
Pienissä rinnoissa on monesti parempi muoto, eivätkä rupea roikkumaan.
näissäon hyvä puoli etteivät ala roikkumaan.. Itellä vielä terhakat ja kiinteät vaikka lähestyn jo 35v. Ja äidilläni oli sama juttu näin hänen rintansa joskus tuossa 49v ja täysin kiinteät oli. xD
Vierailija kirjoitti:
Minulla on isot rinnat. ja niistä ei ole ollut kuin harmia, vihaan niitä! Isorintaisena näyttää aina lihavalta, ne on aina tiellä, aiheuttaa niskakipua, juosta ei voi (niin hyviä liivejä ei tehdäkään), ja isorintaista naista pidetään tyhmänä. Olen pelännyt leikkausta, mutta nyt todella toivon sitä.
Tuttava kävi rintojen pienennysleikkauksessa, ja oli sen jälkeen kuin uusi ihminen. Selkä- ja niskavaivat katosivat, ja liikunta helpottui. Suosittelen.
Pienemmillä rinnoilla vaatteet istuvat paremmin.
Olipas typerä aloitus. Kun minulla on asiat ihan hyvin niin en ymmärrä jne
Isoilla rinnoilla näyttää helposti pönäkän tätimäiseltä, jos ei ole aivan langanlaiha.
Minä en ymmärrä sitä miten kenenkään maitorauhaset kiinnostaa muita. Sen ymmärrän että pienet/suuret rinnat saattavat aiheuttaa pukeutumishaasteita tai ylimääräisiä kipuja.
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu, ap. Ikinä en ole halunnut isompia rintoja, tämä b-kuppi riittää vallan mainiosti. Mikäköhän on pielessä niissä naisissa (ja miehissä), jotka luulevat rintojen koon jotenkin korreloivan naiseuden kanssa ja olevan alituinen kompleksien aihe?
No niin, tämä minua häiritsee hieman tosi pienirintaisena naisena, että tullaan kertomaan kuinka B kuppi ei haittaa ollenkaan. Ei minuakaan haittaisi enkä haluaisi yhtään isompia. Kokisin, että minulla olisi isot rinnat b-kuppisena.
isoista ei ole kuin harmia, aina tiellä ja niska-hartiakipu jatkuvaa, pari tuntemaani on käynyt pienennysleikkauksessa, toinen sai työterveyden kautta ja toiselle tuli rintasyöpä, samalla hoitui sitten se pienennyskin julkisella. Ei nyt ihan samalla käynnillä mutta asiaan liittyen. Mikäli hänkin olisi työterveyden kautta aikaan hakenut sitä pienennystä, niin se osa jossa kasvain oli, niin olisi poistunut jo aiemmin.
Tarkoitat kai, että pikkupoika kärsii, koska aikuiset miehet eivät itke jos eivät pääse rintamaitoa imemään