Miksi ihmiset haluavat asua Oulussa?
Oulun hyviä ja huonoja puolia voi kirjoittaa tähän ketjuun.
Kommentit (39)
En tiennytkään että joillain on Oulusta näin huono kuva, luulin että kaupungilla on ihan hyvä maine. Muutin itse Etelä-Suomesta Ouluun toistakymmentä vuotta sitten ja tänne jäin, hyvin olen viihtynyt. Elämä on vähän leppoisampaa kuin etelässä. Eikä minua sää ole haitannut. Joka puolella Suomea on suurimman osan vuodesta pimeää ja viileää.
Vierailija kirjoitti:
En tiennytkään että joillain on Oulusta näin huono kuva, luulin että kaupungilla on ihan hyvä maine. Muutin itse Etelä-Suomesta Ouluun toistakymmentä vuotta sitten ja tänne jäin, hyvin olen viihtynyt. Elämä on vähän leppoisampaa kuin etelässä. Eikä minua sää ole haitannut. Joka puolella Suomea on suurimman osan vuodesta pimeää ja viileää.
Sinä joka laitoit alapeukun, voitko perustella :D en ihan ymmärrä mikä kommentissani oli alapeukutettavaa
Jos ja kun on arvokonservatiivinen ihminen, Oulu on mitä mainioin paikka asua.
Ei ole pakko olla lesta, mutta tapakristitty ehkä on vähintään hyvä olla työpaikan saadakseen tai pitääkseen.
Vierailija kirjoitti:
Opiskelukaverit ovat jääneet jumittamaan Ouluun ja ajavat päivittäin 2×80 km, kun eihän sitä nyt voi asua muualla kuin Oulussa, kyseessä ei edes syntyjään oululaiset 😈
Samaiset tyypit valittavat asuntojen kalliita hintoja ja autokuluja, lisäksi haukkuvat työssäkäyntipaikkakuntansa lyttyyn, omien valintojen arkivaikutuksia ei jotenkin nähdä 😨
No mihin ihmeen Vaalaan olet itse jumittanut?
Suhtautuuko ihmiset aina näin tunteenomaisesti kaupunkeihin?
Olen asunut Oulussa opiskeluiden ja töiden vuoksi. Ihan kiva kaupunki.
Olen asunut myös Seinäjoella ja Jyväskylässä. Voisin asua niissä myös uudelleen.
Oulu on ihana ❤️ T. Vantaalta 10-vuotta sitten muuttanut
Oulussa pitää asua pitempään, että alkaa huomata sen, miten juurikin lestadiolaiset pitävät omiensa puolta. Ihan laillisesti kylläkin, mutta pitävät. Ei siis sinänsä mitään Sisilia-meininkiä ole Oulussa sentään. Mutta samalla tavalla, raakastikin, suositaan omia...
Olisi hyvä asua Oulussa. Silloin ei olisi sairaalaan matkaa 160 km
Oulusta löytää lääkärin tai muun hyvä palkkaisen puolison helposti.
Enemmän ihmettelen miksi ihmiset haluavat asua missään 50 km säteellä Helsingin tuomiokirkosta.
Oulu on kiva kaupunki. Vähän kuin Jyväskylä paitsi isompi ja tasaisempi. Tosin myös tuulisempi.
Olen viihtynyt hyvin, Oulussa on kansainvälinen ilmapiiri ja etnistä värinää.
Aika harvan kohdalle sattuu kaunis pikku koulutettu blondi?
Vierailija kirjoitti:
Oulusta löytää lääkärin tai muun hyvä palkkaisen puolison helposti.
Kyllä muuallakin on kuppikuntia, jotka suosivat omiaan. Ei Oulu nyt niin ihmeellinen paikka ole siinä mielessä...
Oulussa on hyvä asua, koska täällä ihmiset ovat ystävällisiä, hyväntahtoisia ja epäitsekkäitä. Myös kaikissa oululaisissa työpaikoissa joissa oon ollut, on työilmapiiri ollut maailman paras ja työkaverit auttavat toisiaan. Ajatellaan enemmän yhteisön etua kuin omaa napaa. Iso ostoskeskus Valkea on piristänyt katukuvaa paljon ja mukavaa aina työpäivän päätteeksi istahtaa siellä kahville katsomaan ohi kulkevia tyylikkäitä ihmisiä.
Oulu on iso, mutta ei liian iso. Täällä on hyvin opiskelu- ja työpaikkoja, ja 2 km päästä keskustasta yksinasuvallakin ihmisellä on vara ostaa 3 h + k + s.
Keskusta on tosi pieni, mutta heti keskustan vieressä on Ainolan puisto, joka on upea kohde kaikkina vuodenaikoina.
Mulle Oulussa parasta on kaupunkilaisuus ja hyvät palvelut yhdistettynä luontoon, joka on tuotu keskelle kaupunkia.
"Myös kaikissa oululaisissa työpaikoissa joissa oon ollut, on työilmapiiri ollut maailman paras ja työkaverit auttavat toisiaan."
Toisenlaisiakin esimerkkejä löytyy, vieläpä helposti. Ei kannata yleistää.
Mukavasti on mennyt.