Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusperheen isovanhemmat ja tasapuolisuus

Vierailija
23.04.2016 |

Niin eli ovatko vanhempanne tasapuolisesti isovanhempia myös puolisoidenne lapsille?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakohtaista kokemusta en omaa, mutta en ymmärrä miksi heidän pitäisi olla? Eiväthän se ole mitenkään "velvollisia" uuden kumppanin lapsille, jotka eivät ole heidän lapsenlapsiaan? Näillä kumppanin lapsilla on myös jo omat isovanhempansa.

Toki, jos joku haluaa ottaa mukaansa reissuun sekä omat lapsenlapset ja vieraiden myös ja pakata koko joukkueen minibussiin, niin mikäs siinä, mutta itse en ikinä edes tällaista älyäisi toivoa.

Vierailija
2/4 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani eivät ole isovanhempia puolisoni lapsille, joten mitä tasapuolisuutta pitäisi olla? Miehen lapsilla on jo 4 kpl isovanhempia, he eivät kaipaa kahta lisää. Minusta olisi lisäksi jotenkin outoa, että mieheni exän vanhemmat olisi isovanhempia minun lapsilleni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omakohtaista kokemusta en omaa, mutta en ymmärrä miksi heidän pitäisi olla? Eiväthän se ole mitenkään "velvollisia" uuden kumppanin lapsille, jotka eivät ole heidän lapsenlapsiaan? Näillä kumppanin lapsilla on myös jo omat isovanhempansa.

Toki, jos joku haluaa ottaa mukaansa reissuun sekä omat lapsenlapset ja vieraiden myös ja pakata koko joukkueen minibussiin, niin mikäs siinä, mutta itse en ikinä edes tällaista älyäisi toivoa.

Mietin esim. synttäreitä ja jouluja, ja tietysti kaikkea muuta arkisempaa yhdessäoloa, missä uusperhe on mukana perheenä. Että kuinka pahalta lapsista tuntuu, jos heidät sivuutetaan täysin eikä huomioida mitenkään. Jos isovanhemmat vaikka tulevat kylään ja tuovat omille lapsenlapsilleen tuliaisiksi karkkipussit, ja perheen toiset lapset eivät saa kuin tervehdyksen, niin eikö se ole aika epäreilua? Tai vaikka mökillä isovanhemmat ehdottavat, että omat lapsenlapset tulisivat heidän kanssaan saunaan, mutta niitä toisia ei huolittaisi mukaan.

Vierailija
4/4 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen uusperheen kasvatti. Omat isovanhemmat kuolivat ennen kuin täytin 6. Se tuntui oikeasti inhottavalle, kun puolisisarusten isovanhemmat eivät huomioineet minua ollenkaan. Jouduin seuraamaan vierestä, kun toiset lapset saivat huomiota, rahaa, karkkia ja lahjoja. En kyllä pitänyt muutenkaan noista isovanhemmista ja teininä inhosin sitä, että minutkin pakotettiin heidän luokseen vierailuille. Olisin jäänyt mieluummin yksin kotiin. Tuskin minua olisi kukaan kaivannut, mutta pakko oli aina lähteä mukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi