Hienot tuparit - paikalle tuli kaksi 18 kutsutusta
En jaksa tätä elämää. Monet eivät jaksaneet edes ilmoittaa mitään ja yksi poisti fb-kavereista. Olisi ollut kiva nähdä vanhoja kavereita, mutta ei väkisin. Paikalle tuli ne kaksi tyyppiä, joita muutenkin nään suht usein. No ainakin on ruokaa koko viikonlopuksi
Kommentit (57)
Meille kävi kans joskus tolleen, et oli noin 15 "ehkä" tulossa ja yks varma. Ja se yks sitten tuli, lisäksi yks satunnainen jota ei oltu kutsuttu. Oli ihan tosi hauska ilta! Sitä tarjoiltavaa vaan pursus kaikki paikat seuraavan viikon mutta eipä tosta muuten traumoja jääny.
Taidanpa olla onnekas, kun olen haalinut ympärilleni aktiivista porukkaa. Tupareihin ja synttäreille ilmaantuu aina mukavan verran porukkaa ja aina ollut hyvä fiilis. Aikuisia ihmisiä kun ollaan niin aina tulee tottakai esteitäkin (työt, lapset, harrastukset ym. muut menot), joille ei aina vain mahda mitään. Mutta tämän minimoimiseksi usein valitaan päivämääriä yhdessä ja soitellaan puolin sun toisin eikä vain jätetä kutsua roikkumaan facebookiin. Vie aikaa ja vaivaa, mutta on sen arvoista. :)
No sanoiko ne kaikki 18 edes että joo?
Minä kyllä katsoisin peiliin. Omat ystäväni ovat tulleet aina tupareihin ja muihinkin kekkereihin. Jos jotkut eivät saavu, niin on ollut hyvä syy. AP, kysy heiltä mikseivät tulleet.
Oliko sulla ees mitään tarjottavaa. Olis varmaan tullu enemmänkin jos olisit ilmoittanut, että ILMAISTA viinaa tarjolla.
On mullekin käynyt samankaltaisesti. Ensin moni innostuu tai kiinnostuu jonkin verran, muttei lopulta tulekaan. Pari ihmistä saattaa tulla. Ei minusta ole pitämään hauskoja juhlia porukalle. Puolitutut ei lopulta ole tarpeeksi kiinnostuneita, niin sille ei mitään voi. Välillä on harmittanut, kun itse olen toivonut voivani tutustua heihin paremmin ja luoda tilanteen tälle mahdollisuudelle. Pitää vaan tutustua ihmisiin kahden kesken.
pulutossu kirjoitti:
Ihmiset ovat tuollaisia vatipäitä, itse en enää halua järjestää luokalleni mitään kivaa tiimihenkeä nostattavaa vapaa-ajan toimintaa, kun esimerkiksi pari viikkoa sitten yksi meistä kysyi että haluaisivatko tyypit lähteä ensi kuussa tiettynä päivänä Flow Parkiin, niin kaikki innostuivat ja olivat ihan mukana tulossa, ainakin 20 sanoi lähtevänsä mukaan, mutta kun määrämme oli ilmoitettu Flow Parkille, päivämäärä läheni ja tämä reissua järjestävä varmisti vielä että eihän kenellekään ole tullut estettä, niin kappas vaan, enää 4 oli tulossa. Vastaavanlaisia tapauksia on monta. Harmi.
Näin se valitettavasti menee. On helppo sanoa aluksi, että tulee, mutta ajankohdan lähestyessä aika ja raha ovat usein tiukilla. Kyse on siitä, että hauska idea muuttuukin konkretiaksi. Juhlia järjestettäessä tämä on ihan painajaismaista. Itsellänikin pyöreät syntymäpäivät tulossa ja varasin itselle ja miehelle reissun. En hakua juhlia joihin tulee pelkkää sukua pakon edessä, mutta tilata ja maksaa kymmenille ruokia.
Vierailija kirjoitti:
Oliko sulla ees mitään tarjottavaa. Olis varmaan tullu enemmänkin jos olisit ilmoittanut, että ILMAISTA viinaa tarjolla.
Oli mulla vaikka mitä mm. voileipäkakkua ja perinteiset sipsidippikarkkitarjoilut. Olin myös ostanut salaattiainekset, mutta sattuneesta syystä ei tehnyt mieli tehdä salaattia. Ilmoitin että boolia löytyy ja jonkin verran myös muita viinaksia. Ei nähtävästi auttanut
Ongelma voi olla tuo fb-kutsu, se ei jotenkin tunnu niin henkilökohtaiselta kuin sähköposti, soitto tai tekstari, saati että peräti paperikutsun saisi. Kaikenmaaiman fb-kutsuja tulee niin paljon, ne on helppo sivuuttaa riippumatta siitä onko joku epämääräinen tupperware-kutsu vai tuparit.
Vierailija kirjoitti:
Minä kyllä katsoisin peiliin. Omat ystäväni ovat tulleet aina tupareihin ja muihinkin kekkereihin. Jos jotkut eivät saavu, niin on ollut hyvä syy. AP, kysy heiltä mikseivät tulleet.
Pelkään että ihmiset kokevat kyselyn syyttelynä. Ehkä mä vielä kerran yritän järkätä jotkut illanistujaiset ja jos tulos näyttää samalta, kyselen mikä mättää
Vierailija kirjoitti:
Ongelma voi olla tuo fb-kutsu, se ei jotenkin tunnu niin henkilökohtaiselta kuin sähköposti, soitto tai tekstari, saati että peräti paperikutsun saisi. Kaikenmaaiman fb-kutsuja tulee niin paljon, ne on helppo sivuuttaa riippumatta siitä onko joku epämääräinen tupperware-kutsu vai tuparit.
Voihan se olla näinkin. Tosin kaksi kaveriani saavat aina mukavasti vieraita taloon, vaikka tekevät pelkän fb-tapahtuman. Paperikutsu tuntuisi vähän höhlältä, kun ei ole mikään ns. hieno ja virallinen juhla kuten häät
Saman olen havainnut myös meistä nelikymppisistä. Aina ollaan kovasti tulossa kylään ja ehdotellaan tapaamisia perheiden kesken. Sitten kun kysyt, että milloin sopisi, niin ei löydykään aikaa. Itse yritämme osallistua mahdollisimman moniin juhliin ja kun meille tulee vieraita, panostamme tarjoiluihin jne. Mutta ehkä nykyaika on tällaista. Käymme itse kutsuttuna mielellämme juuri, koska se tuntuu normaalimmalta elämältä kuin some-elämä.
En hirveästi välitä niistä ihmisistä, jotka vain somessa ovat muka kavereita, mutta todellisuudessa ei tavata koskaan. Oikea elämä on jotenkin vääristynyt suomen vuoksi. On niitäkin ihmisiä jotka kutsuvat tapaamiseen ja koko sen ajan selaavat kännykästä suomea. Sellaisten kanssa en jaksa tavata enää uudestaan. Koska miksi vaivautua, jos netti kiinnostaa enemmän kuin aito kohtaaminen.
Vierailija kirjoitti:
En jaksa tätä elämää. Monet eivät jaksaneet edes ilmoittaa mitään ja yksi poisti fb-kavereista. Olisi ollut kiva nähdä vanhoja kavereita, mutta ei väkisin. Paikalle tuli ne kaksi tyyppiä, joita muutenkin nään suht usein. No ainakin on ruokaa koko viikonlopuksi
Kuule, ymmärrän sua hyvin. Ihmiset on nykyään mulkkuja. Parhaatkin muka ystävät!
Minua ärsyttää ne ihmiset, jotka tulee käymään mun luona, mutta jos ei ole tarpeeksi porukkaa paikalla niin haikailee muualle menoa. Jos olette kerta tulleet käymään, niin ettekö voi keskittyä nyt tällä porukalla olemiseen? Kahdestaan tai kolmestaankin voi olla hauskaa, mutta yhdessä olo pilaantuu sillä, kun ei keskitytä siihen hetkeen ja paikalla oleviin ihmisiin. Tai jos olen mennyt jonkun luokse kylään ja se harmittelee useamman kerran pitkin iltaa, kun muita ei tullutkaan tai on vain muutama ihminen. Ok, et sitten arvosta ja keskity meidän paikallaolijoiden seuraan... Tosi kiva tietää, että seurani kelpaa kunnolla vain silloin, kun on tarpeeksi muitakin paikalla. Tämä kutsuja vähättelee niiden seuraa, jotka ovat ilmestyneet juhliin. Hmm... onko ihme, jos en jatkossa enää vastaa myöntävästi tämmöisen ihmisen kutsuun?
pulutossu kirjoitti:
Ihmiset ovat tuollaisia vatipäitä, itse en enää halua järjestää luokalleni mitään kivaa tiimihenkeä nostattavaa vapaa-ajan toimintaa, kun esimerkiksi pari viikkoa sitten yksi meistä kysyi että haluaisivatko tyypit lähteä ensi kuussa tiettynä päivänä Flow Parkiin, niin kaikki innostuivat ja olivat ihan mukana tulossa, ainakin 20 sanoi lähtevänsä mukaan, mutta kun määrämme oli ilmoitettu Flow Parkille, päivämäärä läheni ja tämä reissua järjestävä varmisti vielä että eihän kenellekään ole tullut estettä, niin kappas vaan, enää 4 oli tulossa. Vastaavanlaisia tapauksia on monta. Harmi.
Nää on tosi hankalia! Olen lapseni luokan "yhteysvanhempi", ollut jo aikaisemminkin. Aina poikkeuksetta syksyn ekassa vanhempainillassa toivotaan yhteistä tekemistä ja tutustumista, mutta sitten kun niitä tekemisiä ideoi ja ehdottaa, niin aina syvä sähköpostihiljaisuus. Ja minimaalinen osanoto tapahtumiin.
Nyt tuntuu, että on ensimmäistä kertaa sellainen luokka, jossa yhteistoimintaa syntyy. Syksyllä oli nyyttäriperiaatteella leffailta ja osallistuminen oli hämmästyttävät 99 %, yhden ollessa kipeänä, jolloin siltikin vanhemmat toivat tarjoilut tilaisuuteen!
Keväällä meillä oli "nuotioretki" yhteen pieneen saareen koulun lähellä. Ensin näytti pahasti siltä, että paikalle vaivautuisi lauantai-aamuna vain "järjestävä seura" eli me ja toisen yhteysvanhemman perhe. Olipa ihana näky kun n. 15 min. aloitusajankohdan jälkeen jokapuolelta alkoi saapua perheitä jään yli. Jälleen osallistuminen oli tosi korkea, muutamia ulkomaalaisia perheitä uupui. Opettaja saapui miehensä ja kolmen lapsensa kanssa, ihan vaan omasta ilosta.
Vierailija kirjoitti:
No aika pölö saa olla jos ei viitsi katsoa mikä kutsu on mikäkin.
Ihmiset vaan ovat nykyään tuollaisia, että kattellaan ja kattellaan. Aina voi tulla jotain parempaa tekemistä, niin ei haluta sanoa juuta eikä jaata. Toisaalta joillain ei vain ole ikinä munaa sanoa suomeksi, että joo tai ei. Ikään kuin kiertely ja kaartelu olisi sen parempaa.
Vierailija kirjoitti:
Kutsuitko kasvokkain, puhelimitse vai facebookissa?
Olen miettinyt että vääristääkö facebook nykyään ihmisen mielikuvaa siitä, kuinka paljon hänellä on varsinaisia ystäviä ja kavereita. Seurataan jonkun ihmisen elämää päivitysten kautta kyllä jatkuvasti, ehkä kommentoidaan joskus jotain, mutta ei olla fyysisesti tekemisissä ja ilman facebookkia unhduttaisiin.
Toivottavasti teillä oli kuitenkin kivaa kolmestaankin :)
Vääristää.
Ap ovatko noi kaverit muuten olleet tekemisissä kuin vain sosiaalisen median kautta?
Törkeää käytöstä kavereiltasi.